Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:45:52 GMT

تلاش برای تولید داروی پارکینسون از سلول بنیادی

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۶۲۸۷

تلاش برای تولید داروی پارکینسون از سلول بنیادی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا ملک زاده امروز در بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ۷۰ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در کشور با ۷۰۰ مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی علم و عمل را باهم به کار می گیرند. توزیع نیروی انسانی نیز نشان می دهد که ما سالانه بیش از ۲۰ هزار مقاله در علوم پزشکی تولید می کنیم و درست است که برخی مواقع برخی طعنه می زنند اما این مقالات در بهترین مجلات دنیا چاپ شده ان و ۲۷ درصد در حوزه مقالات داغ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک زاده افزود: ایران در کل علم در تولید مقالات در ۲۰۱۹ در رتبه ۱۵ قرار دارد و در حوزه استنادات نیز در رتبه ۱۵ قرار دارد. در منطقه نیز در رتبه اول قرار دارد. در پزشکی بالینی نیز رتبه ایران در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۱۶ دنیا قرار داشته است و در داروسازی رتبه ۷ دنیا هستیم .

وی یادآور شد: مقالاتی که در حوزه داروسازی تولید می شود به تولید دارو منتهی می شود و جدیدترین داروها اکنون با قیمت های بسیار پایین در کشور در اختیار مردم قرار دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشتافزود: ۳۰ درصد مقالات حوزه خاورمیانه، ۲۲ درصد تولیدات علمی کشورهای اسلامی و سهم بسیاری از مقالات داخل در اختیار ایران است. ۶۵ دانشگاه کشور در میان موثرترین دانشگاه های دنیا هستن و ۳۵۴ نفر در فهرست پژوهشگران برتر دنیا قرار دارند.

وی با اشاره به حرکت ایران به سمت مرجعیت علمی گفت: نزدیک به ۵ میلیون مقاله ایرانی در ۵ سال گذشته دانلود شده و به ۷۵ هزار مقاله استناد شده است.

ملک زاده با اشاره به ایجاد نظام های ارزشیابی علم و فناوری در حوزه وزارت بهداشت گفت: سامانه های مرتبط با علم و فناوری در وزارت بهداشت توسعه یافته و در اکثر شاخص ها زیرساخت ها را تقویت کرده ایم.

وی از تشکیل تیم های تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی و توسعه برنامه های بزرگ کشوری و ایجاد ۱۸ اتاق تمیز در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: تاکنون در نیماد از ۶ هزار و ۷۷۷ پژوهشگر حمایت مستقیم انجام داده ایم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وضعیت فناوری و نوآوری در علوم پزشکی نیاز به سرمایه گذاری و وقت دارد و تحقیقات باید بیشتر به سمت فناوری سوق پیدا کنند. قصد داریم با همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی تا جایی که امکان پذیر است از محققان حمایت کنیم. یکی از این فعالیت ها تحقیق بر روی داروی پارکینسون به کمک سل درمانی است.

وی از وزارت بهداشت درخواست کرد توجه بیشتری به پژوهش داشته باشد و گفت: تنها ۳ دهم درصد تولید ناخالص داخلی به تحقیقات اختصاص می یابد. در حال حاضر یارانه انرژی در کشور بیش از ۶۰ میلیارد دلار است اما بودجه تحقیقات علوم پزشکی تنها ۳ صدم درصد از بودجه کل کشور در لایحه سال ۹۹ است. باید مسئولان را قانع کنیم که بودجه بیشتری برای تحقیقات اختصاص دهند.

کد خبر 4824441

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا ملک زاده جشنواره رازی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قاسم سلیمانی فناوری نانو شرکت دانش بنیان هوشمندسازی تحقیقات علمی سامسونگ گوشی هوشمند امنیت اطلاعات ربات اینترنت نمایشگر فناوری فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران