Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ممشلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای هفته گذشته تاکنون که برداشت گل نرگس از بزرگترین مزرعه یکپارچه  پرورش این نوع گل درکشور در آزادشهر، بیش از ۱۵۰ هزار شاخه جمع‌آوری شده و پیش‌بینی می شود حدود یکصد هزار شاخه دیگر نیز تا پایان دوره گلدهی این گیاه که پایان بهمن ماه است، برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جهادکشاورزی آزادشهر با اشاره به کمک‌های ارائه شده به این مزرعه گفت: در راستای آبرسانی به کل این مزرعه که در بخشی از آن درختان زیتون نیز کاشته شده است، ۲۰۸۰ متر لوله به صورت یارانه ای در اختیار مالک قرار گرفته که سه میلیارد ریال کمک بلاعوض سهم جهادکشاورزی است.

مالک این مزرعه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از سال ۸۰ و با تمرکز بر روی یک قطعه زمین هزار متری شروع به کشت گل نرگس کردم و رفته رفته با گسترش این گیاه و البته یافتن بازار مناسب درحال حاضر مزرعه ۹ هکتاری گل نرگس به بار نشسته است.

افشین چینیان‌پور افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال جاری بیش از ۱۸۰ هزار شاخه گل نرگس از سطح این مزرعه ۹ هکتاری برداشت خواهد شد که این میزان گلدهی به دلیل هوای خوب امسال است.

وی یادآور شد: همه ساله شرایط آب و هوایی خوب نیست و گاه در سال های گذشته به خاطر وضعیت نامناسب جوی، متحمل ضرر و زیان هم شده ایم.

وی با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در این مزرعه بیان کرد: برای نگهداری و رسیدگی به مزرعه برای ۹ نفر بصورت دائمی اشتغال ایجاد شده و در ایام وجین مزرعه، برداشت و فعالیت‌های دیگر بیش از ۷۰ نفر هم به صورت مقطعی در این محیط مشغول به کار شده و کسب درآمد می‌کنند.

چینیان پور گفت: در ایام گلدهی گیاه گل نرگس، روزانه گروه‌های گردشگری و توریستی نیز برای بازدید به این مکان می‌آیند که در این زمینه هم در تلاشیم تا با ارائه فضایی مناسب، برای گسترش فضای گردشگری منطقه نیز گام برداریم زیرا این موضوع می‌تواند به رشد اقتصادی منطقه هم کمک کند.

چینیان پور بیان کرد: با یافتن بازار مناسب فروش در تهران، مشهد، اصفهان و برخی شهرهای دیگر، گل‌های برداشت شده را روزانه برای خریداران ارسال می‌کنیم ولی برای نگهداری از گل در برخی روزها و حتی پیاز گل نرگس نیاز به راه‌اندازی یک سردخانه محسوس و نیازمند توجه مسئولان است.

وی با اشاره به کمک های صورت گرفته تاکنون گفت: به همت سازمان جهادکشاورزی و اعطای تسهیلات مناسب، طرح آبرسانی به کل مزرعه و لوله‌کشی آن در حال انجام است که می‌تواند در طول سال نیاز آبی زمین‌های زیر کشت را رفع کرده و از طرفی جلوی هدررفت آب را بگیرد.

چینیان پور خاطرنشان کرد: در زمینه جذب توریست و صادرات گل نرگس که به گفته خریداران کیفیت مناسبی دارد می‌توان کارهای زیادی انجام داد که می‌تواند با اشتغالزایی مناسب موجب درآمدزایی نیز شود و تحقق این امر نیازمند توجه دستگاه‌های ذیربط است.

شهرستان آزادشهر با ۹۶ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان گلستان رشد اقتصادی زمین شرایط آب و هوایی مشهد قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دانشجویان چند دانشگاه در بیروت پایتخت لبنان حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و به ویژه ساکنان نوار غزه اعلام کردند.

خبرنگار شبکه المیادین در لبنان گزارش داد که از برگزاری راهپیمایی دانشجویان در اطراف دانشگاه آمریکایی بیروت در حمایت از ملت فلسطین ممانعت شده است.

دانشجویان مستقر در اطراف دانشگاه آمریکایی بیروت با سر دادن شعارهایی نظیر «ما نیروهای محمد ضیف هستیم و به سمت قدس حرکت می کنیم» حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

پایگاه خبری النشره نیز گزارش داد: تحصن های دانشجویان دانشگاه های لبنان در حمایت از ساکنان نوار غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

این تحصن ها بنا به دعوت نهادهای دانشجویی در دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه لبنانی آمریکایی شاخه بیروت، تمام شاخه های دانشگاه بیروت العربیه، دانشگاه بین المللی لبنان شاخه های بیروت و البقاع، دانشگاه الحدت، دانشگاه القدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح قدیس برگزار می شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر کشورهای مختلف جهان به ویژه آمریکا شاهد خیزش دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است که با واکنش وحشیانه نیروهای پلیس آمریکایی و بازداشت گسترده معترضان همراه بوده است.

کد خبر 6093033

دیگر خبرها

  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود