Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از شروع عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از ۲۸ دی لغایت ۱بهمن با جمعیت ۴۷۳هزار ۷۸۳ نفرکودک زیر پنج سال خبر داد.

دکتر سید مهدی طباطبایی صبح امروز در جلسه هماهنگی این طرح در زاهدان گفت: نوبت اول عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از قطره خوراکی پولیو از ساعت ۸ صبح روز ۲۸ دیماه تا ۱ بهمن ماه در سراسر استان سیستان و بلوچستان انجام می شود و نزدیک به ۴۷۳هزار ۷۸۳ کودک زیر ۵ سال بدون توجه به سابقه ایمن سازی در طی این هفته واکسینه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: بیشترین خطر بازگشت بیماری فلج اطفال در استان های هرمزگان ، کرمان و سیستان و بلوچستان است لذا در تمام مناطق شهری و روستایی این استان ها (مناطق تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی هرمزگان، جیرفت، بم، ایرانشهر، زاهدان و زابل) عملیات خانه به خانه انجام می شود.


وی تصریح کرد: برای دستیابی به هدف پوشش کامل عملیات در مدت زمان تعیین شده علاوه بر تمام ظرفیت کارکنان بهداشتی مرتبط از کمک داوطلبین سلامت و سایر نیروهای کمکی آموزش دیده استفاده خواهد شد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد ۶ هزار ۵۲۰ نفر نیروی انسانی عملیات را اجرا و پشتیبانی می کنند و واکسن مورد استفاده توسط موسسه واکسن و سرم سازی رازی تهیه و تامین شده است.


وی گفت: در طی این عملیات همه کودکان زیر ۵ سال شامل ایرانی و یا غیر ایرانی که در استان حضور دارند واکسن تکمیلی فلج اطفال را دریافت می کنند.


وی افزود: در تمام شهرستانها و مناطقی که عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال به شکل خانه به خانه انجام می شود اطلاع رسانی قبلی توسط مراکز بهداشتی انجام شده و تیم های بهداشتی همراه با کارت شناسایی معتبر قطره خوراکی واکسن فلج اطفال را تجویز خواهند کرد.


دکتر طباطبایی در پایان از هموطنان و خانواده های ساکن در مناطقی که با اعلام قبلی مراکز بهداشت شهرستان عملیات واکسیناسیون انجام می شود، تقاضا کرد حداکثر همکاری با تیم های بهداشتی را انجام دهند تا به هدف نهایی که ریشه کنی جهانی این بیماری و سلامت کودکان است رسیده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه سیستان و بلوچستان واکسن فلج اطفال دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • حمایت خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی وعده صادق