Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا حیدری روز دوشنبه در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: رقابتی بودن لازمه مشارکت حداکثری در انتخابات است، در شرایطی که جامعه به انسجام و همدلی جدی نیاز دارد تا بتواند در برابر آمریکا و فشارهای موجود مقاومت کند، روز گذشته در اعلام تعیین صلاحیت‌ها، عدم احراز صلاحیت‌ گسترده‌ بین نیروهای اعتدال و اصلاحات شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر شرایط رقابت و فضای رقابتی در انتخابات حذف شود اتفاق نامبارکی روی خواهد داد لذا باید با ورود جریان‌های مرتبط در فرصت باقیمانده و در فرصت رسیدگی به شکایات این موضوع مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.
وی گفت: باید فضا به گونه‌ای باشد که همه سلایق و جریان‌های درون نظام که التزام به قانون اساسی دارند در این فضای رقابتی شرکت کنند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: باید شرایط به نحو مطلوب رقم بخورد تا در شرایط سخت با حضور حداکثری مردم در انتخابات، موضوع تحریم‌ها و تهدیدها مدیریت شود.

لزوم ادامه تفکر و منش شهید سپهبد سلیمانی
حیدری در ادامه ضمن تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: با قدرشناسی مردم مشهد مراسم ماندگار برای تشییع پیکر این سردار شهید اسلام انجام شد.
وی گفت: نامگذاری خبایان و مکان‌هایی به نام این سردار شهید برای تداوم راه وی شرط لازم است ولی کافی نیست و باید تفکر، مشی و اندیشه این شهید مقاومت ادامه یابد.
وی افزود: شهید سلیمانی شخصیتی با اخلاص و مردمی بود که نه ناسزایی از وی شنیدیم و نه حامی جریان خاصی بود و براساس تفکر سردار شهید سلیمانی، جامعه ما خانواده ماست.
حیدری با اشاره به تقویت انسجام، همبستگی و همدلی ملت ایران با گرایش‌های قومی، مذهبی و سیاسی مختلف در مراسم تشییع پیکر سردار مقاومت، ادامه داد: باید از این انسجام حمایت کنیم.
وی گفت: جمعی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در کرمان جان خود را از دست دادند که این اتفاق بیانگر عدم اندیشیدن تدابیر لازم است.

مرحوم آیتالله هاشمی رفسنجانی بخشی از نظام است
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سالگرد وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز افزود: آیت‌الله رفسنجانی چهره مبارزی بود که هشت سال در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کرد و در پذیرش قطعنامه نقش بی بدلیل داشت.
وی ادامه داد: مرحوم رفسنجانی در زمان طاغوت به جرم فعالیت علیه حکومت پهلوی بیش از چهار سال در زندان به سر برد و زمانی که وی زیر شلاق پهلوی بود عده‌ای که اعتقاد به انقلاب نداشتند و سابقه یک روز زندان نیز ندارند امروز تئوری پرداز انقلاب شده‌اند.
وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از نظام است اما برگزاری مراسم سالگرد وفات وی تبدیل به امری مذموم شده و با شانتاژهای صورت‌گرفته در فضای اکران شهری حق این مرد مبارز ادا نشده است.
حیدری در باره حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی نیز افزود: این حادثه ‌فاجعه دردناکی است که نه تنها جان مسافران این هواپیما و تعدادی از نخبگان را گرفت بلکه اعتماد عمومی را نیز نشانه رفت.
وی ادامه داد: اعتمادی که پس از جریان‌های آبان ماه در مراسم وداع با شهید سپهبد سلیمانی بازسازی شد امروز در معرض خطر قرار گرفته، پنهان‌کاری و عدم اطلاع رسانی شفاف در هر رده‌ای بحران و زنگ خطر جدی است.
وی گفت: اگر فضای اطلاع‌رسانی کشور شفاف باشد اینچنین دچار مشکل نمی‌شویم.
حیدری افزود: از مجازات مقصران این خطای بزرگ نباید گذشت، باید از آسیب‌های احتمالی که ممکن است بر وحدت ملی خدشه وارد کند مراقبت کنیم و در اکران فضای شهری نیز باید به این موضوع پرداخته می‌شد که البته هنوز هم فرصت باقی‌ است.
وی اظهار داشت: عذرخواهی، استعفا و مجازات مقصران حداقل خواسته جامعه است.
مناسبت‌ها
رییس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین با اشاره به سالروز ولادت امام محمد غزالی گفت: وی سرآمد محققان دوره خود بود که در روستای توس به دنیا آمد لذا باید فضایی در شان این عالم بزرگ جهان اسلام در توس فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به در پیش‌ بودن سالروز شهادت امیرکبیر افزود: امیرکبیر از چهره‌های ماندگار جامعه ایران است، مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز کتابی در زمینه مبارزات امیرکبیر نوشته‌اند که بیانگر رویکرد این دو مرد مبارز ایرانی است.
حیدری با اشاره به بارش نزولات آسمانی در مشهد ادامه داد: طی روزهای گذشته نیروهای خدمات شهری شهرداری در آماده باش کامل بودند و شهردار نیز در کنار آنها بود، برف روبی لازم انجام شد تا مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند که این اقدام قابل تقدیر است.

برچسب‌ها اکبر هاشمی رفسنجانی محمدرضا حیدری قاسم سلیمانی شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اکبر هاشمی رفسنجانی محمدرضا حیدری قاسم سلیمانی شورای اسلامی شهر مشهد اکبر هاشمی رفسنجانی محمدرضا حیدری قاسم سلیمانی شورای اسلامی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان

رییس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: هدف از برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی تربیت معلم، درترازمکتب حاج قاسم است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان درمراسم افتتاحیه دومین مدرسه تربیتی شهید سلیمانی درگلزارشهدای بین المللی شهر کرمان به تشریح اهداف برگزاری این اردو پرداخت و گفت: پرورش روحیه مقاومت دربرابر سختی‌ها، ایجادروحیه ایثار وگذشت می‌تواند معلم در تراز مکتب شهید سلیمانی تربیت کند. 

گفتنی است این دوره با حضور بیش از۲۰۰ دانشجو معلم منتخب از دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور بمدت یک هفته در اردوگاه شهید مغفوری کوهپایه شهرستان کرمان درحال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • رفسنجانی‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند + فیلم
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • رفسنجانی ها برای تشییع شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی