Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود آنکه شمار خبرنگاران و منتقدین راه یافته به کاخ جشنواره فیلم فجر به مراتب کاهش یافته و به درستی گروه بزرگی از خبرنگاران غیرتخصصی بیرون گذاشته شده‌اند اما همچنان برخی چهره‌ها علی رغم موقعیت قابل احترام‌شان، با عناوینی نظیر «مهمان» در میان خبرنگاران و منتقدین سینمایی جا داده شده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به هم‌نشینی محمدحسین میثاقیان و عادل فردوسی‌پور اشاره کرد!

به گزارش «تابناک»؛ امسال جهت دستیابی به انضباط بیشتر و جلوگیری از تبعیض و به درخواست اکثریت فعالان رسانه، پس از بازنگری در آیین‌نامه ثبت‌نام، نسبت به بررسی تقاضاها اقدام گردید که در بررسی جزئیات تقاضاها و با هدف شفاف‌سازی، موارد زیر به اطلاع می‌رسد:

•    از بین 2129 نفر متقاضی کارت سینمای رسانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، 789 خبرنگار و منتقد حائز دریافت کارت شدند که از این بین، 422 نفر پردیس ملت و 367 نفر برج میلاد را به عنوان محل سینمای رسانه انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

•    در آمار کلی نیز از بین 2129 نفر متقاضی، پردیس ملت با 1068 رأی از بین همه ثبت‌نام‌کنندگان (تأیید شده و نشده) بیشترین رأی را به خود اختصاص داده است. همچنین در مجموع 1085 نفر تأیید شده، پردیس ملت با 570 رأی نسبت به برج میلاد برتری داشته است.

•     ثبت نام اصحاب رسانه و منتقدان طی 24 آذر تا 1 دی ماه در سامانه جشنواره امکان‌پذیر بود. در این یک هفته، در مجموع 2129 نفر تقاضای خود را ثبت کردند که فهرست کامل متقاضیان در 3 دی ماه منتشر شد.

•    امسال در مجموع 1085 نفر تایید شدند که این تعداد، شامل 593 خبرنگار، 196 منتقد، 72 عکاس، 95 تصویربردار، 106 نفر عوامل فنی و 23 مهمان می‌شود. این در حالی است که سال گذشته 1337 نفر از بین 2073 نفر تأیید شدند و در این دوره، تعداد کلی پذیرفته‌شدگان متقاضی حضور در سینمای رسانه‌، کاهش داشته است.
•    افرادی که امکان ورود به سالن در این دوره را دارند شامل 884 نفر از مجموع خبرنگاران، منتقدان، عکاسان و مهمانان می‌شود.
•    بنا بر درخواست فعالان رسانه و طبق اعلام قبلی، بخشی از ظرفیت سینمای رسانه در این دوره به «عوامل اصلی فیلم‌های حاضر در جشنواره» اختصاص پیدا خواهد کرد.
•    از میان حائزین شرایط طبق بند 14، افرادی که متقاضی حضور در پردیس چارسو بودند، در میان تأیید‌نشدگان مشخص شده‌اند.
•    فعالیت رسانه ها از جشنواره سال گذشته تا پایان آذر ماه ارزیابی شده و به رسانه‌هایی که طی یک سال گذشته مطالب تولیدی در حوزه سینما نداشته‌اند، طبق بند 2 سهمیه‌ای تعلق نگرفته است.
•    تقاضای رسانه‌هایی که بیشتر از «سهمیه در نظر گرفته شده» متقاضی بوده‌اند، طبق بند 7، «به ترتیب اسامی مندرج در نامه» تأیید شده است.
•    در فهرست پیوست، تعداد فیلم‌های دیده شده توسط خبرنگاران و منتقدان در دوره گذشته (سینمای رسانه) قید شده است. بر این اساس، مقرر شد از سال آینده، «تعداد فیلم‌های دیده شده توسط خبرنگاران و منتقدان»، به عنوان یکی از معیارهای اصلی صدور کارت سینمای رسانه مدنظر قرار گیرد.
•    در فهرست پیوست، ستون‌های «نوع رسانه»، «درصد نظم در انتشار» و «امتیاز ضریب کیفی» توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کامل شده است.
•    صلاحیت نمایندگان رسانه‌های خارجی متقاضی توسط اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی بررسی شده است.
•    در فهرست پیوست رسانه‌های تصویری اینترنتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان رسانه‌های دیجیتال مشخص شده‌اند.
•    در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فهرست کامل متقاضیان کارت جشنواره و دلایل تأیید یا عدم تأیید آنها به همراه جدول سهمیه‌بندی رسانه‌ها منتشر می‌شود.
•    مطابق بند 12  سهمیه ای برای خبرنگاران بدون رسانه در نظر گرفته شد که تاییدشدگان با عنوان مهمان مشخص شده اند.

 •    افراد تایید نشده تا 23 دی ماه فرصت دارند تا با ارسال مدارک و مطالب مورد نظر به ایمیل جشنواره به آدرس info@fajrfilmfestival.com  تقاضای بررسی مجدد داشته باشند.
 •    امید است با همراهی اصحاب محترم رسانه تا پایان ماه جاری کارت‌های سینمای رسانه صادر و تحویل شود و مرحله صدور کارت سینمای رسانه، پیش از آغاز جشنواره کاملا به اتمام رسد.

لیست کامل متقاضیان کارت سینمای رسانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر: کلیک کنید

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم جشنواره فیلم فجر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فجر جشنواره فیلم فجر جشنواره ملی فیلم فجر کاخ جشنواره پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد

به گزارش قدس آنلاین، «ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده است و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شده است. این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

موفقیت مهم و ارزشمند این فیلم اکران موفق و پرمخاطب در شهرستان‌هاست که بعد از موفقیت مستندهایی مانند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی، «کاپیتان من» به کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور و همچنین فیلم‌های سینمایی «مقیمان ناکجا» به کارگردانی شهاب حسینی، «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و مجموعه فیلم‌های کوتاه «اتاق فرار»، «یک سانس چند رویا» و «فیلم کوتاه ژانر وحشت» نوید موفقیت و گسترش سینمای متفکر ایران را در سراسر کشور و برای مخاطبان گسترده‌ای در شهرهای مختلف به ارمغان می‌آورد.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است. تدوین این فیلم توسط «بهمن کیارستمی» و «پویا پارسامقام» صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده «مهدی آزادی» از فیلمبرداران نام آشنا و برنده جایزه معتبر و مهم «قورباغه طلایی» جشنواره کمرایمیج بوده است. داستان فیلم با صدای روان و آشنای «ابوالحسن تهامی‌نژاد»، «نصرالله مدقالچی»، «زهره شکوفنده» و «مریم شیرزاد» روایت می‌شود.

«مسعود فروتن» این فیلم را با فیلم «باد صبا» مقایسه کرد و کارگردانی این فیلم را ستود. «دکتر اصغر دادبه» چهره ماندگار ادبیات و فلسفه محتوای مطرح شده از فیلم را از جمله موارد مهم در لیست نجات فرهنگ ایران در طول تاریخ دانستند. «دکتر جوادیان» رییس مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی به عنوان مرجع معتبر در موضوع روایت شده در فیلم از تحقیق این فیلم و مستندات آن اعلام رضایت کردند. «رضا صائمی» منتقد سینما و فعال فرهنگی در فصلنامه سینما حقیقت به بررسی نوع روایت فیلم پرداخته و به استفاده از المان‌های آب، باد، خاک و آتش برای روایت داستان اشاره کرده است و تلاش فیلمساز را در معرفی یک شهر توسط این فیلم را پلی برای معرفی جهان دانسته است. مجله فیلم در یادداشتی به ترکیب تیم سازنده فیلم اشاره کرده است و نویسنده، اعتبار، سابقه و تبحر این گروه و انتخاب صحیح کارگردان و تهیه‌کننده فیلم را از نکات مهم و قابل توجه این مستند دانسته است.

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • (ویدئو) سورپرایز عادل فردوسی‌پور در پشت صحنه برنامه
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • (ویدئو) عادل فردوسی‌پور سورپرایز شد
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی