Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های این هیئت در حوزه تعالی علوم انسانی گفت: اولین‌گام در حوزه تعالی و تحول علوم انسانی، گفتمان سازی است؛ به بیان دیگر باید گفتمانی مشترک در راستای ضرورت تحول علوم انسانی در فضای دانشگاهی شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی اعضای هیئت علمی باید جزئی از هیئت اندیشه ورز باشند چرا که این هیئت اختصاص به شخص خاصی ندارد و به عنوان یک مجمع علمی و مشورتی با مشارکت تمامی اعضای هیئت علمی فعالیت خواهد داشت. با تکیه بر این رویکرد، جلسات هیئت اندیشه ورز استان مرکزی، یکشنبه هر هفته به صورت منظم برگزار می‌شود.

ایمانی مقدم ادامه داد: مدیران گروه‌ها و دانشکده‌های علوم انسانی در جلسات هیئت اندیشه ورز حضور دارند؛ علاوه بر این موضوع، استادانی که نظرات اصلاحی و تحول گرایانه نسبت به حوزه علوم انسانی دارند به جلسات دعوت خواهند شد.

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: تاکنون نزدیک به 10 پیشنهاد در راستای تحول و تعالی علوم انسانی به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ارسال شده است؛ همچنین سعی کرده‌ایم در حوزه توانمندسازی نشریات دانشجویی نیز وارد شویم.

وی اضافه کرد: برخی از مراکز مانند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که در حوزه تحول علوم انسانی پیشگام هستند، به دانشگاه دعوت شده‌اند تا برخی از نشست‌های تخصصی خود را برگزار کنند. همچنین یک اردوی علمی برای استادان برگزار کرده‌ایم با حضور در شهر قم تا از این مراکز علمی بازدید کنند.

ایمانی مقدم با اشاره به لزوم بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی تصریح کرد: یک هیئت 3 نفره از اعضای هیئت اندیشه ورز را مامور کرده‌ایم تا با برگزاری جلسات هفتگی، موضوعات اولویت دار در حوزه علوم انسانی را مشخص کنند. این موضوعات به استادان و دانشجویان ارائه می‌شود تا آن‌ها‌ را در فعالیت‌های پژوهشی خود مورد توجه قرار دهند. درواقع این هیئت 3نفره، لیستی از اولویت‌های پژوهشی مانند بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی را برای استادان و مجلات تدوین می‌کنند.

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی درباره تربیت اعضای هیئت علمی در حوزه علوم انسانی گفت:برگزاری دوره‌های دانش افزایی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای استادان در راستای تحول علوم انسانی، یکی از اقدامات مهمی است که در این حوزه انجام شده است. استفاده از ظرفیت دوره‌های دانش افزایی استادان در حوزه تحول علوم انسانی، به صورت تخصصی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که در افقی دو ساله، تمامی فعالیت‌های پژوهشی حوزه علوم انسانی، دارای پیوست‌های تعالی و حل مسئله باشد؛ این امر سبب افزایش اعتبار محتوای مجلات و پژوهش‌های این حوزه می‌شود.

ایمانی مقدم با اشاره به برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه پردازی اظهارکرد: هیئت اندیشه ورز استان مرکزی در گام‌های بعدی به دنبال تخصصی سازی کرسی‌های نظریه پردازی است؛ چرا که در درگذشته کرسی‌های نظریه پردازی، نامرتبط با مسائل روز وعدم حل مسئله برگزار می شد، به همین دلیل انسجام و تخصصی سازی این کرسی‌ها، جزو اولویت‌های بعدی هیئت اندیشه ورز خواهد بود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی‌های نقد و مناظره نیز با همکاری جهاد دانشگاهی استان در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

108 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک علوم انسانی معاونت علوم انسانی و هنر هیئت اندیشه ورز خسروپناه مهدی ایمانی مقدم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک علوم انسانی معاونت علوم انسانی و هنر هیئت اندیشه ورز خسروپناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)

پیرامون برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی) در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) اطلاعیه ای صادر شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی) در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) اطلاعیه ای صادر شد.

به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آن‌ها در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد بعمل آید. 

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است که همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند. بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱) برای آن‌ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد