Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید علایی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان دامپزشکی کشور، طرح واکسیناسیون سراسری گاو و گوساله‌ علیه بیماری لمپی اسکین تا اسفند ماه امسال پایان خواهد یافت.

به گفته وی، بیماری لمپی‌اسکین یک بیماری ویروسی واگیر در جمعیت گاو و گاومیش است که به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان (دام) شناخته نمی‌شود اما به دلیل ایجاد خسارت‌های اقتصادی فراوان در این صنعت، مقابله با آنردارای اهمیت ویژه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کیار تصریح کرد: ویروس عامل این بیماری از طریق خونخواری حشرات (پشه‌ها) از یک دام آلوده یا بیمار، به یک دام حساس منتقل می‌شود و می‌تواند در یک جمعیت حساس، به سرعت گسترش یابد.

علایی تاکید کرد: کاهش یا قطع تولید شیر، کاهش یا قطع اشتها، درگیری دستگاه تنفس ریزش ترشحات از چشم و بینی و ایجاد ضایعات برجسته در پوست حیوان از جمله علایم بالینی این بیماری است که به دلیل ماهیت ویروسی بیماری، درمان قطعی وجود نداشته و تنها درمان حمایتی و علامتی انجام می‌شود که خود هزینه‌هایی را برای دامداران، به دنبال دارد.

وی افزود: باکتری عامل بیماری شاربن می‌تواند در حیوانات و انسان ایجاد بیماری کند و در اغلب موارد در نشخوارکنندگان به صورت حاد و فوق حاد ظاهر شده به نحوی که سبب مرگ ناگهانی دام مبتلا می‌شود و در انسان، اغلب به دلیل بروز ضایعات پوستی خاص، به نام بیماری سیاه زخم شناخته می‌شود.

وی افزود: بهترین و عملی‌ترین روش پیشگیری از بروز این بیماری‌ها در جمعیت دامی -که سبب کاهش خطر برای جوامع انسانی شود- واکسیناسیون به موقع و مناسب دام‌ها بوده که لازمۀ آن همکاری دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی است.

به گزارش ایرنا شهرستان کیار با داشتن بیش از ۲۴۰ هزار دام سبک عشایری و روستایی و  بیش از ۸ هزار واحد دام سنگین دارد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 پوست تنفس شیر مرگ واکسیناسیون قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.
بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.
همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: ۱۳ هزار متر مربع برای این طرح پیش بینی شده که در مرحله نخست ۵ هکتار آن با قابلیت ۶۷ پلاک برای احداث ۱۳۴ واحد آغاز شد.
تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.
همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان