Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@08:48:10 GMT

پس از ۴۴ سال ۲ تیم ایرانی المپیکی شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۲۶۰۲

پس از ۴۴ سال ۲ تیم ایرانی المپیکی شدند

به گزارش پارسینه ، تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل چین، برای دومین بار در تاریخ سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را به دست آورد. پیش از این تیم ملی بسکتبال ایران هم سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرده بود تا به این ترتیب ایران در ۲ رشته تیمی در المپیک توکیو حضور داشته باشد.

در دوره‌های گذشته، ورزش ایران سه بار در فوتبال، دو بار در بسکتبال، یک بار در واترپلو و یک بار در والیبال سهمیه المپیک گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط یک بار در المپیک ۱۹۷۶ مونترال بود که ایران در ۲ رشته واترپلو و فوتبال به صورت همزمان صاحب سهمیه شده بود. رکورد بزرگ‌ترین کاروان ورزشی ایران در تاریخ بازی‌های المپیک هم با ۸۶ ورزشکار، متعلق به همان دوره است.

نخستین حضور جدی ایران در المپیک، در سال ۱۹۴۸ لندن بود که بسکتبال ایران سهمیه گرفت. این نخستین حضور یک تیم ورزشی ایران در المپیک هم بود.

در المپیک‌های ۱۹۶۴ توکیو، ۱۹۷۲ مونیخ و ۱۹۷۶ مونترال، تیم ملی فوتبال ایران المپیکی شد. البته فوتبال ایران در المپیک ۱۹۸۰ مسکو هم سهمیه گرفت، ولی با توجه تحریم این دوره از بازی‌ها از سوی ایران در اعتراض به حمله ارتش شوروی به کشور افغانستان، کاروان ورزشی ایران در این مسابقات شرکت نکرد.

دیگر رشته تیمی ایران که تا کنون موفق به کسب سهمیه المپیک شده، واترپلو است. این تیم در بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال صاحب سهمیه شد و در کنار فوتبال، ۲ رشته تیمی ایران در آن دوره از مسابقات بود.

آخرین ورزش تیمی که از ایران به المپیک رفت، والیبال بود. این تیم در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای نخستین بار سهمیه گرفت و با صعود از گروهش و کسب مقام پنجم مشترک، بهترین نتیجه تاریخ را در میان ورزش‌های تیمی ایران نیز کسب کرد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تابستان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و پس از ۴۴ سال ایران در دو ورزش تیمی سهمیه گرفته است. بسکتبال برای سومین بار و والیبال برای دومین بار در المپیک به میدان می‌روند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران المپیک تیم ملی بسکتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌ آف لیگ نخبگان می‌ رود

یکی از سهمیه های ایران در لیگ نخبگان به قهرمان جام جذفی اختصاص دارد.

طرفداری | با اعلام روشنک، مسئول جام حذفی فوتبال ایران، قهرمان این فصل از رقابت‌های جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان صعود می‌کند.

سهمیه ایران در این مسابقات ۱+۲ است و از همین‌رو تیم‌های اول و دوم لیگ برتر سهمیه مستقیم حضور در این رقابت‌ها را کسب می‌کنند و قهرمان جام حذفی راهی پلی‌آف می‌شود. لیگ نخبگان از امسال جایگزین لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این رقابت ها جوایز بسیار باارزش تری را هم درنظر بگیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌ آف لیگ نخبگان می‌ رود
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!