Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمادگی گروه سرود ۴۰ هزار نفری کانون‌های مساجد برای دهه فجر، اینکه باید در عمل مساجد را دریابیم و تبیین برکات طرح اخوت مساجد ازجمله موارد مطرح‌شده در اولین نشست کارگروه مسجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگزار نظام جمهوری اسلامی و آغازگر حرکت بزرگ ملت ایران در بیداری ملت های آزاده جهان همواره بر نقش مهم مساجد تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری نیز بارها در دیدار با گروه های مختلف مسجدی به ویژه ائمه جماعات مساجد و فعالان قرآنی مسجد را هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه خدمت رسانی اجتماعی به مردم معرفی کردند.

 

واکاوی جایگاه مسجد در منظومه فکری امامین انقلاب نشان می دهد که هر چقدر جایگاه مساجد در کشور تقویت شود، شاهد پیوند بیشتر مردم با انقلاب و مستحکم تر شدن بنیان های نظام جمهوری اسلامی می شویم.

 

ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در همین راستا سال ها پیش کارگروهی ویژه مساجد تشکیل داد که مسئولیت آن با رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است. نخستین نشست این کارگروه در سال 1398، امروز (دوشنبه، 23 دی ماه) در محل این ستاد و با حضور نمایندگان دستگاه های عضو برگزار شد.

 

برکات طرح اخوت مساجد جهان اسلام

 

«حسین‌علی جعفری» در این نشست با بیان اینکه عملکرد کارگروه مساجد در سال گذشته و در جریان بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار خوب و پربار بود، گفت: به همین دلیل ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر با تقدیم دو تقدیرنامه از فعالیت این کارگروه و خبرگزاری شبستان تقدیر به عمل آورد.

 

دبیر کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر افزود: این کارگروه امسال نیز حتما فعالیت های نو، جذاب و خلاقانه به منظور بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا می کند.

 

وی در ادامه به اجرای طرح «اخوت مساجد جهان اسلام» از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و یادآور شد: این طرح سال گذشته به همت حجت الاسلام دکتر ارزانی، رییس این ستاد برای اولین بار در کشور لبنان به اجرا درآمد.

 

جعفری ادامه داد: کارگروه مساجد در سال گذشته برنامه های متنوعی برگزار کرد که اجرای سرود چهل هزار نفری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از نقاط درخشان و برجسته آن بود.

 

وی ادامه داد: مساجد کانون و پایگاه انقلاب اسلامی هستند؛ بنابراین در استمرار آن نیز نقش مهمی دارند و ما باید از تمام ظرفیت ها در این کارگروه برای تربیت نقش مساجد استفاده کنیم.

 

دبیر کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در پایان گفت: شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شده است و برای هر سمت و پستی در کشور ده‌ها نفر به شهادت رسیده اند؛ بنابراین ما باید از همه ظرفیت ها از جمله مساجد، کانون های فرهنگی هنری و بسیج برای تقویت بنیان های انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

 

مسجد کانون فعالیت مسئولان باشد

 

«حسین کاشانی پور» نیز در این نشست با بیان اینکه دستگاه ها باید در عمل مسجد را پایگاه فعالیت های خود قرار دهند و در این زمینه به شعار اکتفا نکنند، اظهار کرد: مسئولان دستگاه ها در راستای تقویت مساجد می توانند گزارش کارهای خود را در فضای مساجد و مصلی نمازهای جمعه به مردم ارایه کنند.

 

مدیر کل معاونت آموزش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: باید امیدها در مساجد بروید و تعلق مردم به مساجد تقویت شود. مساجد باید پایگاه شنیدن و حل مشکلات مردم باشند به طوری که پناه مردم به حساب بیایند.

 

وی اضافه کرد: امروزه مساجد که نقطه شکل گیری انقلاب بودند از این انقلاب دفاع کنند و حرف مردم و مطالبات انقلابی آنان باید در مساجد مطرح شود.

 

کاشانی پور ادامه داد: مسجد ظرفیت بزرگی است که متاسفانه نقش آن در جامعه کمرنگ شده است و برخی از دستگاه ها در پیوست فرهنگی خود به این مرکز دینی کم توجهی می کنند.

 

وی اظهار کرد: تعداد مساجد کشور در حال حاضر حدود 79 هزار است که متاسفانه تعداد زیادی از آنها امام جماعت راتب ندارند. ای در حالی است که دو میلیون کشیش در جهان مسیحیت فعالیت دارند که همه آنها در دوره دو ساله آموزش مدیریت تبلیغ شرکت کرده اند. همین روند باید در کشور ما ایجاد شود تا ائمه جماعات بهتر از گذشته در مدیریت مساجد موفق باشند.

 

مدیر کل معاونت آموزش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شهید سردار سپهبد سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاس روز جهانی مسجد و در جمع ائمه جماعات تاکید کردند که محدوده فعالیت ائمه جماعات صرفا مسجد نیست بلکه تمام منطقه و محلات اطراف آن است.

 

وی اضافه کرد: دهه فجر بهترین فرصت برای تقویت جایگاه مساجد در عرصه های دینی، فرهنگی، سیاسی و علمی است که اجرای برنامه های متنوع، جذاب و کارشناسی شده و مطابق با سلیقه ها و ذائقه های مختلف در این راستا اثر دارد.

 

کاشانی پور با بیان اینکه مساجد باید به نفش و کارکرد اصلی خود به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی بازگردند، گفت: در این صورت می توان بزرگترین خدمت را به انقلاب و کشور کرد که در این زمینه کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر نقش کلیدی بر عهده دارد.

 

تهیه و پخش مستندهای مسجدی برای دهه فجر

 

«ابوالفضل طهماسبی» در ادامه این نشست به برنامه ریزی ویژه این شبکه برای بزرگداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: ما امسال نیز ویژه برنامه هایی در این شبکه پخش می کنیم که برگزاری محافل انس با قران در نقاط مختلف کشور و به ویژه در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان از جمله آنها است.

 

وی ادامه داد: شبکه معارف قرآن و معارف سیما آمادگی دارد مستندها و برنامه هایی از فعالیت کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر که با محوریت مساجد محوری و فعال در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود، تهیه و پخش کند.

 

«محمدحسن دهقانی» نیز در این نشست بر نقش مساجد بر آموزش نحوه مطالب گری مردم از مسئولان را بسیار مهم دانست و گفت: اگر مردم آموزش لازم را در این زمینه دریافت کنند، دیگر شاهد به آتش کشیدن سطل های زباله یا شکستن شیشه های بانک ها نخواهیم بود.

 

مدیر کل آموزش و توانمندسازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: مساجد مهمترین مرکز تعامل با مردم هستند و ما می توانیم از ظرفیت دهه فجر برای آموزش سریع مطالبه گری به مردم استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین «علی مقیسه» در ادامه با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد ویژه برنامه های زیادی در ایام الله دهه فجر سال گذشته به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرد، ادامه داد: اجرای طرح  «10 شب، 10 مسجد» در مساجد محوری تهران که با استقبال خوب و گسترده ای از سوی مردم همراه شد از جمله برنامه های ویژه ای است که امسال نیز آمادگی اجرای این برنامه را در برخی دیگر از مساجد محوری تهران داریم.

 

مشاور معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن یکی از اولویت های مرکز  رسیدگی به امور مساجد است که امسال نیز این موضوع را با مشارکت همه مساجد به ویژه آنهایی که در مسیر راهپیمایی واقع شده اند، دنبال می کنیم.

 

وی اضافه کرد: مساجد می توانند از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری نیز برای اجرای ویژه برنامه های بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دفاع کنند.

 

«علی امیرآتشانی» نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری چند برنامه مشترک توسط دستگاه های عضو کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گام بلندی در راستای تقویت نقش مساجد است، اظهار کرد: اجرای این چند برنامه همچنین می تواند موجب هم افزایی این دستگاه ها و زمینه ساز همکاری مستمر آنان در طول سال شود.

 

رییس کارگروه برنامه ریزی ائمه جماعات مساجد در سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این سازمان ویژه برنامه هایی در ایام الله دهه فجر با محوریت مساجد و تکایا برگزار می کند که اعزام مبلغ تحت عنوان امام روستا از جمله آنهاست. پیش از این، این طرح به عنوان روحانی مستقر برگزار می شد که طبق کارهای کارشناسی شده نام آن به «امام روستا» تغییر یافت.

 

وی در ادامه به موضوع آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: مساجد می توانند در کاهش این آسیب ها نقش محوری را ایفا کنند که استفاده از ظرفیت دهه فجر در اطلاع رسانی کارهای انجام شده در این زمینه ضروری است.

 

«سعید سعادتی» نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از فعال ترین کارگروه های این ستاد است، اظهار کرد: با وجود برنامه های مختلف و کارهای زیادی که این ستاد انجام داده است، متاسفانه رسانه ها انعکاس خوبی از برنامه های آن نداشته اند.

 

آمادگی گروه سرود 40 هزار نفری برای دهه فجر

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: شبکه قرآن و معارف سال گذشته برخی برنامه های آن از جمله گروه سرود چهل هزار نفری کانون های مساجد را پوشش داده است. با وجود این توقع می رود رسانه ملی بیش از این برنامه های کارگروه مساجد و دستگاه های عضو در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را پوشش دهد.

 

وی تاکید کرد: ستاد کانون های مساجد آمادگی دارد که امسال ظرفیت گروه سرود چهل هزار نفری کانون های فرهنگی هنری مساجد را با همکاری دستگاه های مختلف در بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به کار گیرد.

 

اعزام 1850 مبلغ در دهه فاطمیه

 

«سلمان روحی» در ادامه این نشست به اعزام هزار و 850 مبلغ به نقاط مختلف کشور در ایام فاطمیه از سوی سازمان اوقات و امور خیریه اشاره کرد و گفت: این مبلغان فعالیت خود را تا پایان دهه فجر ادامه خواهند داد.

 

معاون مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این سازمان امسال نیز سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه برگزار می کند که فعالیت های آن تا پایان دهه فجر در این بقاع تداوم می یابد.

 

وی تاکید کرد: همان طور که توقع داریم نیروهای نظامی ما انتقام سختی از آمریکایی ها در پی شهادت سردار سلیمانی بگیرند، دستگاه های فرهنگی نیز باید انتقامی را از شیطان بزرگ در حوزه فرهنگی بگیرند. در واقع اقدامات جهادی ما در مقابله با تهدیدات نرم و فرهنگی دشمنان می تواند بزرگترین انتقام از آمریکایی ها باشد.

 

سخن آخر اینکه کارگروه مساجد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که شامل دستگاه های مختلفی در حوزه فرهنگی، هنری،‌ علمی و اجتماعی است، امسال نیز آمادگی دارد با برگزاری ویژه برنامه هایی در فضای مساجد دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم ترسیم کند و به شبهات مختلف پاسخ دهد.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سقوط هواپیما کانون های فرهنگی هنری مساجد هواپیما سردار سلیمانی دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا، ناصر چاووشی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاوره که در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای استفاده از رایانه اگر سخت‌افزار قوی مونتاژ کرده و بهترین مشخصات را برای آن فراهم کنید، باز هم بدون سیستم عامل، دستگاهی بی‌خاصیت است، روان هم برای انسان همین حکم و شرایط را دارد و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل با همه توانمندی‌ها و خصوصیات بارز، باز هم انسان دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تقویم روزی به نام روان و روان‌پزشک نداریم و این اهمیت روانشناسی را نشان می‌دهد، عنوان کرد: اهمیت این نقش، ارتباط به ویژگی‌های روانشناسان مانند دلسوزی و امین بودن دارد و اینهاست که به روانشناسی به‌عنوان شغل، ارزش و اهمیت می‌دهد. در کنار درس و مباحث تئوری، روی صفات روانشناس هم کار کنید؛ زیرا افرادی می‌توانند مؤثر باشند که از این ویژگی‌ها برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه اهمیت بالایی داشته و ضرورت دارد به سوی طیف در آستانه آسیب برویم و منتظر آمدن آنها نباشیم. روانشناسی برای ما مؤثر است که بر اساس هنجار‌های جامعه عمل کند و اگر بر اساس این هنجار‌ها نباشد اثربخشی ندارد و نیازمند روانشناسی بومی هستیم. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از فردگرایی نشأت گرفته و این خودمحوری‌ها، مشکلات بسیاری را ایجاد کرده که ازجمله مهم‌ترین آنها، آسیب دیدن کانون خانواده‌ها شده است.

واحد اصفهان، قطب‌ تحقیقات و پژوهش در حوزه روانشناسی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) از دیرباز جزء نخستین دانشگاه‌های مجری رشته روانشناسی و مشاوره در میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور بوده؛ امروز بسیاری از روانشناسان، فارغ‌التحصیل این دانشگاه و از روانشناسان برجسته این شهر و استان هستند؛ زیرا گروه روانشناسی این دانشگاه دارای استادان پیشکسوت و نامدار و گروه آن از گروه‌های برجسته و ارزشمند است.

پیام نجفی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، یکی از قطب‌های بزرگ تحقیقات و پژوهش در حوزه روانشناسی و همچنین آموزش روانشناسان است و این افتخار را داریم که امروز میزبان متخصصان روانشناسی از واحد‌های مختلف دانشگاهی در استان اصفهان هستیم. تربیت‌یافتگان این رشته در این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر استان ، امروز در تربیت و ارتقای توانمندی‌های افراد در حوزه شکوفایی استعداد‌ها و توانایی‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند.

وی مطرح کرد: اعضای هیئت علمی، محققان و دانشجویان گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از چهره‌های برتر و خوش‌فکر و تأثیرگذار هستند و امیدوارم بتوانند این نقش‌آفرینی در راستای رشد اجتماعی کشور ادامه داشته باشد.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از استادان پیشکسوت و برگزیدگان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اعم از دانشجو و استاد قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی