Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- محققان علوم پزشکی اعلام کردند با مصرف قارچ می‌توان خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی دانشگاه هاروارد، محققان علوم پزشکی در مقاله‌ای در نشریه بین المللی سرطان اعلام کردند با مصرف قارچ می‌توان خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش داد.
دانشمندان با بررسی بیش از 36 هزار مرد بین 40 تا 79 سال اطلاعات سلامت آنان همچون فعالیت ورزشی، سابقه خانوادگی و رژیم غذایی را مورد مطالعه قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات تغذیه‌ای آنها، شامل 39 گونه غذا و نوشیدنی بود.
در این بررسی مشخص شد آنانی که در هفته یک تا دو بار قارچ مصرف می‌کنند به میزان هشت درصد کمتر در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند؛ و کسانی که در هفته سه بار قارچ مصرف می‌کنند این خطر را تا 17 درصد در خود کم می‌کنند.
این مطالعه رابطه علی و معلولی قارچ و سرطان پروستات را درنیافته است.
سرطان پروستات در بعضی از آقایان به‌صورت پنهان پیشرفت می‌کند و زمانی علائم خود را نشان می‌دهد که بیماری وارد مراحل پیشرفته شده است.
پروستات غده کوچکی در بدن مردان است که دقیقا در زیر مثانه قرار دارد. تمام سلول‌های بدن ما با سرعت مشخصی رشد می‌کنند و تقسیم می‌شوند و بعد از مدتی از بین می‌روند. سرطان پروستات زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های پروستات با سرعت غیرعادی رشد کنند و برخلاف سلول‌های عادی بعد از پایان عمر خود از بین نروند و تجمع سلول‌ها باعث به‌وجود آمدن تومور در پروستات شود. تومور به‌وجود آمده با گذشت زمان می‌تواند به سایر بافت‌ها، غدد لنفاوی و در نهایت به استخوان‌ها سرایت کند.
سرطان پروستات دومین سرطان رایج در آمریکا و دومین دلیل مرگ‌های ناشی از سرطان در میان مردان است. در آمریکا از هر 7 مرد 1 نفر به سرطان پروستات مبتلاست. حدود 2،5 میلیون نفر در آمریکا درگیر این بیماری هستند. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا سالانه 30000 مرد بر اثر سرطان پروستات جان خود را از دست می‌دهند.
مشکل در دفع ادرار؛ تکرر ادرار؛ ادرار با فشار کم؛ مشاهده‌ی خون در ادرار یا منی؛ تورم پاها؛ درد و ناراحتی در لگن یا مقعد؛ درد به هنگام انزال؛ ناتوانی‌های جنسی علائم اصلی این بیماری محسوب می‌شوند.
گاهی ممکن است سرطان بصورت پنهان و بدون هیچ نشانه‌ای پیشرفت کند و ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد نشانه‌های خود را بروز دهد، بنابراین انجام آزمایش‌های منظم در پیش‌گیری و درمان به موقع سرطان پروستات نقش مهمی دارد.
آزمایش آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA): در این آزمایش میزان PSA خون اندازه‌گیری می‌شود. PSA نوعی پروتئین است که توسط غده پروستات تولید می‌شود و با یک آزمایش خون ساده می‌توان میزان این ماده را در خون اندازه‌گیری کرد. مشکلاتی از قبیل التهاب، بزرگی پروستات یا سرطان باعث می‌شوند مقدار این ماده در خون از حد نرمال آن بیشتر شود.
ممکن است از سونوگرافی برای بررسی وجود تومور استفاده شود. چنانچه در معاینات اولیه مورد مشکوکی مشاهده شود، در مرحله‌ی بعد برای معاینه‌ی دقیق‌تر، بیوپسی یا همان نمونه‌برداری تجویز می‌شود. در نمونه‌برداری قسمتی از بافت پروستات توسط سوزن مخصوص نمونه‌گیری و زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود.
پزشک بعد از نمونه‌برداری و بررسی سلول‌های نمونه، نمره‌ای به نمونه‌ی موردنظر می‌دهد که معیار گلیسون (Gleason score) نام دارد. هرچه عدد این معیار بزرگ‌تر باشد، توده‌ی موردنظر بدخیم‌تر است. پاتولوژیست به کمک این معیار و آزمایش‌ها و معاینات انجام شده، تشخیص می‌دهد که سرطان در چه مرحله‌ای است و تا چه حد به بافت‌ها و ارگان‌های اطراف خود سرایت کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مصرف قارچ سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم

در یک آزمایش دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵ پرومکس داخل ظرفی قرار داده شد تا درون فریزر قرار بگیرند. نتیجه این آزمایش را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز