Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: آمریکا معتقد است زمین‌های ایران را باید اینقدر داغ کرد که مردم بیرون بریزند و نظام ذلیلانه قدم در مسیر مذاکره بگذارد. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص ادعای مشاور امنیت ملی ترامپ مبنی براینکه ترور سردار سلیمانی مذاکره ایران و آمریکا را محتمل‌تر کرده است گفت: تحلیل آمریکایی‌ها این است که وقتی گلو را بیشتر فشار دهند طرف مقابل مجبور به تسلیم و مذاکره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**آمریکا معتقد است زمین‌های ایران را باید اینقدر داغ کرد که مردم بیرون بریزند و نظام ذلیلانه مذاکره کند
وی با بیان اینکه این روش یک سنت آمریکایی محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: آن‌ها معتقدند که زمین‌های ایران را آنقدر داغ می‌کنیم که مردم بیرون بریزند و دولت ایران ذلیلانه قدم در مسیر مذاکره بگذارد اما، ما قطعا مطابق آنچه در گذشته گفتیم و مجددا تکرار می‌کنیم برنامه‌ای برای مذاکره دو به دو با آمریکایی‌ها نداریم.
ربیعی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی هیچ گاه ترک کننده میز مذاکره با حضور ۱+۵ نبوده است یادآور شد: این آمریکایی‌ها بودند که مذاکره را ترک کردند و در شرایط فعلی به ما مرتب پیام می‌دهند که مستقیم و بدون واسطه با خود آن‌ها مذاکره کنیم.
سخنگوی دولت ادامه داد: به نظر می‌رسد ما به هر چیز که تن دهیم آن‌ها باز به دنبال فشار به مردم هستند و تا زمانی که آمریکایی‌ها همه تحریم‌ها را برندارند و فشار‌ها بر مردم کاهش نیابد برنامه‌ای برای مذاکره نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه دولت نیز به خوبی نتوانسته بحث مقاومت را برای مردم جا بیندازد گفت: اساسا، چون به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی وجود ندارد و آن‌ها فقط به دنبال فشار آوردن به مردم ایران هستند لذا مقاومت ضروری به حساب می‌آید.
**ادعای مشاور امنیت ملی ترامپ در احتمال مذاکره ایران و آمریکا محلی از اعراب نخواهد داشت
ربیعی با بیان اینکه ادعای مشاور امنیت ملی ترامپ مبنی براینکه بعد از ترور سردار سلیمانی مذاکره ایران و آمریکا محتمل‌تر شده است افزود: این ادعا در حالی که آن‌ها گلوی مردم ما را بیش از پیش به فشار آورده اند محلی از اعراب نخواهد داشت.
سخنگوی دولت در ادامه در خصوص درخواست ترامپ از طرف‌های اروپایی پس از ترور سردار سلیمانی برای خروج از برجام گفت: فشار آمریکا برای خروج سایر کشور‌ها از برجام محدود به امروز نیست و ترامپ از روزی که رئیس جمهور آمریکا شد این رویه را در پیش گرفت.
**عدم همکاری کشور‌های منطقه در حادثه ترور سردار سلیمانی و پاسخ منفی اروپا به پیشنهاد آمریکا در خروج از برجام درس‌هایی برای ایالات متحده بود
وی با اشاره به واکنش‌های جداگانه، رسمی و منفی کشور‌های اروپایی به درخواست کاخ سفید گفت: به نظر من آمریکا و ترامپ یک پاسخ منفی در خصوص خروج کشور‌های اروپایی از برجام گرفتند و پاسخ منفی دیگری که گرفتند عدم همکاری کشور‌های منطقه در حادثه ترور سردار سلیمانی با آن‌ها بود و این دو اتفاق درس‌های منطقه‌ای برای ایالات متحده محسوب می‌شود.
**واکنش منفی اروپا به موضع ضد برجامی ترامپ با انگیزه دفاع از ایران نبود
ربیعی ادامه داد: واکنش منفی اروپا به موضع ضد برجامی ترامپ اساسا با انگیزه دفاع از ایران نبود بلکه انگیزه اروپا از این اقدامات تلاش برای اثبات استقلال سیاسی اروپا از کاخ سفید و آگاهی آن‌ها از اهمیت بقای برجام است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: نابودی برجام پیام‌های مخربی برای چند جانبه گرایی، صلح و امنیت بین المللی و اصل قانونمندی میان کشور‌های جهان را به دنبال خواهد داشت و هم چنین به اعتقاد ما نپذیرفتن کشور‌های اروپایی در خروج از برجام یک گام به جلو برای دستاورد‌های جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که البته آمریکا هم در این زمینه تنهاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ آمریکا ربیعی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است

رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.

دریافت 15 MB

دیگر خبرها

  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است