Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظامیان هندی در تازه ترین عملیات خود برای سرکوب مردم کشمیر ضمن تفتیش خانگی سه جوان کشمیری را به ضرب گلوله کشتند. ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از کشمیر میدیا سرویس، نظامیان هندی ضمن ادامه دادن به عملیات تفتیش منازل مردم مظلوم کشمیر سه جوان کشمیری را به ضرب گلوله کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی کشته شدن این سه جوان کشمیری مردم خشمگین منطقه با شکستن حکومت نظامی به خیابان ها آمده و علیه دولت دهلی نو شعار سردادند.

معترضین کشمیری ضمن مخالفت با حکومت نظامی اعمال شده از 161 روز پیش تصریح کردند: کشمیر تبدیل به بزرگترین زندان جهان شده است.

طی دو هفته اخیر حداقل 5 کشمیری توسط نظامیان هندی کشته شده اند و گزارش ها نشان می دهد که طی یک سال اخیر نظامی هندی 210 کشمیری را به ضرب گلوله به قتل رسانده اند.

این درحالی است که حداقل دو هزار کشمیری توسط نظامیان هندی مجروح شده اند و 64 گزارش مستند از تجاوز نظامیان هندی به بانوان کشمیری نیز طی همین مدت وجود دارد.

طبق گزارش ها استفاده نظامیان هندی از تفنگ ساچمه ای 827 کشمیری را نیز از نعمت بینایی محروم ساخته است.

از 161 روز پیش دولت دهلی نو با لغو قوانین خودمختاری کشمیر رسما اسکان غیر کشمیری ها و غیر مسلمانان را در این منطقه آغاز کرد.

هند برای جلوگیری از اعتراضات مردمی از همین تاریخ حکومت نظامی سنگینی را در تمام کشمیر حاکم کرده است و خطوط ارتباطی و اینترنت را نیز در کشمیر قطع کرده است.

گفتنی است هند طی 3 دهه اخیر حداقل 100هزار مسلمان کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

ادامه بحران در کشمیر و شرط جنجالی دولت هند برای تبرئه «ذاکر نایک»وزیر خارجه پاکستان: شورای امنیت سازمان ملل به وظیفه خود در قبال کشمیر عمل کندتظاهرات مردم کشمیر و شهرهای مختلف پاکستان در پی شهادت سردار سلیمانی+تصاویریادداشت| دو راهی افغانستان و کشمیر بزرگترین چالش پیش روی پاکستان در 2020

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان" اخبار"هند" کشمیر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار هند کشمیر اخبار پاکستان اخبار هند کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم طی ۲ یا سه روز آینده در خصوص توافق تبادل اسرا یا حمله به رفح تصمیم گیری می کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر از یک سو به دلیل طولانی شدن جنگ علیه غزه و عدم تحقق اهداف از پیش تعیین شده در این باریکه و از سوی دیگر به دلیل فرسوده شدن نظامیان اشغالگر و عدم توانایی در آغاز یک حمله دیگر به ویژه در شهر رفح در بن بست دو جانبه ای قرار دارد.

در همین راستا روز گذشته رسانه های خبری گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از پیروی از دستورات فرماندهان ارشد برای تهاجم زمینی به رفح خودداری می‌کنند.

این خبر را رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد و البته دلیل اصلی این امتناع از جنگ را خستگی عناصر صهیونیست عنوان کرد و گزارش داد که این نظامیان پس از نزدیک به هفت ماه جنگ احساس می‌کنند که دیگر قادر به ادامه نیستند.

شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داده است که در مجموع ۳۰ عنصر صهیونیست از اجرای دستورات ارتش برای حمله زمینی به شهر رفح خودداری کرده‌اند.

عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس پیشتر گفته بود: خواسته های مقاومت شروط غیرقابل انجام نیست بلکه خواسته های مشروعی است که میانجی‌گران آن را درک می کنند.

وی افزود: هیچ توافقی مادامی که خواسته های عادلانه ملت ما شامل برقراری آتش بس، خروج اشغالگران و بازگشت آوارگان محقق نشود، موفق نخواهد شد.

کد خبر 6092715

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند