Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:56:52 GMT

دهه اول اردیبهشت بهترین زمان کشت برنج روشن است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۳۷۲۶

دهه اول اردیبهشت بهترین زمان کشت برنج روشن است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی اولادی پیش ازظهر دوشنبه در سمینار رونق تولیدی بخش کشاورزی و تجاری سازی و کشت طارم روشن، بهترین زمان کشت برنج طارم روشن را دهه اول اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: بهترین فاصله نشاء برای کشت مکانیزه ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر است.

وی افزود: از نظر طولی طبق آزمایشگاه‌های صورت گرفته، در کنار رقم‌های فجر و ندا، رقم روشن نسبت به دیگر گونه تا زودتر به بار می‌نشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مصرف کود مورد نیاز را برای یک هکتار زمین کشاورزی ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: مصرف کود پتاس در این گونه قابل توجه است.

اولادی با بیان اینکه نیاز کودی رقم روشن بالا است، گفت: سال قبل به هر متقاضی سه تا شش کیلوگرم بذر طارم روشن داده شد وامسال ۵۰ تن بذر برای توزیع بین کشاورزان توزیع شده است.

مازندران ۲۱۴ هزار هکتار شالیزار دارد و سالانه ۴۲ درصد برنج کشور را تأمین می‌کند.

کد خبر 4824290

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی برنج دانشگاه علوم کشاورزی مازندران قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف بوشهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهادت شهرکرد سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس شیراز گرگان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات