Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@00:15:23 GMT

روایتی از تجمع دانشجویان در دانشگاه شریف

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۰۲۵۵

روایتی از تجمع دانشجویان در دانشگاه شریف

آفتاب‌‌نیوز :

عصر امروز قرار بود مراسمی به مناسبت گرامیداشت یاد جان‌باختگان حادثه هواپیمایی در دانشگاه شریف برگزار شود که با تصمیم دانشگاه لغو شد و همین موضوع نیز موجب اعتراض و تجمع تعدادی از دانشجویان این دانشگاه شد.

خبرگزاری فارس نوشته است: دانشجویان تجمع کننده خواستار حضور رئیس دانشگاه و ارائه توضیحات وی درباره عدم برگزاری این برنامه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف هم اکنون بنا به درخواست دانشجویان، در میان آنها حاضر شد و به ارائه توضیحاتی به تجمع کنندگان پرداخت.

فتوحی تاکید کرد: از روز اول دانشگاه و هیئت رئیسه عزادار و داغدار بود و پیام تسلیت هم داد و روز جمعه گفتیم روز دوشنبه ( امروز) مراسم یادبود از طرف دانشگاه برگزار می‌شود. شریف تنها دانشگاهی بود که برای تجمع روز شنبه مجوز داد ولی گفتیم وسط دانشگاه باشد. برخی از خانواده‌های جان‌باختگان در تهران نبودند و ما می‌خواستیم همه خانواده‌ها حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به شعارهای برخی از دانشجویان که می‌خواستند بدانند چرا برنامه امروز لغو شده، ادامه داد: هیچکس از ما نخواست جلسه را به تعویق بیندازیم و تصمیم هیئت رئیسه دانشگاه و برای صلاح دانشگاه بود.  هیچکس از بیرون دانشگاه برای لغو برنامه فشار وارد نکرد.ما به خاطر شرایط دانشگاه و به خاطر دانشجوها این تصمیم را گرفتیم، چرا که نمی‌دانستیم چه کسانی از بیرون دانشگاه به دانشگاه خواهند آمد. شاید این تصمیم اشتباه بوده اما تصمیم ما بود. از معاونت دانشجویی خواسته شده با کسانی که مشکل دارند همکاری و درس یا ترم آنها را حذف کند.

در ادامه یکی از دانشجویان خواستار لغو امتحانات و استعفای رئیس دانشگاه شریف شد. در این حین تجمع‌کنندگان با سردادن شعار «استعفا استعفا» خواستار استعفای فتوحی شدند.

دانشجویان تجمع‌کننده همچنین خواستار حضور یک نماینده از دانشجویان در شورای هیات رئیسه دانشگاه شدند.

فتوحی در پاسخ به شعار استعفای دانشجویان گفت: من منتخب شورای دانشگاه هستم و اگر صلاح باشد، از این جایگاه بروم کنار می‌روم.

فتوحی در ادامه ضمن اینکه از دانشجویان خواست تا به تجمع خود پایان دهند، گفت: صحبت‌های شما را شنیدم و پیگیری می‌کنم.

در ادامه عابدیان استاد دانشکده هوافضای دانشگاه شریف ضمن ابراز همدردی با دانشجویان از آنها می‌خواهد به تجمع خود پایان دهند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تجمع دانشجویان دانشگاه شریف سقوط هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان اهوازی در حمایت از دانشجویان آمریکایی

دانشجویان اهوازی در محکومیت تعرض به اساتید و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تجمع کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امروز جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ های اهواز، در تجمعی دانشگاهی از خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

این تجمع در راستای حمایت از دانشجویان و اساتید آمریکایی معترض به اقدامات صهیونیستی جلوی درب اصلی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

دانشگاهیان در این تجمع با سر دادن شعارهایی، تعرض به اساتید و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین و معترض به صهیونیست‌ را محکوم کردند.

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • تجمع اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی فلسطین
  • تجمع دانشجویان اهوازی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • (تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • تجمع برخی دانشگاه‌ها در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا