Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد فرهادی راد گفت: تشکیل نهاد داوری یکی از ضروریات مهم دستگاه قضایی و کشور است که می تواند در کاهش ورودی پرونده ها و همچنین اجرای عدالت تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، نشست ارزیابی سامانه جامع داوری( سجاد) با حضور معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استانهای اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری در محل معاونت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

«فرهادی راد» در این نشست گفت:  قوانین در خصوص اجرای رای  داوری ابهاماتی دارند، لذا تا زمان تصویب قانون جدید از ظرفیت بخشنامه های رئیس قوه قضاییه استفاده شودتا این ابهامات برطرف شود و شرایط آسان تری جهت اجرای رای داوری در محاکم ایجاد گردد. همچنین استان هایی که تاکنون کانون داوری را تشکیل نداده اند می بایست نسبت به تشکیل کانون های داوری اهتمام ویژه داشته و کانون های فوق را راه‌اندازی کنند. جلساتی هم با اتاق بازرگانی و اصناف تشکیل شود و مقرر گردد شرط داوری در تمام قراردادها و حتی فاکتور های فروش درج شود.

 

مدیرکل پیشگیری های قضایی معاونت اجتماعی قوه قضاییه با اشاره به اینکه موضوع داوری موضوع جدیدی در کشور است خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگ سازی نهاد داوری، باید کارهای بیشتری انجام شود، از ظرفیت های رسانه به ویژه رسانه های محلی، استانی و فضای مجازی جهت ترویج و تبلیغ نهاد داوری استفاده شود.همچنین با تشکیل کانون داوری در سطح استان ها، موسسات داوری نیز سازمان‌دهی می شوند.

 

در ادامه این نشست «محمد حسین رحیمی زاده» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با تاکید بر اینکه در سطح کشور باید یک هماهنگی و تعامل در این زمینه صورت گیرد گفت: از این طریق اصناف و سایر بخش هایی که به داور نیاز دارند می توانند از ظرفیت کانون داوری در استان ها استفاده کنند.

 

رحیمی زاده با اشاره به اینکه برخی از صنوف مثل مشاورین املاک در حین انعقاد قرارداد شرط داوری موجود در قرارداد را حذف می نمایند، پیشنهاد کرد: تفاهم نامه ای  با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شود تا شرط داوری در تمامی قراردادها و اسناد رسمی در آن درج گردد و همچنین تفاهم نامه ای با بانک مرکزی منعقد شود تا شرط داوری در تمامی قراردادهای بانکی نوشته شود.

 

فتحی مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سطح استان در خصوص ترویج نهاد داوری از سال ۱۳۹۲ تا کنون خاطر نشان کرد: از ابتدای تاسیس موسسات داوری تاکنون 4هزار پرونده در سطح استان از طریق داوری رسیدگی و در سال ۱۳۹۷ به صورت منسجم، کانون داوری در استان تشکیل شده است. در بحث نظارت بر موسسات داوری  هم برخی از موسسات که دارای تخلف بودند توسط دادستانی پلمپ شدند.

 

«محمدرضا قنبری» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل اصفهان نیز در این نشست ایجاد سامانه جامع داوری و استفاده از فضای فناوری اطلاعات را یکی از ضروریات پیشبرد این برنامه بیان کرد و به ارائه گزارشی از همایش برگزار شده در خصوص ترویج نهاد داوری در استان اصفهان پرداخت.

 

قنبری با اشاره به مشکلات و معضلات اجرائی امر داوری و خلا های قانونی گفت: ابتدا باید  داوری را ساماندهی کنیم، راه حلی برای ثبت موسسات داوری در نظر بگیریم تا بتوان از این طریق از رشد بی­رویه آن جلوگیری کرد که  البته هماهنگی با اداره ثبت شرکت­ها می تواند راهکاری برای این امر ­باشد. همچنین ضمانت اجرایی برای برخورد با تخلف در داوری وجود ندارد که پیشنهاد می شود دستورالعمل و بخش­نامه­ای جهت عدم قبولی داوری از موسسات بدون کد تهیه و تصویب شود تا بتوان کد مربوطه را از داوران متخلف گرفته و امکان داوری را از آنها سلب کرد.

 

کیانی نسب مدیر اجرایی سامانه جامع آموزش داوری در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار این سامانه در فضای وب قرار گرفته است، به تشریح مزیت ها و قابلیت های سامانه پرداخت و عنوان کرد: یکی از مزایای سامانه سجاد یا همان سامانه جامع آموزش داوری قابلیت انتخاب داوری فردی و داوری هیئتی است. قابلیت دیگر سامانه سجاد این است که تمام صورتجلسات و مستندات بر روی سامانه بارگذاری می شود و نرخ تمام خدمات در سامانه به صورت واحد و ثابت می باشد. همچنین قابلیت انتخاب داور با میل و اراده شخص متقاضی توسط ادمین سامانه از دیگر ویژگی ­های سامانه است.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کاهش پرونده های ورودی کاهش قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق

بیژن بهرامی معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: محموله چای قاچاق از یک انبار ناشناس ثبت نشده در سامانه جامع انبار‌ها در شهرکرد کشف شده است.

وی افزود: از این انبار ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای خارجی کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید

تعزیر یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی

بهرامی اضافه کرد: ارزش محموله کشف شده دو میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به جمع آوری ۴۲ کیلوگرم چای از این انبار گفت: متخلف پس از تشکیل پرونده برای گذراندن مراحل قانونی راهی تعزیرات حکومتی شد.

بهرامی از شهروندان خواست: تا موارد مشکوک در احتکار و ذخیره اقلام اساسی و کالایی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند و انبارداران هم هر چه سریعتر مشخصات محل ذخیره کالایی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری