Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقوقدان و مدرس دانشگاه گفت: با توجه به روابط فی‌مابین کشورها، حضور سفیر انگلیس در تجمعات اخیر از جمله مسائلی است که مصداق دخالت در امور داخلی کشور تلقی شده و مغایر با قوانین بین‌المللی است.

علی نجفی توانا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، در رابطه با حضور سفیر انگلیس در تجمعات اخیر تهران گفت: بر اساس استانداردهای بین‌المللی و قوانین مربوط به روابط کشورها و کنوانسیون‌های حاکم معمولا نماینده یک کشور خارجی به ویژه سفیر، کاردار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نباید در امور داخلی آن کشور دخالت کند و در مسائلی که جنبه سیاسی و یا مطالبات اجتماعی پیدا می‌کند، از نظر عرف و هم از نظر قانونی مجوزی برای ورود این افراد وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته باید علت حضور این سفیر بررسی شود که برای تماشا بوده یا قصد تحریک داشته است.

این وکیل دادگستری گفت: هر چند فرقی نمی‌کند، هر سفیری از هر کشوری که باشد اگر در مسائل داخلی کشور به نوعی باعث تشویق و تحریم مخالفت‌ها شود، خارج از حقوق بین‌الملل رفتار کرده و قانون به او اجازه این اقدام را نمی‌دهد.

نجفی توانا گفت:‌ نماینده کشورها هر چند مصونیت دیپلماتیک دارند اما باید به قوانین داخلی کشورها احترام بگذارند و به این گونه فعالیت‌ها حتی غیرمستقیم ورود نکنند.

وی افزود: بنابراین باید بررسی کرد که آیا حضور ایشان جنبه تماشا داشته یا همراهی ؛که البته با توجه به روابط کشورها این گونه مسائل منع شده و حضور ایشان دخالت تلقی می‌شود.

نجفی توانا افزود: بازداشت این شخص البته غیرقانونی به نظر می‌رسد چراکه از نظر کنوانسیون‌های مربوط به روابط دیپلماتیک، معمولا نمایندگان سفارت، کارمندان و کاردارها دارای مصونیت دیپمالتیک هستند. اگر اقدام به حدی جدی باشد که مغایر با منافع کشور و وظایف محوله تلقی شود، می‌توان نسبت به احضار و اخراج آن سفیر اقدام کرد.

وی تصریح کرد: در شرایط پرالتهاب فعلی که تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه ما تحریک شده‌اند باید انتقادات بی‌ربط دیگر را علیه خود مدیریت کرد و باعث تهییج بیشتر نشویم و با این گونه مسائل با تامل و تحمل برخورد کنیم.

به گزارش فارس،«‌مک ایر» سفیر انگلیس روز شنبه در تجمعات اطراف دانشگاه امیرکبیر حضور یافته بود که به همین دلیل برای ساعاتی بازداشت و پس از وساطت وزارت خارجه، آزاد شد.

همچنین در سامانه فارس من موضوعی با عنوان برخورد قاطعانه و انقلابی با سفیر انگلیس ثبت شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه انگلیس تهران سفیر تجمعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اظهار خرسندی از حضور قوی و مؤثر خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو، بیان کرد: افزایش مراودات با سایر کشورها و افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی در ادامه افزود: از روز گذشته با حضور در نمایشگاه با هیئت‌های مختلف از چین، پاکستان، ترکیه و…نشست‌هایی برگزار و گفتگو و مذاکراتی انجام شده است تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: در دیدار با نمایندگان و تولیدکنندگان خراسان شمالی که با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند حمایت‌های دولت با هدف رفع موانع و تسهیل در روند تولید و افزایش صادرات را تشریح کردم.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی به ۳۸ کشور دنیا صادرات دارد که این نمایشگاه ضمن نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری استان بستر ارتقای جایگاه استان را فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری بر جهش تولید و مشارکت مردم تاکید شده امیدواریم با جمع آوری سرمایه خرد مردم و مشارکت مردم در پروژه‌ها سالی پربار بر استان رقم بخورد.

حسین‌نژاد اظهار کرد: در نشست با هیئت‌های سایر کشورها نیز تاکید ما بر بسترسازی برای ارتباط و مراودات بیشتر خراسان شمالی با سایر کشورها بوده است تا شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای استان باشیم.

کد خبر 6091920

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی