Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این تصور که با حذف فیزیکی یک فرد، جریان مقاومت متوقف خواهد شد، یک خطای محاسباتی بود که ترامپ انجام داد؛ او با این اقدامش هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را بالا برده است.


به گزارش خرداد به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در دیدار با «سپهبد علی عبدالله ایوب» جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با تشکر از ابراز همدری مسئولان و مقامات کشور سوریه به مناسبت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و جمعی از رزمندگان جبهه مقاومت گفت: با شهادت سردار سلیمانی راه مقاومت همچنان مفتوح است چرا که مقاومت امروز به یک ایدئولوژی و گفتمان در منطقه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع افزود: اگر اقدامات سردار سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش از جمله رزمندگان نیروهای مسلح و مردمی سوریه نبود، تسلط داعش بر منطقه اجتناب ناپذیر بود؛ از اروپا تا آسیا و آمریکا امنیت‌شان مرهون از خود گذشتگی وی است. او برای صلح می جنگید؛ توان و عقیده او به تنهایی عاملی بازدارنده در برابر زیاده‌خواهی و هژمونی قدرت های غربی و رژیم‌صهیونیستی بود.
وی با بیان اینکه اقدام ترامپ نابخردانه بود ادامه داد:  این تصور که با حذف فیزیکی یک فرد، جریان مقاومت متوقف خواهد شد، یک خطای محاسباتی بود که ترامپ انجام داد؛ او با این اقدامش هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را بالا برده است.
حاتمی با بیان اینکه مقابله با حضور نیروهای آمریکایی در منطقه باید تبدیل به یک روند مداوم و پایدار شود افزود: حمله موشکی به پایگاه عین الاسد فقط یک اقدام عاجل بود؛ کمترین مطالبات مردمی از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، خروج آمریکا از منطقه است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت همچنان با قوت ادامه خواهد داشت، گفت: همانند دوران جنگ، در دوران بازسازی سوریه هم در کنار این کشور خواهیم بود و حمایت از سوریه را در راستای وظیفه شرعی و کمک به ثبات منطقه می‌دانیم.
«سپهبد علی عبدالله ایوب» جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار با تجلیل از فداکاری و ایثارگری مخلصانه شهید سپهبد سلیمانی گفت: من با این شهید عزیز در میدان‌های نبرد و مبارزه با تروریست ها آشنا و مأنوس شدم و آن زمانی بود که تروریست‌های جنایتکار بخش وسیعی از سرزمین سوریه را  به اشغال خود درآورده بودند.
وی گفت: این قهرمان مجاهد در تمامی صحنه‌های درگیری با تروریست‌ها  همواره با احساس مسئولیت و از خود گذشتگی در کنار مردم مظلوم سوریه حضوری فعال و تأثیرگذار داشت و نظرات و دیدگاه های راهبردی این سردار بزرگ اسلام در تمامی صحنه های نبرد سوریه برای فرماندهان و ملت سوریه راهگشا بود.
سپهبد علی عبدالله ایوب افزود: این سردار پرافتخار و شجاع سپاه اسلام دارای روحی بزرگ و عاطفه‌ای خروشان و محبتی سرشار به امت اسلامی بود که سراسر زندگی خویش را وقف دفاع از آرمان‌های اسلام کرد.  
وی هدف سفر خود به تهران را عرض تبریک و تسلیت به ملت و دولت ایران بابت شهادت این الگوی تمام عیار انسانیت عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور بشار اسد در پیام تسلیت خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت اقدامات و دلاوری‌های این قهرمان مجاهد و نستوه در ذهن و خاطر مردم سوریه و همه شرافتمندان و آزادی‌خواهان جهان جاودانه و ثبت خواهد شد.  
وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه شهید سپهبد قاسم سلیمانی بارها و بارها در ملاقات‌های دوجانبه آرزوی شهادت و رسیدن به لقاءا...  را از درگاه خداوند مسالت می‌کرد، خاطرنشان ساخت: حاج  قاسم سلیمانی یک اسوه تمام عیار برای جوانان محور مقاومت و سوری تلقی می‌شود و برای همیشه نام و یاد او در تاریخ ماندگار خواهد ماند.
در این دیدار وزیر دفاع سوریه نشان قهرمان جمهوری عربی سوریه را به عنوان بالاترین نشان نیروهای مسلح  این کشور از سوی رئیس جمهور بشار اسد به وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت تقدیم به خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی اعطا کرد. برچسب ها: وزیردفاع ، ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیردفاع ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است