Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@12:44:17 GMT

بارش‌ها در کشور و آبگرفتگی معابر ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۱۳۰۳

بارش‌ها در کشور و آبگرفتگی معابر ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش ها تا سه روز آینده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و پیش بینی شده است از فردا در مناطق جنوبی بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق باشد که آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن روان‌آب‌ها و برخورد صاعقه برای این مناطق پیش بینی شده است.

کبری رفیعی روز دوشنبه افزود: امروز در شمال غرب، مناطقی از غرب کشور ، سواحل دریای خزر ، دامنه های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و غربی؛ بارش برف و باران همراه با وزش باد خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: فردا مناطقی از مرکز کشور، شرق و سواحل شمالی بارش باران و برف رخ می‌دهد. در مناطق جنوب و جنوب شرق نیز فردا رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داریم، برخی از نقاط غرب و جنوب غرب فردا بارش‌های پراکنده خواهند داشت، روز چهارشنبه این بارش ها به تنگه هرمز و دریای عمان محدود می شود اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته وی، دریای خزر امروز مواج پیش بینی شده است، روزهای سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

رفیعی ادامه داد: با توجه به اطلاعیه صادر شده امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و نیمه غربی کرمانشاه بارش برف رخ می دهد و در گیلان بارش باران و در ارتفاعات آن بارش برف پیش بینی شده است. در شمال ایلام نیز بارش برف و باران داریم، فردا در چهارمحال و بختیاری و ایلام بارش برف و باران رخ می‌دهد که با توجه به این شرایط لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه آلودگی و کاهش دید برای مناطق کوهستانی به ویژه منطقه‌های برف گیر پیش بینی شده که باید رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی تاکید کرد: چون از فردا در مناطق جنوبی بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود، بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن روان‌آب‌ها و برخورد صاعقه برای این مناطق پیش بینی شده است. این سامانه بارشی چهارشنبه از کشور خارج می‌شود.

احتمال بارش پراکنده در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران غبار صبحگاهی دارد که نیمه ابری و به تدریج ابری می‌شود و احتمال بارش پراکنده برای تهران وجود دارد. کمینه دمای امروز صبح تهران صفر درجه بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و بندرعباس با دمای ۲۲ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم هواشناسی پیش بینی وضع هوا بارندگی سیلاب آب گرفتگی پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: از پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت) شرایط جوی برای فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی و ... نامساعد و با انواع مخاطره‌ها همراه است بنابراین از صعود به ارتفاعات و تردد در مسیر رودخانه‌ها و دره‌ها اجتناب شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ١٥ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی قوی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور پیش‌بینی می‌شود که منجر به صدور هشدار نارنجی برای بیش از ٢٠ استان کشور و صدور هشدار قرمز برای بارش پنجشنبه در زاگرس جنوبی به‌ویژه ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی اضافه کرد: طی چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) فعالیت موج بارشی قوی در نیمه غربی کشور، بخش‌های جنوب غربی، زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌تدریج گسترش به مناطق مرکزی و شرقی کشور موجب بارش‌های رگباری شدید، تندباد، رگبار و رعدوبرق و بارش تگرگ می‌شود. شدت بارش‌ها طی پنجشنبه در زاگرس جنوبی به‌ویژه ارتفاعات کهگلیویه و بویر احمد موجب جاری شدن سیلاب‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها و رانش و لغزش و ریزش سنگ می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: طی جمعه و شنبه شاخه شمالی این موج بارشی، موجب وقوع رگبارهای شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات غرب، شمال غرب، پهنه کوهستانی البرز و مناطق شمال شرق کشور می‌شود. در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع با توجه به برودت هوا شرایط برای بارش برف و احتمال وقوع بهمن مساعد است.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: طی پنجشنبه افزایش ابر و مه آلود شدن، افزایش سرعت باد و در بعضی ساعت‌ها وقوع رگبار و رعدوبرق و تگرگ و طی جمعه و شنبه آسمان ابری و مه آلود، به تناوب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در قله‌های مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: از پنجشنبه تا شنبه، شرایط جوی برای فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی، پروازهای تفریحی نامساعد و با انواع مخاطره‌ها از جمله مه آلودشدن و کاهش دید، خطر اصابت صاعقه، درگیرشدن با بارش‌های سیل آسا، تگرگ، تندباد و در مناطق مستعد بارش برف و بهمن همراه است بنابراین از صعود به ارتفاعات و تردد در مسیر رودخانه‌ها و دره‌ها اجتناب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • پیش بینی هواشناسی کشور 13 و 14 اردیبهشت 1403 / بارش باران در این استان ها
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان