Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد دانشگاه شریف گفت: خطای انسانی سقوط هواپیمای مسافربری در شرایط جنگی و برای دفاع از مملکت رخ داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام قمی ،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد دانشگاه شریف گفت: از این بزرگوارانی که در سانحه هواپیما به رحمت خدا رفتند، دو نفر را می‌شناختم و برای یکی از آن‌ها طرف مشورت بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به هر حال ما سال‌های زیادی از بهترین اوقات زندگی‌مان را در این خانواده شریف گذرانده‌ایم، که انصافا هم خانواده‌ی شریفی است و امروز خانواده دانشگاه صنعتی شریف عزادار اصلی این اتفاق تلخ هستند؛ لذا آمده‌ام تسلیت بگویم.

وی با بیان اینکه دلم می‌خواست یک وقتی به دانشگاه شریف بیایم و در مورد حاج قاسم حرف بزنم، افزود: من تقریبا یکسال پیش از شهید سلیمانی خواهش کردم برای سازمان تبلیغات، هیات‌ها، مسجد‌ها و مواکب به ما کمکی کنند که شهید در پاسخ گفت: ما که نوکر هیاتی‌ها و مسجد‌ها و مردم هستیم و اینکه انجام می‌شود؛ ولی یک شرط دارد اگر انجامش بدهید دیگر مشکلی نیست. گفتم آن شرط چیست؟ گفت: دعا کنید شهید شوم. یعنی من از ایشان، شاید از ده، دوازده باری که توفیق هم صحبتی داشتم، دوبار تقاضای اینکه دعا کنید شهید بشوم را شنیدم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این وطن سردارانی سرافراز دارد، به فضل خداوند عالم، جای آن مرد بزرگ خالی نخواهد ماند. دوست داشتم درمورد حاج قاسم و بعد از آن هم در مورد آقای قاآنی که به شجاعت و رشادت می‌شناسمشان که جایگزین موثری است برای حاج قاسم حرف بزنیم. ما داغدار وسط معرکه و نبرد بودیم که به دستور آن مرد مزلف، رئیس جمهور مزخرف امریکا فرمانده و ژنرال ما را مستقیم زدند و در این احوال این خبر داغمان را تازه و مضاعف کرده است.

قمی بیان کرد: بچه‌های دانشگاه حق دارند به هم بریزند، چون دوستانشان و اعضای خانواده‌شان را از دست داده‌اند. این خانواد‌ه، خانواده شریف و محترمی است. سوابق من اینگونه است که چند هزار نفر ثبت‌نام اعتکاف داریم، چقدر ثبت‌نام حوزه داریم، چقدر ثبت‌نام اردوی مشهد و جنوب داریم، این خانواده عزیزش را از دست‌داده است. شخصی را از دست داده است. در این باره یک‌قدری هم فضا مبهم است، انگار کوتاهی‌هایی هم انجام شده است و خطا‌هایی هم در میان است. حتما تقصیر‌های احتمالی باید بررسی بشود. کوتاه نمی‌آییم و باید جدی گرفته شود، ولی شرایط را باید باهم مرور کنیم.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند: "فاذالتَبَسَت عَلَیکُم الفِتَن" اگر اوضاع غبارآلود شد و پیچیده، تحلیل سخت شد و دشوار، "کَقِطَع‌الَّیل" مثل شب مظلم و تاریک و سیاه و سرگردان‌کننده، "فعَلیکُم بالقُرآن" کتاب الهی و آسمانی قرآن را بخوانید. از امشب مساجد مراسم تلاوت قرآن و ختم شهدای حادثه هواپیما را دارند، ان‌شالله خدا راه نجات را به ما نشان بدهد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه اشتباه بزرگی رخ داده، اشتباهات بزرگ‌تری هم میتواند رخ دهد، گفت: ما همه عزاداریم، همه داغداریم. با کسی هم که مقصر هست و مقصرین احتمالی حتما برخورد می‌شود. اما حواسمان باشد که خطا‌های بزرگ‌تر هم می‌تواند رخ بدهد. به هر حال وقتی در منطقه بلوا شد این رهبر حکیم به دلسوزان منطقه در عراق و لبنان توصیه کردند که مراقب باشید فتنه نشود، امنیت شما را به هم بریزد. متانت و دقت به خرج بدهید و پای عدالت و حق هم بایستید.

قمی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ترور دیگر سردان سپاه از جمله سردار شهلایی و سردار حاجی آبادی، افزود: با سقوط هواپیمای مسافربری جگر همه ما آتش گرفته، ولی نمی‌گذاریم فتنه بزرگتری رخ بدهد. به هر حال ما وسط دعوا هستیم، اما یقه‌ی همدیگر را نابه‌جا نمی‌گیریم. پس با هر کس که خطا کرده و محرز شده با او برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌گذاریم با تشویش، آشفتگی، پریشانی و غبارآلود کردن فضا و به حاشیه رفتن مسائل اصلی جای اصل و فرع عوض شود، تصرح کرد: مسئولان سانحه هوایی عذرخواهی کردند و وظیفه‌شان بوده، من هم به عنوان مسئولی کوچک و خادمی کوچک، اگر تقصیری متوجه من باشد عذرخواهی می‌کنم. به هر حال اگر در اطلاع رسانی خطا‌هایی بوده باید بررسی شود، باید برخورد شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما داغ داریم و غصه داریم و بغض در گلوی ماست و اینکه با همه‌ی وجود جگرمان سوخته است و این موضوع منافاتی با این که حواسمان به مملکتمان باشد، ندارد. به هر حال اگر مجال بود از نهج‌البلاغه میگفتم که در چنین شرایطی، توصیه امیرالمؤمنین چیست و از شاهنامه و به قول فاضل نظری، از رستم پیروز همین بس که بپرسند از کشتن سهراب به تهمینه چه گفتی؟
قمی با بیان اینکه ناکارآمدی‌های مسئولین در جایگاه‌های حاکمیتی صدمه‌های اجتماعی به وضع مردم می‌زند با این وجود اینجا هر چه قدر محکم‌تر بر سرِ من مسئول و بقیه مسئولین که پای خود را کج گذاشته ایم و کوتاهی و اشتباه کرده ایم فریاد زده شود حتما درست است و ذره‌ای تردید نکنید، اظهار کرد: ناکارمدی‌های قوه‌قضاییه، دولت، مجلس، سازمان تبلیغات باید جدی گرفته شود و نباید کوتاهی شود؛ اما جمله‌ی دیگر من این است که این دشمنی‌ها از درون به کشور و به انقلاب و  مردم آسیب می‌زند.   وی با بیان اینکه اگر تمام ظلم‌ها و تحریم‌های عجیب آمریکا را نادیده بگیریم، اما با توجه به اینکه به دستور آن مردک مزلف حاج قاسم سلیمانی را زدند، دیگر نمی‌توانیم خودمان را در یک نزاع نبینیم، افزود: ما از یک جنگ بزرگ گسترده نگران نیستیم و ما هم آنقدر عاقلیم که این جنگ اتفاق نیفتد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خطای انسانی تلخ است و جا دارد که ما هم غصه بخوریم و قطعا از کسی هم که خطا کرده نمی‌گذریم؛ ولی این خطای انسانی را مقابل یک دشمن قسم خورده‌ای که تصمیم گرفته ریشه‌ات را بزند، نمی‌گذاریم.

وی به توئیت فارسی رئیس جمهور آمریکا خطاب به ملت ایران اشاره کرد و افزود: چه کسانی باور می‌کنند ترامپ کنارشان است در حالی که او به ما به شما و به همین بچه‌های دردانه شریفی که در آسمان زمین خوردند و پرپر شدند گفت: تروریست‌ترین مردم تاریخ و گفت: اماکن فرهنگی ایران را بمب‌باران می‌کنم، یعنی چه؟ مثلا حرم امام رضا را می‌خواهی بزنی؟ چه می‌گویی؟ چه تصوری از مردم ایرانی داری که می‌خواهی کنارشان بایستی.   رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه خطای انسانی سقوط هواپیمای مسافربری در شرایط جنگی و برای دفاع از مملکت رخ داد، گفت: وقتی که سردار حاجی زاده می‌گوید آرزوی مرگ کردم با این وجود صداقت، شجاعت و خادم مردم بودن در همه‌ی وجودش است پس تکلیف ما را با خودش یکسره کرده است. پس حساب او از این کثافت‌هایی که می‌خواهند کنار مردم ایران بایستند جداست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سانحه هوایی سردار حاجی زاده رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد گفت: در این آزمون که در سه سطح حفظ ده جزء، حفظ بیست جزء و حفظ کل برگزار شد۱۵۳ نفر که ۱۱۸ نفر خواهران و ۳۵ نفر اقابان شرکت کردند.
حجت الاسلام داود صائبی افزود: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند.
وی گفت: به شرکت کنندگانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شدند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای دفاع از غزه/«ما آزاد نیستیم!»
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری مشهد از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع)
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود