Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، محمد حسن کلهری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در جلسه ساماندهی ناوگان وانت بار که با حضور کلیه تشکل های صنفی حمل و نقل مرتبط استان تهران برگزار شد عنوان کرد:  از این پس وانت بارهایی که در مسیر های برون شهری فعالیت می نمایند الزاما بایستی از اسناد حمل و نقل که همان بارنامه می باشد استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه لازمه صدور بارنامه، داشتن کارت هوشمند ناوگان و راننده می باشد به کلیه تشکل های صنفی حمل و نقل تاکید گردیده نسبت به اطلاع رسانی به رانندگان وانت بارهایی که در مسیرهای برون شهری فعالیت می کننددر این خصوص اقدام نمایند چرا که از بهمن ماه سال جاری اختصاص سهمیه سوخت وانت بارهای برون شهری براساس میزان پیمایشی که بوسیله بارنامه محاسبه می شود به کارت سوخت آنان واریز خواهد شد. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران همچنین اظهار کرد: با توجه به تکالیف دستگاههای اجرایی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این بخش از حمل و نقل نیز ساماندهی شده و در اسناد حمل و نقلی مشخصات گیرنده و فرستنده کالاثبت می گردد. کلهری در ادامه افزود: با توجه به اینکه برای صدور کارت هوشمند، رانندگان بایستی مدرک دیپلم ارائه نمایند ولیکن برای تسهیل کار رانندگان وانت بار، صدور کارت هوشمند آنان با مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی یا نهضت سوادآموزی نیز قابل قبول می باشد. وی گفت: از دیگر مدارک الزامی برای صدور کارت هوشمند ، گذراندن دوره های آموزشی و داشتن حداقل گواهینامه پایه 3 می باشد. وی گفت: گرفتن بارنامه توسط رانندگان وانت بار علاوه بر واریز سهمیه سوخت نقش موثر در کنترل و نظارت وانت بارها و ارتقاء سطح ایمنی آنها در راه های برون شهری را نیز بهمراه خواهد داشت. معاون حمل و نقل استان تهران حداقل سن رانندگان برای صدور کارت هوشمند رانندگی را 23 سال و حداکثر آن را نیز 55 سال اعلام کرد و گفت: در صورت سابقه پرداخت حق بیمه تا 10 سال به حداکثر سن افزوده خواهد شد. همچنین براساس ضوابط، صدور کارت هوشمند رانندگی برای بازنشستگان امکان پذیر نیست. شایان ذکر است: این طرح از سال 1395 ابلاغ و از مهرماه سال جاری موضوع به طور جدی در دستور کار قرار داده شده و از طریق نصب بنر در پاسگاههای پلیس راه استان‏‎ٌ‏‏ًٌُ، مراکز تجمع وانت بارها، پایانه ها و مراکز عمده بار و برگزاری جلسات با انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان وانت بارها و همچنین انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل وانت باری اهمیت گرفتن کارت هوشمند ناوگان و رانندگان اطلاع رسانی گردیده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد وارد کردن کد ارسالی به سایت سهمه تا بیستم اردیبهشت ماه جاری تمدید شد.

به گزارش مشرق از روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت، با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی بوجود آمده، وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

چند روز پیش پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند که اکنون این تاریخ تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات