Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سقراط بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: این میزان کشت سماق، زرشک و سنجد به صورت حاشیه‌ای و پراکنده با توجه به کم آب بر بودن و توجیه اقتصادی این محصولات امسال در شهرستان کشت شد که از سال آینده به همین منظور صادرات این محصول بنا داریم نسبت به ساخت باغ‌های زرشک و سماق و توسعه کشت این محصولات در شهرستان اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جهاد کشاورزی شهرستان با توجه به نبود رودخانه‌های دائمی در دشت اسدآباد و مدیریت سفره‌های آب زیرزمینی توسعه و ترویج کشت محصولات کم آب بر را در سال‌های اخیر در برنامه‌های خود قرار داده و با کلاس‌های آموزشی و ترویجی کشاورزان را به سمت این نوع از کشت‌ها هدایت می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه امسال بیش از ۱۳۳۶ هکتار گیاهان دارویی و روغنی در اراضی کشاورزی شهرستان از سوی کشاورزان اسدآبادی کشت شد، افزود: گیاهان دارویی و روغنی از جمله کشت‌های کم آب بر دیگر بوده که در زمینه گیاهان دارویی، سالیانه شهرستان اسدآباد ۲۰۰ هکتار گشنیز کشت می‌کند.

بیرنگ کشت ۴۵۰ هکتار سیر، ۲۰ هکتار موسیر، هشت هکتار زعفران و هشت هکتار گلرنگ را از دیگر گیاهان دارویی این شهرستان به عنوان کشت‌های کم آب بر برشمرد و اضافه کرد: کشاورزان اسدآبادی امسال در بحث گیاهان روغنی کم آب بر نیز بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا کشت کرده اند.

او با اشاره به بحث تولید علوفه در شهرستان اسدآباد و پرآب بر بودن یونجه گفت: یونجه اسدآباد یکی از مرغوب‌ترین یونجه و علوفه در کشور به شمار می‌رود که به علت همین مرغوبیت کشاورزان اسدآبادی رغبت بسیاری به کشت این محصول پر آب بر دارند و برای کنترل و مدیریت این نوع از کشت به علت پرآب بر بودن و هدایت کشاورزان به سمت کشت دیگر علوفه‌های کم آب بر، امسال به صورت آزمایشی ۳.۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت مخلوط ماشک گل خوشه‌ای و جو اختصاص داده شد که عملکرد رضایت بخشی داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد بیان کرد: از سال آینده یکی از جمله برنامه‌های این سازمان توسعه کشت این نوع از علوفه در اراضی کشاورزی به ویژه از سوی دامدارانی که دارای زمین دیم هستند، خواهد بود که با این اقدام علوفه مورد نیاز خود را از طریق کشت این محصول تأمین می‌کنند و از کشت بیشتر یونجه به عنوان یکی از کشت‌های پرآب بر جلوگیری می‌شود.

بیرنگ اضافه کرد: امسال در بحث علوفه‌های کم آب بر علاوه بر جو دیم در این شهرستان بیش از ۲۰۰ هکتار گاودانه و اسپرس تولید شد.

او با اشاره به کشت پسته در اراضی کشاورزی اسدآباد بیان کرد: تحقیقات صورت گرفته نشان داده اراضی کشاورزی این منطقه مناسب‌ترین شرایط آب و هوایی را برای کشت این محصول کم آب بر با توجیه اقتصادی بالا دارد که در همین منظور امسال به صورت آزمایشی در این شهرستان به صورت پراکنده سه هکتار نهال پسته کشت شد و در صورتی که در این رابطه متقاضی کشت برای سال آینده وجود داشته باشد، یارانه نهال به او تعلق می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد عنوان کرد: در بحث محصولات باغی کم آب بر نیز امسال  در این شهرستان ۱۵۰ هکتار بادام دیم و انگور دیم در اراضی شیب دار منطقه اجرا شد که به این منظور نیز برای افزایش و توسعه این نوع از محصولات باغی کم آب بر به کشاورزان متقاضی یارانه خرید نهال پرداخت می‌شود.

او گفت: در حال حاضر شهرستان اسدآباد یکی از جمله قطب‌های تولید محصولات باغی هلو و شلیل در سطح استان همدان بوده که این نوع از محصولات باغی پر آب بر هستند و برای مدیریت این امر نیز تاکنون ۴۰۰ هکتار باغات هلو و شلیل اسدآباد تحت اجرای آبیاری نوین قطره‌ای قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در کاشان گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت گل‌محمدی اختصاص دارد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در منطقه کاشان اظهار داشت: با فرا رسیدن این ایام عطر خوش گل محمدی در این منطقه پیچیده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

وی گفت: از میزان حضور گردشگران در ایام گل و گلاب در اردیبهشت و خرداد باید گفت که بیش از 2 میلیون گردشگر در کاشان ویژه این ایام حضور پیدا می‌کنند و سال‌های گذشته همین میزان گردشگر را کاشان پذیرایی کرد.

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

محمدی فشارکی ضمن اشاره به برگزاری جلسات خدمات سفر تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری آمادگی کامل را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام گل و گلاب در شهرستان کاشان دارند و از تمامی مردم و گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در کاشان دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج