Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بدنبال بارش‌های شدید اخیر و جریان سیلاب درچندین روستای شهرستان جاسک هرمزگان، چند فروند از بالگردهای این منطقه نیز برای امدادرسانی به مردم سیل زده اعزام شدند.

امیر دریادار دوم کوروش محرابی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: با طغیان رودخانه گابریک جاسک، چهار روستا این منطقه در محاصره سیل قرارگرفتند که با اعزام نیروهای تکاور، تفنگدار و بالگردهای منطقه دوم نیروی دریایی ارتش به طور کامل تخلیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مکان‌های امنی را برای مردم ساکن در روستاهای در معرض سیل جاسک تعیین کرده‌ که بتوانیم آن‌ها را به سرعت اسکان دهیم.

براساس اعلام رییس ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان،  به منظور سرعت بخشی در کمک رسانی به مناطق سیل زده ۲ فروند چرخبال از سوی سپاه وارتش به شهرستان جاسک و یک فروند چرخبال از سوی جمعیت هلال احمر به شهرستان بشاگرد اعزام شدند.

فریدون همتی بیان داشت: کار امداد رسانی به سیل زدگان در شرق هرمزگان شدت گرفته وتاکنون کالاها واقلام مورد نیاز ازجمله ۱۷۵ چادر امدادی، ۲۸۰ موکت، ۳۴۳ کیلوگرم نایلون، هزار بسته قوطی کنسرو، ۴۴۰ تخته پتو، هزار بطری آب، ۲۵۲ بسته مواد غذایی، ۱۵۰ گالن آب ۱۰ لیتری براساس اولویت به مناطق سیل زده ارسال ودرحال توزیع است.

وی بیان داشت: این اقلام وکالاها بین خانوارهای روستاهای سیل زده کروچ، حاجی آباد، سورگلم، بهمدی، جگین بالا، شهر جاسک و روستاهای اطراف که در محاصره سیل قرار دادند، درحال توزیع است.

از نخستین ساعت‌های بامداد جمعه بارش شدید باران در اقصی نقاط استان هرمزگان آغاز شد که موجب آبگرفتگی معابر، تعطیلی بنادر و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی استان شد، موجب طغیان رودخانه  شد وخسارت‌هایی به زیر ساخت‌های این استان در زمینه راه، پل، کشاورزی، امور شهری و ابنیه ها وارد کرد.

بارش باران در بالادست شهرستان جاسک شدت زیادی داشته اما در شهر جاسک حدود ۸۰ میلی‌متر باران آمده است .

برچسب‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران استانداری هرمزگان مدیریت بحران مناطق سیل زده هرمزگان سیل جاسک پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران استانداری هرمزگان مدیریت بحران مناطق سیل زده هرمزگان سیل جاسک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران استانداری هرمزگان مدیریت بحران مناطق سیل زده هرمزگان سیل جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان گفت: یک فروند شناور یدک‌کش چندمنظوره به چرخه عملیاتی و لجستیکی بندر جاسک افزوده شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز هشتم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این یدک‌کش دارای قابلیت آتشخواری در مواقع بروز حوادث و کاربری چندمنظوره است.

وی افزود: عملیات تغییر کاربری و چندمنظوره کردن این شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان هدف از استقرار شناور یدک کش برنا در بندر جاسک را افزایش ایمنی و نیز ارتقاء نُرم تخلیه و بارگیری کالا با پهلوگیری شناور تناژ بالا عنوان کرد. 

به گفته محمدحسینی تختی این شناور دارای سیستم ناوبری و کمک ناوبری، ۲۶ متر طول و ۲.۷۵ آبخور، دارای قابلیت ویژه‌ای برای ارتقاء توان عملکردی بندر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان