Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: آمار کودکان بازمانده از تحصیل در استان گلستان 27 هزار کودک است و تلاش داریم با طرح «کودک‌یار» این آمار را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، الهه غیناقی ظهر امروز در مراسم اجرای طرح «کودک‌یار» در گنبدکاووس اظهار کرد: این طرح در کارگروه اموربانوان و خانواده استانداری با حضور مشاور وزیر کشور کلید خورد و به صورت پایلوت در گلستان در محله «اسلام‌آباد» گنبدکاووس اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آمار بالای کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان افزود: در حال حاضر 27 هزار کودک گلستانی از تحصیل باز ماندند که عوامل مهمی چون فقر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در آن دخیل هستند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان درباره این طرح ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح کودکان بازمانده از تحصیل توسط آموزش و پرورش شناسایی شده و با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط مشاوره و مددکاری شده و سپس مشکلات ناشی از عدم ادامه تحصیل آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در مناطق محروم که فاقد مدرسه بوده و یا امکان تدریس توسط معلمان آموزش و پرورش وجود ندارد از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و یا معلمان بازنشسته برای تدریس استفاده می‌شود.
غیناقی گفت: با توجه به آمار بالای کودکان بازمانده از تحصیل در گنبدکاووس نسبت به دیگر شهرهای استان پایلوت این طرح در گلستان در گنبدکاووس و در محله «اسلام‌آباد» اجرا می‌شود.
وی افزود: بیشتر دانش آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند دختران هستند و با توجه به اینکه دختران مادران فردا و رکن اصلی خانواده را تشکیل می‌دهند توجه به تخصیل آنها ضروری و لازم است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: این طرح کودکان بین 6 تا 18 سال را پوشش می‌دهد و در کنار تحصیل با کمک مرکز فنی و حرفه‌ای استان دوره‌های مهارتی را نیز آموزش می‌بینند.
* بیش از 1000 کودک گنبدی جا مانده از تحصیل هستند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در گنبدکاووس یک‌هزار و 86 دانش آموز ترک تحصیل کردند که بیشترین این دانش‌آموزان در مناطق محروم و دختر هستند.
کمال‌الدین نظرنژاد افزود: استان گلستان به لحاظ پوشش تحصیلی در رده‌های آخر کشور و قبل از سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد و بیشتر دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده دختران دوره متوسطه هستند.
وی با بیان اینکه گنبدکاووس مهاجرپذیرترین شهر استان گلستان است، ادامه داد: بیش از یک‌هزار و 300 دانش‌آموز گنبدی از سایر استان‌ها و یا شهرهای استان هستند و این امر یکی از عوامل ترک تحصیل است.

* ترک تحصیل 194 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در گنبدکاووس
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به ترک تحصیل 194 دانش آموز در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: بر طبق آمار به‌دست آمده 194 دانش آموز ورودی به کلاس هفتم در سال تحصیل جدید ترک تحصیل کردند که بیشتر آنها دختر بودند.
وی گفت: 68 درصد عامل  ترک تحصیل دانش آموزان عامل اقتصادی بوده و مختلط بودن دانش آموزان در روستاهای محروم، ازدواج زود دانش آموزان و تمایل خانواده به اشتغال فرزندان بر اثر فقر اقتصادی از دیگر عوامل ترک تحصیل است.
نظرنژاد ادامه داد:طرح پایلوت «کودک‌یار» در محله «اسلام‌آباد» با 15 کودک بازمانده از تحصیل آغاز می‌شود که از این تعداد 11 کودک از اتباع فراغنه هستند.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودک استان گلستان گلستان تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رئیس هیات بازرسی و انتخابات گلستان در جلسه هیات بازرسان انتخابات در گنبدکاووس گفت: به ازای هر شش شعبه اخذ رای یک بازرس تعیین شده است.

هانی محمدی افزود: مردم می‌توانند موارد تخلفات انتخاباتی را به سامانه پیامکی به شماره ۳٠٠٠۷۵۱۱۱ ارسال کنند.

وی تاکید کرد؛ بر مبنای ماده ۷۳ انتخابات، عملکرد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ساعات اداری و غیر اداری در دستور کار بازرسان است.

محمدی افزود: بر اساس ماده ۸۲ قانون انتخابات در صورت بروز تخلف، موارد به دادسرا، شورای نگهبان و تخلفات اداری معرفی می‌شود.

هادی احمدی دبیر ستاد انتخابات گلستان نیز گفت: سلامت انتخابات وظیفه ذاتی و بنیادی هیات‌های اجرایی است و نقش بازرسان حساس و سرنوشت ساز است.

در ادامه جلسه هم چنین مهدی دهرویه فرماندار ویژه گنبدکاووس تخریب نامزد‌ها در زمان انتخابات را مصداق بی دینی و بداخلاقی دانست و گفت: بازرسان با قبول مسئولیت، دین به گردن دارند و در صورت بروز هرگونه شائبه جانبداری با جدیت و قانونی برخورد می‌کنیم.

در گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد