Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی همایش ملی «ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» به همت جامعه المصطفی العالمیه خبرداد و گفت: این همایش ۲۲ اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «روح الله ابراهیمی» در نشست خبری همایش ملی «ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» که امروز(دوشنبه 23 دی) در سالن نشست های مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب که همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب ارائه گردیده است، دارای ظرفیت‌های کم‌نظیر برای فهم هویت ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی همایش در بخش دیگری از این نشست به معرفی محورهای همایش یاد شده پرداخت و گفت: محور اول این همایش «بیانیه گام دوم و تحول در علوم انسانی» است که شامل زیر محورهایی از جمله ظرفیت علوم اسلامی برای بسط شعارهای اصیل انقلاب اسلامی، ظرفیت علوم انسانی برای نظریه‌پردازی تمدن نوین اسلامی، تصویر جامعه آرمانی در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به معنویت در تحول علوم انسانی، توجه به فطرت در تحول علوم انسانی، شاخص‌های مدیریت اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، تحلیل جامعه‌شناختی بیانیه گام دوم، تحلیل مفاهیم اساسی در بیانیه گام دوم، نگاه فرایندی به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی و شاخص‌ها، الزامات و بایسته‌های خودسازی می‌شود.

وی با اشاره به عنوان محور دوم مبنی بر «بیانیه گام دوم و عقلانیت اسلامی» اظهار داشت: این محور نیز شامل موضوعاتی از جمله مولفه‌های تفکر و رفتار عقلانی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و اهل بیت(ع)، تبیین نقش عملی گفتمان عقلانیت در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، آثار پایبندی به عقلانیت در سبک زندگی و رفتار اجتماعی، نارسایی عقلانیت مدرن و نیاز بشر به عقلانیت مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و آثار رویکرد عقلانی در مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: محور سوم با عنوان بیانیه گام دوم، توسعه، تثبیت و تعمیق انقلاب اسلامی نیز در موضوعاتی از جمله انقلاب اسلامی چالشی بر نظم اجتماعی مدرن، نظریه نظام سیاسی اسلام در طراز جهانی،  انقلاب اسلامی به‌مثابه پدیده زنده و با اراده، نقش انقلاب اسلامی در اسلامی‌سازی علوم انسانی و مولفه‌‌های استمراربخش انقلاب اسلامی در جهان می‌شود.

وی بیان داشت: محور چهارم با عنوان «بیانیه گام دوم و جامعه‌المصطفی» به موضوعاتی از جمله بایسته‌های بیانیه گام دوم انقلاب برای جامعه‌المصطفی،  نقش جامعه‌المصطفی در صدور آرمان های انقلاب اسلامی، حوزه های دانشی جامعه‌المصطفی متناسب با بیانیه گام دوم، روابط بین‌الملل و تعارف بین‌فرهنگی و نقش و ظرفیت های جامعه‌المصطفی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در جهان می پردازد.

دبیر اجرایی همایش با اشاره به این که این همایش از سطح علمی خوبی برخوردار است، گفت: همایش ملی ظرفیت علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در پایگاه استنادی جهان اسلام با کد اختصاصی 12605-98191 (ISC) در تاریخ 16 دی ماه نیز ثبت شده است؛ این همایش اختصاص به قشر و گروه خاصی ندارد و همه پژوهشگران اعم از طلاب و دانشجویان محترم می‌توانند تا پایان بهمن ماه مقالات خود را در موضوعات اعلام شده ارسال کنند.

وی عنوان کرد: زمان دریافت مقالات تا اواخر بهمن بوده و ۲۲ اسفند تاریخ برگزاری همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب می باشد و جزئیات شرایط مقالات در سایت همایش قابل دسترسی است.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی طرح ملی فهما فهما سقوط هواپیما رویداد ملی فهما بیانیه گام دوم انقلاب علوم انسانی اسلامی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این استان،گفت: همه تلاش واحدهای دانشگاهی و استان در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است.

  سید عبدالله میرغیاثی ۱۰ اردیبهشت در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ که به میزبانی چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است، اظهار کرد: این سند با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده است.

وی افزود: به عنوان یک سند بالادستی همه ما مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکردهای تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را طبق این سند پیش ببریم.

وی با بیان اینکه مازندران یک استان حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالا است،تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحدهای مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: اولین گامی که در استان مازندران و در راستای سند تحول برداشتیم سعی شد در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحدهای دانشگاهی را برای یک بار به عنوان هیأت رئیسه داشته باشیم همچنین با رؤسای واحدهای دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار شد.

میرغیاثی یادآور شد: بر اساس ظرفیت هر یک از واحدهای دانشگاهی برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا بتوان وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران به درجه مطلوب و مقبول برسد.

وی گفت: اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی برگزار شد.

این مسئول تاکید کرد: رئیس دانشگاه آزاد کشور این اجلاسیه را با مدیران گروه‌های کشوری علوم اجتماعی برگزار کرد تا در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت بگیرد تا با ایجاد ساز و کارهای مناسب، کسری و کمبود دانشجو در دانشگاه را جبران کنیم.

میرغیاثی ادامه داد: اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی جای نگرانی دارد زیرا در جامعه‌ای که علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‍‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • زلفی گل: انتخاب استادان نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود