Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب گفت: علوم انسانی ‌با رویکرد اسلامی ‌‌تحولی شگرف در عرصه بین‌المللی ایجاد می‌کند‌. ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام علی همت بناری در نشست خبری همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: علوم انسانی اگر با رویکرد اسلامی و با نگاه اسلامی سازی علوم و یا تاسیس علوم انسانی جدید دنبال شود، می تواند تحولی شگرف در عرصه بین المللی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر علوم انسانی از منظر اسلام دنبال شود، می تواند در دنیا فراگیر شود، بیان کرد: انقلاب اسلامی مفاهیمی جدیدی به جهانیان عرضه کرده و مبداء تحولی عظیم در عرصه های علوم انسانی در جهان بوده است.

رئیس همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آثار و برکات انقلاب پرداخته اند و در بخش دوم نقشه راه را برای انقلاب ترسیم کرده اند، علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، جوانان و جایگاه ویژه آنان در آینده انقلاب، فردسازی، جامعه سازی و جامعه پردازی و در نهایت تمدن سازی در این نقشه راه از جمله کلیدواژه های مهم به شمار می آید.

بناری گفت: ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش که اسفندماه امسال به‌همت مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی جامعه‌المصطفی‌العالمیه در قم برگزار می‌شود، فراخوان شد.

وی ادامه داد: این همایش باهدف استفاده از ظرفیت بیانیه گام دوم برای بازنگری در سیاست ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، بازشناسی اندیشه‌های رهبران انقلاب اسلامی و تحلیل و بررسی موشکافانه و عالمانه بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

رئیس همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب تصریح کرد: بیانیه گام دوم و تحول در علوم انسانی، ‌بیانیه گام دوم و عقلانیت اسلامی، بیانیه گام دوم برای توسعه، ‌تعمیق و تثبیت انقلاب اسلامی  و بیانیه گام دوم و جامعه‌المصطفی چهار محور این همایش محسوب می‌شود.

امام‌ جمعه موقت سمنان: بهتر است علوم انسانی را به حوزه بسپاریم / دانشجو با صنعت بیگانه استعاملی: علوم انسانی در کشور ما تحقیر شده استاندیشکده علوم انسانی اسلامی در دانشگاه مازندران راه‌اندازی می‌شود + فیلم

بناری بابیان این‌که همایش ظرفیت‌های علوم‌انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مجوز پایگاه جهان اسلام ISC را دریافت کرده است، ‌ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله به دبیرخانه همایش به نشانی hamayesh.miu.ac.ir ارسال نمایند.

وی با اشاره به اینکه جامعه المصطفی در بُعد آموزش و تولید مفاهیم علوم اسلامی فعالیت دارد،گفت: انقلاب اسلامی مفاهیم جدیدی به جهانیان عرضه کرده و مبداء تحولی عظیم در عرصه های علوم انسانی در جهان بوده است.

رئیس همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: ظرفیت سنجی و نگاهی تحولی به علوم انسانی موجود و تولید علوم انسانی اسلامی و تاسیس دانش ها نوین اسلامی در قالب این همایش دنبال می شوند.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید