Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان -رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رزن از توقف کار ۵۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راههای این شهرستان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مرتضی داوودی با اشاره به اینکه این توقف کار در راههای شریانی، اصلی و راههای فرعی و روستایی شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: آزادسازی حریم راه های شهرستان به منظور بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه و به منظور پیش‌‎بینی توسعه آتی جاده‌ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کم شدن عرض جاده و افزایش عبور عابران پیاده در جاده ها را از دلائل اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد و گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها موجب ناامنی در محورهای مواصلاتی می شود.

داوودی ادامه داد: بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد پس از محدوده یکصد متری از حریم راه ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رزن تصریح کرد: در این مدت همچنین با اخذ دستور قضایی، ۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های این شهرستان تخریب شده است.

وی افزود: در این مدت مجوز ساخت ۲۶ مورد در استان همدان نیز صادر شده است.

داوودی ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها را از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات جاده‌ای برشمزذ و تأکید کرد: هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف‌های با ضریب شکنندگی و صدمه‌ی بالا است که جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها علاوه بر آرامش بصری برای کار برون‌جاده‌ای موجب افزایش ایمنی و کاهش شدت سوانح رانندگی می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: راهداری مجوز ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۵۱۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌

کد خبر 6093917

دیگر خبرها

  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان