Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: هم‌اکنون به اندازه نیاز کشتی‌های اقیانوس‌پیما می‌توانیم سوخت با سولفور زیر نیم درصد تامین کنیم؛ نگرانی نداشته باشید. ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیژن زنگنه، وزیر نفت در صحن علنی مجلس در پاسخ به پرسش علی‌اکبر کریمی، نماینده اراک، کمیجان و خنداب در خصوص کوتاهی وزارت نفت درباره تولید سوخت کم سولفور اظهار داشت: میانگین تولید نفت کوره جهان در سال 2017 روزانه یک میلیون تن بوده که بنا بر آمار منابع رسمی کمتر از 2 درصد آن حاوی گوگرد کمتر از نیم درصد است و مطابق استاندارد وضع شده، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر فعالیت پالایشگاه‌های کشور عادی باشد، مقدار نفت کوره تولیدی، روزانه حدود 40 هزار تن است که 13 هزار تن آن در پالایشگاه آبادان تولید می‌شود.

وزیر نفت تصریح کرد: راه‌حل اصلی برای تولید نفت کوره کم سولفور این است که پالایشگاه‌ها در داخل کشور بهینه‌‌سازی شوند و این کار به 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که در شرایط کنونی تامین آن دشوار است.

وی ادامه داد: نصب پاک‌کننده روی کشتی‌ها (اسکرابر) که خروجی دود موتورها را تنظیم و آلودگی هوا را کاهش می‌دهد، به‌عنوان راهکار جهانی برای حل معضل نفت کوره است که هزینه هر کشتی با توجه به سیستم و ظرفیتش 2 تا 7 میلیون دلار است که هیچ کشتی ایرانی این کار را نکرده است.

زنگنه اذعان داشت: مخلوط کردن نفت کوره که محصول گوگرد بالا با محصول گوگرد پایین مخلوط و به حد استاندارد مورد استفاده کشتی برسد نیز یکی دیگر از راهکاری حل معضل نفت کوره است که با همکاری نفتکش به یک ترکیبی رسیدیم که در موتورهای کنونی جواب می‌دهد.

وزیر نفت با بیان اینکه "عنوان می‌شود اختلال در کشتیرانی ایجاد شده است که این حرف درست نیست"، گفت: مهم ترین بخش کشتیرانی، نفتکش است؛ آن هم که دچار اختلال نشده است.

وی افزود: هم‌اکنون به اندازه نیاز کشتی‌های اقیانوس‌پیما می‌توانیم سوخت با سولفور زیر نیم درصد تامین کنیم؛ نگرانی نداشته باشید.

به گزارش تسنیم، اگرچه علی‌اکبر کریمی، نماینده سوال کننده، پس از توضیحات زنگنه اظهار داشت که از این پاسخ‌ها قانع نشده، چرا که معتقد است عملکرد وزیر نفت نسبتی به اقتصاد مقاومتی در طول سال‌های گذشته نداشته است، اما در نهایت این سوال به رأی نمایندگان گذاشته شد و نمایندگان با 106 رأی موافق، 52 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌اند.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط فرآورده های نفتی بیژن زنگنه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرآورده های نفتی بیژن زنگنه فرآورده های نفتی بیژن زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟