Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: طرح ملی بسیج تغذیه سالم همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جواد نظری عصر امروز در نشست هماهنگی طرح ملی بسیج تغذیه سالم اظهار کرد: طرح ملی بسیج تغذیه سالم از 14 دی ماه در استان آغاز و تا 30 دی ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش خودمراقبتی مردم در راستای تغذیه بهتر و سالم‌تر به اجرا درآمده و دستگاه‌های مختلفی در اجرای آن همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی اصلاح الگوی تغذیه و حذف غذاهای ناسالم از برنامه غذایی مردم را از اولویت‌های این مرکزی برشمرد و گفت: باید در این راستا فرهنگ‌سازی شود تا شاهد افزایش سلامت مردم در جامعه باشیم.

نظری ترویج غذاهای آب پز به جای سرخ‌کردنی، افزایش مصرف حبوباتی چون عدس و لوبیا در غذاها، استفاده از گوشت سفید، روغن مایع، نان‌های سبوس‌دار، حذف گذاشتن نمک از طریق رسانه‌ها را خواستار شد و ادامه داد: متاسفانه استفاده از غذاهای آماده و فست‌فود موجب تهدید سلامتی افراد می‌شود که باید از آن پرهیز کرد.

 بر اساس بررسی‌های انجام شده وزارت بهداشت، حدود ۶۰ درصد از جمعیت بیشتر از ۱۸ سال کشور، دچار اضافه وزن و چاقی هستند و در مطالعات کشوری سال ۹۴ نیز مشخص شده که در گروه سنی ۷ تا ۱۸ سال، حدود ۲۰ درصد از دانش آموزان پسر و دختر در شهر و روستاهای کشور، دچار چاقی شکمی هستند و در یک مطالعات ۱۰ ساله نیز مشخص شد که شیوع چاقی و اضافه وزن در کودکان کمتر از ۵ سال، دو برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: تغذیه استان مرکزی بسیج چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود