Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه بحرین با اشاره به اینکه همگان خواهان عدم تشدید تنش در منطقه هستند، مدعی شد که موضع جهان در برابر ایران روشن است، اما موضع ایران شفاف نیست. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین روز یکشنبه (دیروز) در حاشیه همایش دیپلماسی که به همت وزارت خارجه بحرین و با حضور «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه برگزار شد، گفت که همگان خواهان عدم تشدید تنش در منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آل خلیفه افزود که موضع جهانیان در قبال ایران روشن است و آن دعوت به صلح، آرام‌سازی، احترام به حسن همجواری و روابط با کشورهاست.

به نوشته روزنامه بحرینی «أخبار الخلیج»، آل خلیفه با این ادعا که موضع ایران گیج‌گننده است، گفت: «ایرانی‌ها بایستی موضع خود را به گونه‌ای تشریح کنند که همه جهان آن را بفهمد چرا که ما هر روز پیامی از آن‌ها با سمت و سوی خاص را می‌شنویم حال آنکه بایستی پیام آن‌ها واحد باشد همانگونه که پیام ما و جهان واحد است».

وزیر خارجه بحرین درباره مداخله ترکیه در امور لیبی نیز تصریح کرد که هر گونه دخالت خارجی در امور منطقه محکوم است خواه دخالت در سوریه باشد یا در لیبی چرا که این کشور‌های عربی رژیم‌ها و مرز‌هایی دارند که بایستی محترم شمرده شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر خارجه بحرین تشدید تنش در منطقه دخالت خارجی در امور منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است