Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان تشکیل اتحادیه باشگاه‌های ورزشی تصویب شده که مجوز آن توسط وزارت ورزش و جوانان صادر شود. تاریخ انتشار: 15:41 - 23 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۶۳۵۲

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان، داود عزیزی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به انتشار خبری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی گفت: لایحه‌ای با عنوان متن پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین مالیاتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم نشده است و در این مورد شاهد بیانیه‌ای توسط باشگاه داران محترم بودیم که باید اعلام کنم هر لایحه‌ای که توسط دولت محترم تقدیم به مجلس شود از زمان اعلام وصول تا بررسی بند به بند آن در کمیسیون‌ها و سپس صحن، توسط اداره کل امور مجلس رصد خواهد شد و هیچ موردی از نظر وزارت ورزش دور نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانیه باشگاه‌داران ورزشی مبنی بر حذف مالیات بر ارزش افزوده بر فعالیت‌های ورزشی، توضیح داد: در لایحه مالیات بر ارزش افزوده، باشگاه‌هایی که خدمات ورزشی ارائه می‌دهند از پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده معاف شده‌اند و جز ۱۵ بند ب ماده ۹ این مورد آورده شده است و در ماده ۴۱ این لایحه ۲۷ صدم درصد دائمی شده است. در ماده ۵۰ این لایحه عوارض فروش سیگار به نسبت ۴۰ درصد وزارت ورزش و جوانان و ۴۰ درصد وزارت بهداشت و ۲۰ درصد وزارت آموزشی پرورش تعیین شده است.

عزیزی در ادامه تصریح کرد: در ماده ۵۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، برای اولین بار از کالا‌های آسیب‌رسان عوارض کسر می‌شود و به نسبت ۷۰ درصد سهم وزارت بهداشت و ۳۰ درصد سهم وزارت ورزش توزیع می‌شود در صورتی که کالا‌های آسیب رسان صرفا اعتباراتش در اختیار وزارت ورزش بود و آن ۳۰ درصد هم برای توسعه ورزش همگانی و بالاخص ورزش بانوان در نظر گرفته شده است؛ بنابراین نگرانی که باشگاه‌داران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده دارند در این لایحه حل شد.

وی اشاره کرد که لایحه مذکور در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و این هفته در دستور صحن علنی قرار دارد.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان با اشاره به پیشنهاد تشکیل صنف تخصصی باشگاه‌داران اظهار داشت: در ماده ۴ لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان تشکیل اتحادیه باشگاه‌های ورزشی تصویب شده که مجوز آن توسط وزارت ورزش و جوانان صادر شود در حالی که تا پیش از آن مجوز را وزارت کشور صادر می‌کرد و البته مصوبه مجلس در خصوص لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان در شورای محترم نگهبان در حال بررسی است.

عزیزی در مورد مشوق‌های لازم برای بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری در ورزش توضیح داد: ما در همان ماده ۴۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کردیم که می‌توانند به ورزش قهرمانی کمک کنند و در بند چ ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور مشوق‌های لازم در نظر گرفته شده و هزینه‌های لازم که در حوزه ورزش انجام می‌دهند به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: شدیدتر شدن افزایش نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی با دستور سلطانی‌فر انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت ورزش وزارت ورزش مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش«نماینده»، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند