Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سدسازی در حوزه مدیریت منابع آب گفت: 30 پروژه آبخیزداری استان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان مرتفع و کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن 10 درصد آب‌های سطحی به سرزمین آبشارهای خروشان معروف بوده و سالانه بیش از 735 میلیمتر از بارش‌های جوی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود بارش‌های فراوان و جاری شدن سیلاب هر لحظه امکان ایجاد خسارت به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی وجود دارد که به طور حتم با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد، هرچند در باران‌های سیل آسای نیمه دوم  امسال مزایای این طرح‌ها در مناطق مختلف از جمله شهرستان باشت مشخص شد.

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کاهش خسارات بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر بی تاثیر نبوده و نه تنها از خسارات جلوگیری کرده بلکه با اجرای این طرح‌ها روان  آب‌ها در پشت این حوضچه‌ها جمع‌آوری و در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 30 پروژه عملیات مکانیکی آبخیزداری با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی در سطح این استان در حال اجرا است، گفت: در سال‌های اخیر اغلب فعالیت‌های حوزه مدیریت منابع آبی کشور در قالب سدسازی مورد توجه قرار گرفته است.

غلام‌حسین حکمتیان افزود: سدسازی بخش کوچکی از مجموعه فعالیت‌های آبخیزداری است و توجه به حوزه‌های آبخیز قبل از سدها، شبکه‌های پس از سد، شرایط اقلیمی منطقه، سفره‌های زیرزمینی موجود...از لوازم ضروری انجام طرح‌های آبخیزداری و مدیریت منابع آبی محسوب می‌شود.

وی پروژه‌های آبخیزداری را برای مدیریت صحیح آب و خاک دانست و ادامه داد: باتوجه به سیلاب سال 98 این سدها موجب کنترل سیلاب و فرسایش خاک و حفظ منابع آب زیرزمینی می‌شود. 

این مسوول در ادامه گفت: در سطح استان بیش از 3 میلیون آب پشت سدها جمع‌آوری شده است برای ایجاد پوشش گیاهی، کنترل سیلاب، تعدیل شیب دره‌ها، ذخیره آب‌های زیر زمینی و چندین هدف دیگر محقق شده است. 

انتهای پیام/82024

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس پروژه آبخیزداری شهر یاسوج شرایط اقلیمی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی در گنبد کاووس خبر داد و اظهار کرد: اکنون عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید شهرستان گنبد کاووس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این کار با همکاری سپاه نینوا استان در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول۶ هزار متر در مراحل پایانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص پیامدهای وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی گفت: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پایین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکان نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

وی یادآور شد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال است که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6097343

دیگر خبرها

  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود