نمایش توان موشکی ایران در فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب»+ تصاویر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۶۲۷۷
موضوع اصلی فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» تازه ترین ساخته شهریار بحرانی دستیابی ایران به فناوری موشکی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» اعلام کرد: این فیلم که بر مبنای تحقیقات مستند شکل گرفته برای اولین بار بخشی از توان موشکی نیروی هوا و فضا را به نمایش میگذارد و ادای دینی است به شهدای بیادعا، گمنام و پر تلاش ایران اسلامی که مجاهدتهای آنها از آغاز انقلاب تا به امروز بیوقفه ادامه داشته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بنا بر این گزارش، فیلمبرداری «آفتاب نیمه شب» به تازگی به پایان رسیده و در مرحله پس از تولید قرار دارد. تدوین و صداگذاری همزمان آن زیر نظر مهدی اسدی و علیرضا علویان در حال انجام است. همچنین به زودی ساخت موسیقی آن نیز آغاز خواهدشد.
جدیدترین ساخته شهریار بحرانی، پروژهای ملی در حوزه مقاومت اسلامی است که فراتر از فرد یا اجتماعی خاص به منظور حمایت از تمامیت ارضی یک ملت ساخته میشود.
فهرست برخی از عوامل فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» از این قرار است:
تهیه کننده و کارگردان: شهریار بحرانی، جانشین تهیه کننده و مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، نویسنده: سیدمحمد حسینی، مدیر هنری:عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه کننده: محمدصادق آذین، مدیر تولید: فرهاد کینژاد، بازیگردان: محمد حاتمی، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، طراح چهره پردازی: سیدجلال موسوی، تدوین:مهدی اسدی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، صداگذار:علیرضا علویان، جلوههای ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، جلوههای ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر برنامهریزی: مجید حقی طارونی، برنامهریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات:مسعود شرفیکیا، امور فرهنگی و تبلیغات: انوشه گیلانینژاد، روابط عمومی: سمانه احمدی.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: فیلم سینمایی توان موشکی ایران فناوری ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدمستی در برابر مست عشق
سعید رجبی فروتن در خبرآنلاین نوشت: یک رسانه خبری با بیدقتی مدعی شده است که در دولت گذشته با ساخت فیلم «مست عشق» مخالفت شده بود و از دادن پروانه ساخت به آن خودداری کرده بودند. این ادعا از اساس نادرست است و مثل خیلی دیگر از خبرسازیها و تفسیرهای سوگیرانه به جز تحریف وقایع خاصیت دیگری ندارد.
اصل ماجرا چیست؟ مثل این سالها که تبلیغ فیلمهای ایرانی در شبکههای فارسی زبان ماهوارهای نادیده گرفته میشود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختارها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلمهای بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.
تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلمهای بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلمهای غیر سینمایی برای اینگونه فیلمها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیهکننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.
به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمیتری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلمهای بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها (به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.
فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیهکننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمیداد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدتها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.
نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلمهای بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی میگرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی میکرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟
به نظر میرسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بیخبر هستیم.آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلمهای جدی در برابر فیلمهای کمدی اندکی سنگین شود.
tags # سینما ، شهاب حسینی ، پارسا پیروزفر سایر اخبار اسرار تکامل آلت جنسی؛ رابطه جنسی انسانهای اولیه مثل گوریلها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غولپیکری که توسط انسانها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟