Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به منظور تسهیل در ثبت نام کارت هوشمند رانندگان و مالکان وانت بار برون شهری ، امکان ثبت نام غیر حضوری از طریق مراجعه به پرتال سامانه کارت هوشمند، فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عبدالهاشم حسن نیا با بیان اینکه « به منظور تسهیل در ثبت نام کارت هوشمند رانندگان و مالکان وانت بار برون شهری، امکان ثبت نام غیر حضوری از طریق مراجعه به پرتال سامانه کارت هوشمند، فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» اظهارداشت: بر اساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل و نقل هرگونه فعالیت در زمینه حمل و نقل برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل است.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به منظور ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون‌شهری، ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل‌و‌نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: با توجه به اینكه مقرر شده است تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت پذیرد، لذا كلیه رانندگان و مالكین وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری بايد اسناد حمل وانت بار (كارت هوشمند راننده، كارت هوشمند وانت بار، بارنامه و ....) دریافت کنند.

حسن نیا افزود: برای رفاه حال متقاضیان، امكان ثبت نام غیر حضوری فراهم شده است و رانندگان و مالكان وانت بار كه تاكنون نسبت به دریافت كارت اقدام نكرده اند می‌توانند به یكی از روش‌های ثبت نام غیر حضوری با مراجعه به زیر سیستم ثبت نام ناوگان و راننده وانت بار در پرتال سامانه كارت هوشمند در قسمت خدمات غیر حضوری به آدرس www.smartcard.rmto.ir​ و  ثبت نام حضوری با مراجعه به مراكز مجاز صدور كارت هوشمند در استان محل سكونت خود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

گفتنی است، جهت تسهیل ورود متقاضیان حداقل شرایط و مدارك لازم از رانندگان اخذ می‌شود. برگ سلامت جسمی و روحی، ارائه گواهی عدم اعتیاد، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه پس از ثبت نام از متقاضیان اخذ خواهد شد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اظهار داشت: هزینه صدور كارت هوشمند راننده و ناوگان هر كدام مبلغ ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی خاطر نشان كرد: متقاضیان جهت كسب اطلاعات بیشتر می توانند به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و نمایندگی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

حسن‌نیا یاد آور شد: در حال حاضر کلیه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فراهم بوده و از بهمن ماه سال‌جاری، سوخت ناوگان وانت‌بار بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه تخصیص خواهد یافت. بر همین اساس به كلیه رانندگان و مالکین وانت بار‌های بین شهری توصیه می‌شود، هرچه سریعتر به مراكز مجاز صدور كارت هوشمند در استان محل سكونت خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند، تا در ماه‌های آتی از بابت فعالیت حمل‌ونقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشكل نکنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد سقوط هواپیما کانون های فرهنگی هنری مساجد هواپیما هواپیمای مسافربری انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی وزارت راه و شهرسازی وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: جاده خور به سمت نایین و اصفهان محدوده گردنه زنجیرگاه بدلیل آبگرفتگی و نبود ایمنی كافی تا اطلاع بعدی مسدود شد و رانندگان از مسیرجایگزین اردکان-چوپانان استفاده کنند.
سرهنگ علی مولوی با اشاره به اینکه امروز همچنین گردنه ظفرقند،زواره و نطنز هم که در پی بارش و سیلابی شدن بسته شده بود بازگشایی شد افزود: با توجه به لغزنده بودن سطح بیشتر جاده های استان رانندگان با سرعت مطمئن تردد کنند.
وی تاکید کرد: رانندگی با سرعت مطمئن لازمه یک سفر ایمن است و افراد بدانند جاده‌های لغزنده به راحتی کنترل خودرو را از دست راننده خارج می‌کند.
مسافران در صورت ضرورت سفر در محور‌های مواصلاتی استان با استفاده از سامانه ۱۴۱ در جریان وضعیت محور‌های مواصلاتی قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود