Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@12:07:52 GMT

«فیلتر هوا» یادگیری را بهبود می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۵۵۳۵

«فیلتر هوا» یادگیری را بهبود می‌دهد

ایران اکونومیست-نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد فیلترهای هوا در مدارس برای از بین بردن آلاینده‌های سمی می‌تواند باعث افزایش نمرات دانش آموزان و یادگیری بهتر آنها شود.

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد فیلترهای هوا در مدارس برای از بین بردن آلاینده‌های سمی می‌تواند باعث افزایش نمرات دانش آموزان و یادگیری بهتر آنها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور می‌شود آلودگی هوا روی ضریب هوش دانش آموزان و نمرات آنها در کلاس درس تأثیر منفی می‌‌گذارد و می‌تواند به کاهش انگیزه آنها از تحصیل منجر شود.

تحقیقات نشان می‌دهد ، قرار دادن فیلترهای هوا در کلاس‌های درس می‌تواند به میزان قابل توجهی در کسب نتایج بهتر کمک کند.

پژوهش‌ها نشان داد، تمرکز بهتر در کلاس درس و کسب نمره‌های بالاتر در پی نصب فیلتر هوا و تهویه مناسب می‌تواند به اندازه دو ماه و نیم نشستن در کلاس درس یادگیری دانش‌آموزان را افزایش دهد.

فیلترهای هوا با کار کردن به عنوان یک غربال برای از بین بردن ذرات سمی، از جمله آلاینده های منتشر شده توسط اتومبیل کیفیت هوا را بهبود می‌بخشند.

تحقیقات نشان می‌دهد که این آلاینده‌های کوچک هنگام استنشاق به داخل خون می‌روند و باعث ایجاد التهاب می‌شوند و درنهایت بر حافظه تأثیر می‌گذارند.

در حدود 2 هزار مدرسه انگلیس و ولز در نزدیکی جاده‌های شلوغ قرار دارند که کودکان‌ آنها در معرض میزان غیرقانونی آلودگی هوا از وسایل نقلیه دیزلی قرار دارند.

آخرین مطالعه توسط دانشگاه نیویورک به بررسی ۱۸ مدرسه در لس آنجلس پرداخت و مشخص شد، مدارسی که مجهز به فیلتر هوا هستند به مراتب با نتایج بهتر دانش‌آموزان خود در مدارس نیز مواجه‌اند.

فارس

برچسب ها: فیلتر هوا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فیلتر هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، این دانش آموزان که حالا هرکدام در مشاغلی در نقاط دور و نزدیک استان مشغول خدمت هستند از دوره دانش آموزی و شب‌های امتحان گفتند.

 

دبیران می‌گفتند با موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانشگاه‌های معتبر خستگی از تنمان بیرون می‌آمد.


در این دورهمی شور و شعف دوران دانش آموزی در وجود دانش آموز و معلم تداعی شد و چهره‌هایی که هرچند تغییر کرده بود اما حس مشترک معلم و دانش آموز در چشمانشان موج می‌زد.

دیگر خبرها

  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب