Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکاوران و تفنگداران تیپ محمد رسول الله(ص) منطقه دوم نیروی دریایی ارتش به امدادرسانی وکمک به مردم سیل زده و درمحاصره آب شرق جاسک شتافتند.

فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بدنبال بارش‌های شدید اخیر و جریان سیلاب درچندین روستای شهرستان جاسک هرمزگان، چند فروند از بالگردهای این منطقه نیز برای امدادرسانی به مردم سیل زده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار دوم کوروش محرابی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: با طغیان رودخانه گابریک جاسک، چهار روستا این منطقه در محاصره سیل قرارگرفتند که با اعزام نیروهای تکاور، تفنگدار و بالگردهای منطقه دوم نیروی دریایی ارتش به طور کامل تخلیه شدند.

وی بیان داشت: مکان‌های امنی را برای مردم ساکن در روستاهای در معرض سیل جاسک تعیین کرده‌ که بتوانیم آن‌ها را به سرعت اسکان دهیم.

براساس اعلام رییس ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان، به منظور سرعت بخشی در کمک رسانی به مناطق سیل زده ۲ فروند چرخبال از سوی سپاه وارتش به شهرستان جاسک و یک فروند چرخبال از سوی جمعیت هلال احمر به شهرستان بشاگرد اعزام شدند.

فریدون همتی بیان داشت: کار امداد رسانی به سیل زدگان در شرق هرمزگان شدت گرفته وتاکنون کالاها واقلام مورد نیاز ازجمله ۱۷۵ چادر امدادی، ۲۸۰ موکت، ۳۴۳ کیلوگرم نایلون، هزار بسته قوطی کنسرو، ۴۴۰ تخته پتو، هزار بطری آب، ۲۵۲ بسته مواد غذایی، ۱۵۰ گالن آب ۱۰ لیتری براساس اولویت به مناطق سیل زده ارسال ودرحال توزیع است.

وی بیان داشت: این اقلام وکالاها بین خانوارهای روستاهای سیل زده کروچ، حاجی آباد، سورگلم، بهمدی، جگین بالا، شهر جاسک و روستاهای اطراف که در محاصره سیل قرار دادند، درحال توزیع است.

از نخستین ساعت‌های بامداد جمعه بارش شدید باران در اقصی نقاط استان هرمزگان آغاز شد که موجب آبگرفتگی معابر، تعطیلی بنادر و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی استان شد، موجب طغیان رودخانه  شد وخسارت‌هایی به زیر ساخت‌های این استان در زمینه راه، پل، کشاورزی، امور شهری و ابنیه ها وارد کرد.

بارش باران در بالادست شهرستان جاسک شدت زیادی داشته اما در شهر جاسک حدود ۸۰ میلی‌متر باران آمده است ./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

مردم 100 روستای دشتیاری دسترسی به آب آشامیدنی ندارند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت

** نماز جمعه اهل سنت بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، با اشاره به نزدیک شدن به ایام حج، بر اهمیت توجه به این فریضه الهی تاکید کرد.
** نماز جمعه میناب
حجت الاسلام علی رنجبری امام جمعه موقت میناب با گرامیداشت روز کارگر و معلم گفت: علم و دانش آشکارترین وسیله برای عزت و قدرت کشور است.
** نماز جمعه بندرلنگه
حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه بندرلنگه گفت: صیانت از ارزش‌های فرهنگی، اسلامی و ملی کشور وظیفه همه مردم است و نقش بانوان در اعتلای جامعه و ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی بسیار تاثیر گذار است.
** نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه
شیخ محمد حسین محمدی خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت: امت اسلامی باید نقش ویژه خود را در حمایت از مردم مسلمان و مظلوم غزه بیش از پیش ایفا کند.
** نماز جمعه قشم
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم با گرامیداشت روز معلم گفت: بزرگ ترین ماموریت معلمان در ایران اسلامی امروز، انقلابی بودن و جهاد تبیین است.

** نماز جمعه اهل سنت قشم
شیخ محمدسعید خطیبی، خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم گفت: معاد، الهام بخش انسان مومن برای پیمودن مسیر درست زندگی است.
** نماز جمعه رودان
حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان با اشاره به نامناسب بودن راههای روستایی این شهرستان گفت: برخی از جاده های روستایی منطقه متناسب با نیاز روز بهسازی نشده و متولیان حوزه راهداری و راهسازی باید چاره اندیشی کنند.
** نماز جمعه بستک
حجت الاسلام حسین جهانگیری امام جمعه بستک با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای از مسولان خواستار راه اندازی این رشته ورزشی در شهرستان بستک شد.
** نماز جمعه حاجی آباد
حجت الاسلام مهدی دُرّی امام جمعه حاجی آباد با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران اسلامی به رژیم صهیونیستی گفت: این پاسخ ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

بیشتر بخوانید؛ امام جمعه بندرعباس: عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی اسرائیل را منهدم کرد
** نماز جمعه بندرخمیر
حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیرگفت: دولت سیزدهم عزم جدی برای ترمیم کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت دارد.
** نماز جمعه جاسک
حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه جاسک با اشاره به هفته کار و کارگر خواستار توجه و رفع مشکلات کارگران شهرداری در این منطقه و تامین امنیت شغلی آنان شد.
** نماز جمعه پارسیان
حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان با اشاره به مشکل موات اعلام شدن بخش زیادی از زمین‌ها منازل و ملک‌های مردم در این شهرستان، خواستار پیگیری این موضوع در قوه قضائیه و رفع مشکل شد.

** نماز جمعه سیریک
حجت الاسلام احمد خلیلی امام جمعه موقت سیریک از مسئولان شهری و شهرداری خواست به شهرک کارمندان و جاده مرزبانی توجه بیشتری کنند.
** نماز جمعه بشاگرد
حجت الاسلام حسین غلامی امام جمعه بشاگرد با گرامیداشت روز کارگرگفت: مسئولان تلاش کنند زندگی کارگر با امنیت شغلی و رفاه در زندگی ارتقاء یابد.
نماز جمعه هرمز
** حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز با اشاره به سفر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر زمینه ساز وحدت هرچه بیشتر با کشورهای منطقه است.

 

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی