Web Analytics Made Easy - Statcounter

باران‌های سیل آسا، دسترسی به ۵۰۰ روستا درسیستان و بلوچستان را قطع کرد و به بیش‌ از ۲۰هزار واحد مسکونی و برق و شبکه آب شرب ۲۳۰ روستا خسارت زد.

به گزارش شریان نیوز،از روز گذشته، بی‌قراری آسمان در سیستان و بلوچستان پایان یافت و باران بند آمد. بارانی کم سابقه که موجب طغیان رودخانه‌های محلی شد و سر از روستاها و زمین‌های کشاورزی مردم درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآوردهای اولیه حاکی از خسارت سنگین سیل به زیرساخت‌های منطقه است اما برآورد حجم دقیق آن به زمان فروکش کردن سیلاب موکول شده است.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان آسیب شدیدی نیز به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع شهرستان‌های کنارک، چابهار ودلگان وارد شده است.

عباس ارجمندی همچنین بیان کرد:  ارتباط تلفنی درشهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز و کنارک نیز هم‌اینک قطع است و تلاش‌ها برای برقراری زیرساخت‌های آب، برق، تلفن و محورهای مواصلاتی ادامه دارد.

به گفته شاهدان قدری از شدت سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان کاسته شده و اهالی چند روستا در کنارک که در محاصره سیلاب گرفتار شده بودند، نیز نجات یافته اند. اما جان باختن یک دختر بچه پنج ساله بر اثر ریزش آوار و غرق شدن یکی از هم استانی­‌ها از جمله اخبار تلخی بود که نگذاشت این سیل بدون خسارت­‌های جانی پایان یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ روستا در ۱۳ شهرستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شده‌اند که تاکنون ۴۸۰ خانوار آسیب دیده در چادرهای امدادی اسکان داده شدند.

رسول راشکی افزود: از روز شروع سامانه بارشی تا امروز این جمعیت حداقل به ۲ هزار و ۱۵۵ نفر امداد رسانی و ۲۱۰ تخته موکت، ۴۲۳ تخته پتو و هزار و ۸۲۷ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع کرده است.

این مسئول ادامه داد: بارندگی‌های سیل آسا و طغیان رودخانه‌های محلی تا کنون موجب تخریب کامل ۹۳ واحد مسکونی شده که بیشترین تخریب منازل با ۵۸ مورد از فنوج گزارش شد.

او اظهار داشت: قبل از بروز بارندگی سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های قصرقند، فنوج و کنارک راه‌اندازی شده بود که با توجه به شدت بارندگی‌های قابل ملاحظه در استان و نیاز منطقه، یک کمپ دیگر نیز برای اسکان مردم سیلزده دلگان نیز احداث شده است.

 

امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۹:۴۳

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: به ۷۶۷ خانوار آسیب دیده از ۲۱ تا ۲۲ دی ماه با همکاری نیروی‌های امدادی امداد رسانی شدند.

شبکه گاز در مناطق سیل‌زده پایدار است ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۹:۳۳

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: شبکه گاز در مناطق سیل زده استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان مشکلی ندارد و پایدار است.

۴۰۰ روستای سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب قرار دارد ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۹:۳۱

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌از ۵۰۰ روستا را قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط برقرار شده، ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند.

 

راه ارتباطی ۷۵ روستای نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بازگشایی شد ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۹:۱۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی ۷۵ روستای گرفتار برف و سیلاب نیمه شمالی این استان با پایدار شدن شرایط جوی و تلاش شبانه‌روزی راهداران بازگشایی شد.

 

۲بالگرد هلال احمر به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۸:۳۰

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر کشور برای خدمات‌رسانی سریعتر به هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان امروز دوشنبه به این استان اعزام می‌شوند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم

روستای دوست بیگلو از توابع شهرستان مشگین شهر استان اردبیل است. در این چند روز که کشور با بارش‌های سیل آسا همراه بود این روستا نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند و خساراتی را به بار آورد.

بر اثر سیل چند روز گذشته مسیر رودخانه قره سو  در این روستا بسته شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم آن را به نمایش گذاشت.

منبع: شیرینی - اردبیل

بیشتر بخوانید:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر