Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: ورود پسماندها و فضولات حیوانی به داخل رودخانه بولاغلار فاجعه زیست محیطی را رقم زده که با همکاری امور آب و شبکه بهداشت باید بساط این معضل برچیده شود.

غلامرضا ضیائی 23 دی ماه در جلسه رسمی شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان نیر از مسئولان و مدیران اجرایی احداث بیمارستان در این شهرستان است که با توجه به جمعیت 25 هزار نفری این شهرستان و جمعیت شناور در این منطقه که در بهار و تابستان به 80 هزار نفر می‌رسد، احداث بیمارستان ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بروز تصادفات جاده‌ای به ویژه در گردنه صائین می‌طلبد تا مراکز درمانی و درمانگاه‌های نیر به دستگاه سونوگرافی و سایر تجهیزات مجهز شود تا از اعزام مصدومان به مرکز استان جلوگیری شود.

عضو شورای شهرستان نیر صدور مجوز برای راه‌اندازی داروخانه جدید و نصب مانیتورینگ علایم حیاتی را در مرکز درمانی نیر ضروری خواند و بیان کرد: فوریت‌های پزشکی در مسیر نیر - سرعین و همچنین کورائیم با هدف جلب رضایت مسافران و گردشگران به سرعت راه‌اندازی شده و در ایام سفر هموطنان از این فضا استفاده کنند.

ضیائی عدم حضور پزشکان متخصص را در درمانگاه نیر از معضلات دانست و اضافه کرد: تفاوت قیمت دارو در اردبیل با نیر چندین برابر است و با رقابتی کردن فعالیت داروخانه‌ها این دغدغه و نگرانی قابل حل است.

وی افزود: با همکاری شهرداری، دامپزشکی و شبکه بهداشت شهرستان نیر باید از ورود فضولات حیوانی به داخل رودخانه بولاغلار که به بروز فاجعه زیست محیطی منجر شده جلوگیری خواهد شد.

طرح جامع گردشگری سرعین در حال بازنگری است

رئیس شورای شهر سرعین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری سرعین با ابعاد توسعه‌ای این منطقه در حال بازنگری است، اظهار کرد: موقعیت شهرستان سرعین متفاوت از سایر مناطق استان است چرا که این شهرستان علاوه بر جمعیت ساکن در بهار و تابستان با جمعیت شناور روبروست که بار مراجعه به مراکز بهداشتی – درمانی بیشتر از سایر ایام است.

وی یکی از گلایه‌های مردمی را نبود دستگاه آی‌تی‌ام در اطراف مرکز درمانی و فعال نبودن کارتخوان در داخل این مرکز اعلام و خاطرنشان کرد: در ایام پیک مسافر به دلیل مراجعه کثیر هموطنان ارائه خدمات در مرکز بهداشتی و درمانی سرعین به سختی انجام می‌شود و صف‌های طولانی نارضایتی‌های مردمی را سبب می‌شود که انتظار می‌رود چند مرکز درمانی جدید در سرعین راه‌اندازی شود.

رئیس شورای شهر سرعین به بازنگری در طرح جامع گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: در طرح جامع گردشگری سرعین در همه بخش‌ها در کنار جمعیت ساکن باید جمعیت شناور نیز در نظر گرفته شود تا امکانات و تجهیزات به تناسب این شرایط فراهم آید.

مینایی گفت: پیش از این مردم سرعین از خرید انشعاب فاضلاب چندان استقبالی نمی‌کردند که با توجه به مزایای این طرح 70 درصد اهالی از شبکه فاضلاب استفاده می‌کنند و با رفع نواقصات در برخی از مناطق شهر 30 درصد مابقی نیز به این شبکه ملحق خواهند شد.

وی بیان کرد: سرعین با توجه به شرایط خاص گردشگری نیازمند راه‌اندازی داروخانه‌های متعدد است تا همشهریان در تهیه داروی خود در فصول مختلف با مشکلی روبرو نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فاضلاب شهری مشكلات زيست محيطي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج