Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:12:29 GMT

کیفیت آب شرب هشجین خلخال پایین است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۳۲۷۰

کیفیت آب شرب هشجین خلخال پایین است

رضا محمدی روز دوشنبه در جلسه شورای عالی استان اردبیل در خلخال افزود: کیفیت آب آشامیدنی شهر هشجین پایین بوده و در طول فصول گرم سال شورای آب این شهر به حداکثر رسیده و این موضوع موجب نارضایتی مردم منطقه شده است.

وی گفت: در حال حاضر به علت شوری آب لوله‌کشی شهر هشجین بسیاری از اهالی این شهر تهیه آب شرب مصرفی خود را از محل آب چشمه‌های اطراف شهر تامین می‌کنند که این امر نیز با توجه به خارج بودن چشمه‌ها از زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب و احتمال آلودگی آب آنها برای مصرف‌کنندگان خطرساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: در بیشتر مناطق بخش خورش‌رستم خلخال بویژه شهر هشجین بحران آب جدی به نظر می‌رسد و اهالی از شوری آب در فصول گرم سال گله‌مند هستند و انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی استان با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب نسبت به رفع این معایب اقدام جدی و اولویت‌دار را انجام دهند.

محمدی اظهارداشت: شوری آب این شهر که از منابع تامین‌کننده آبی و چاه‌های آب حاشیه رودخانه قزل‌اوزن تامین می‌شود، ناشی از شوری آب این رودخانه است که از معادن نمک واقع در منطقه مامان استان آذربایجان‌شرقی عبور می کند.

وی گفت: طرح شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل در خصوص برطرف کردن مشکل شوری آب شرب مصرفی اهالی شهر هشجین مرکز بخش خورشرستم خلخال با اجرای عملیات اجرایی پروژه شیرین‌سازی تاکنون عملیاتی نشده است.
وی تشریح ‌کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان و دسترسی راحت مردم به خدمات بهداشتی این منطقه صورت گرفته ولی با توجه به محرومیت منطقه افزایش این خدمات می‌تواند در حل مشکل حوزه سلامت مردم منطقه کارساز باشد.
عضو شورای اسلامی استان اردبیل همچنین به محرومیت جنوب استان و کمبود مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد و افزود: وجود جاده اردبیل–سرچم برای دسترسی راحت مردم به مرکز کشور در کنار فرصت، تهدید نیز محسوب می‌شود به طوری که اکثر مجروحان و مصدومان حوادث جاده‌ای را به مراکز درمانی هشجین منتقل می‌کنند که این مرکز از امکانات و تجهیزات کافی ومناسب  نیز بهره‌مند نیست.
محمدی ضرورت احداث و تجهیز مرکز فوریت‌های پزشکی را در هشجین و محورهای ارتباطی جنوب استان یادآور شد و بیان‌کرد: تقویت این مراکز به بهره‌مندی بیشتر مردم از خدمات بهداشتی – درمانی منجر می‌شود.
وی به کلنگ‌زنی پروژه احداث پانسیون پزشکان در حیاط درمانگاه هشجین اشاره کرد و افزود: در کنار تعیین تکلیف این پروژه، باید مشکلات حوزه بهداشت و درمان بخش‌های شاهرود  و خورش‌رستم نیز با توجه به عمق محرومیت از طریق تامین پزشکان عمومی و متخصص برطرف شود.
محمدی ادامه‌داد: در روستاهای محروم خلخال اجرای ویزیت رایگان روستانشینان و مراجعه پزشکان از مسائل بسیار مهم محسوب می‌شود که انتظار داریم در این زمینه ماهانه طرح‌های ویزیت رایگان در مناطق محروم و روستایی عملیاتی شود.
وی افزود: همکاری آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی در اجرای طرح‌های مختلف بهداشتی – درمانی ضروری به نظر می‌رسد تا با اقدامات پیشگیرانه کاهش هزینه‌های گزاف را در این بخش شاهد باشیم.
عضو شورای شهرستان خلخال و هشجین به ارائه خدمات درمانگاه هشجین به ساکنان ۴۵ روستای همجوار اشاره کرد و گفت: باید تعداد پزشکان این درمانگاه افزایش یابد تا سرعت ارائه خدمات بیشتر شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها سلامت خلخال منابع آبی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت خلخال منابع آبی بهداشت و سلامت سلامت خلخال منابع آبی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف  ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
وی ادامه داد: قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان انتخاب کردیم که در نتیجه امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.
آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس