Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به بهره مندی 100 درصدی جمعیت شهری و 90 درصدی خانوار روستایی واجد شرایط خراسان رضوی از گاز طبیعی گفت: به طور میانگین 95 درصد انرژی گرمایشی بخش خانگی استان با گاز طبیعی تامین می‌شود.

سیدحمید فانی با اشاره به برودت هوا در اکثر نقاط استان و ماندگاری آن در روزهای آینده اظهار کرد: تمهیدات لازم شامل تعمیرات اساسی ایستگاهها، بررسی تاسیسات و خطوط شبکه گازرسانی استان به طور کامل انجام شده و تلاش میکنیم تا با همکاری و مشارکت مردم در مصرف صحیح و بهینه گاز طبیعی، روزهای زمستانی خوبی را پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تامین 95 درصد انرژی گرمایشی بخش خانگی استان از طریق گاز طبیعی افزود: در حال حاضر میزان مصرف گاز طبیعی استان به 47 میلیون مترمکعب در روز رسیده و این در حالی است که این رقم در شش ماهه نخست امسال به طور میانگین 21 میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: در کنار برنامهریزی‌های شرکت گاز، نیازمند مشارکت مردم در مصرف بهینه این نعمت الهی هستیم. نهادینه شدن فرهنگ مصرف صحیح و درست گاز، موجب کاهش هزینههای اقتصادی خانواده در پرداخت صورت‌حساب، ماندگاری این نعمت الهی برای آیندگان و از همه مهمتر پایداری جریان گاز کشور می شود. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، وی با اشاره به استقرار همزمان جبهه هوای سرد در اکثر نقاط کشور افزود: شهروندان می توانند با بکارگیری نکات بسیار ساده همانند استفاده از لباس گرم در منزل، نصب پردههای ضخیم، رعایت دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاقهای بدون استفاده، سهم قابل توجهای در مدیریت مصرف گاز طبیعی کشور داشته باشند.

خراسان رضوی بیشترین تعداد مشترک گاز کشور پس از استان تهران بزرگ را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی

استاندار خراسان رضوی گفت: چاه‌های کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنل‌های خورشیدی مجهز می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم سالروز تاسیس شورای اسلامی و روز شوراها اظهارداشت: در خراسان رضوی  نیاز به احیای 3هزار قنات داریم و اگر منتظر کمک دولت باشیم، برای احیای قنات ها سالها طول می‌کشد؛ لذا شوراها ظرفیت روستاها را پای کار بیاورند تا از ظرفیت مردمی برای لایروبی قنات ها و رفع چالش آب بهره مند شویم.

وی افزود: برای تثبیت جمعیت در روستاها، باید موضوع تامین معیشت و مسکن روستایی فراهم شود و یکی از نکات تاثیر گذار نیز تامین آب شرب و کشاورزی است.

نظری تصریح کرد: چاههای کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنلهای خورشیدی مجهز می شوند که این اقدام برای چاههای کشاورزی که شرایط تامین مالی دارند، در مدت یک ماه نصب خواهد شد؛ پس از گذر از اوج مصرف برق، تولیدات پنل نیز خریداری می‌شود و این موضوع در بلند مدت به نفع کشاورزان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تامین نیاز انرژی برقیف ایجاد و فعال سازی چهار نیروگاه تولید برق در استان برنامه ریزی شده و مجوز ایجاد 300 مگاوات برق خورشیدی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: شوراهای روستایی، ظرفیت ها، مسایل و راهکار برون رفت از مشکلات منطقه خود را به خوبی می‌دانند و مسئولان نیز با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند؛ در هیمن راستا مسکن و اشتغال روستایی با کمک اعضای شوراها و دهیاران در دستور کار قرار دارد تا امکان تثبیت جمعیت در روستاها فراهم شود.

نظری تصریح کرد:شوراها نماد حضور مردم در مدیریت کشور است و مصداق حضور مردم در امور مختلف تصمیم سازی به شمار می‌رود؛ قانون اساسی برای استفاده از حداکثر مشارکت مردم در انجام امور، نهاد شوراها را در نظر گرفته است و باید از نظر حقوقی و تشکیلاتی، با نگاهی بلند و مردمی، شرایطی ایجاد شود تا محصول آن رفع مشکلات مردمی باشد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی