Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ نائب رئیس انجمن سونوگرافی و رادیولوژی همدان و رئیس دفتر اسناد پزشکی استان همدان به لغو قرارداد سونوگرافی‌های خصوصی استان همدان با بیمه.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «چرا سونوگرافی‌های خصوصی در استان همدان تمایلی به انعقاد قرارداد با بیمه ندارند؟» سوژه‌ای است که مردم در فارس من ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سوژه عنوان شده «چرا سونوگرافی‌های خصوصی استان همدان تمایلی به انعقاد قرارداد با بیمه ندارند؟ چرا باید بی‌مسئولیتی تامین اجتماعی و بدحسابی آنها در پرداخت هزینه‌های مراکز خصوصی باعث لغو قرارداد مراکز خصوصی و پرداخت پول از جیب مردم باشه!؟ چرا بیمه تامین اجتماعی حق بیمه رو دریافت می‌کند و خدمات نمی‌دهد؟! مراکز خصوصی تمام هزینه رو نقدی از بیماران می‌گیرد! و تامین اجتماعی هم فرار به جلو می‌کند! مدیردرمان تامین اجتماعی همدان هم خواستار انعقاد قرارداد مجدد سونوگرافی‌های خصوصی با بیمه تامین اجتماعی شده است.»

نائب رئیس انجمن سونوگرافی و رادیولوژی همدان در این خصوص اظهار کرد: هنگامی که تامین اجتماعی در پرداخت بدهی خود یک سال عقب بود با آنها لغو قرارداد کردیم و به همین دلیل به تدریج عقب‌افتادگی خود را جبران کردند.

علی‌احسان صالح بیان کرد: اما در حال حاضر مسئله این است که به آنها ابلاغ کرده‌ایم طبق قرارداد عمل کنند تا ادامه فعالیت داشته باشیم.

تامین اجتماعی حداقل ۵۰ درصد مبلغ قرارداد را پرداخت کند

وی با اشاره به اینکه وقتی برگه‌های بیمه را به تامین اجتماعی تحویل می‌دهیم باید حداقل ۵۰ درصد مبلغ آن را پرداخت و بعد از دو یا حداکثر سه ماه تسویه کنند گفت: به این سازمان گفته‌ایم اگر این موضوع را رعایت کنند آماده همکاری دوباره هستیم اما در پاسخ می‌گویند اطلاع خواهیم داد و هنوز پاسخی نشنیده‌ایم.

نائب رئیس انجمن سونوگرافی و رادیولوژی همدان تاکید کرد: اگر تامین اجتماعی طبق قرارداد عمل کند ما مشکلی با ادامه همکاری نداریم اما اگر بدون توجه به قرارداد با آنها فعالیت کنیم همچنان عقب‌افتادگی بدهی خواهند داشت و باز به مشکل برمی‌خوریم.

وی با اشاره به اینکه تنها تامین اجتماعی پرداخت بدهی را به تعویق می‌اندازد و با بقیه بیمه‌ها چندان مشکلی نداریم و آنها طبق قرارداد رفتار می‌کنند گفت: اگر تامین اجتماعی مانند بیمه نیروهای مسلح و خدمات درمانی عمل کند مشکلی در خصوص ادامه همکاری با آنها نخواهیم داشت.

پرداخت بدهی سونوگرافیست‌ها و رادیولوژی‌های در اولویت باشد

صالح عنوان کرد: تامین اجتماعی باید به حرف خود پایبند باشد و عمل کند، این طور نمی‌شود که اعلام کند بیایید قرارداد ببندید و در نهایت به حرف خود عمل نکند چون همکاران ما به این امر رضایت نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ما سونوگرافیست‌ها تجهیزات را به‌روز می‌خریم و تمام خریدها نقد است، اینطور نیست که امروز خرج کنیم دو سال دیگر پول به دست ما برسد.

نائب رئیس انجمن سونوگرافی و رادیولوژی همدان با اشاره به اینکه امیدوارم تامین اجتماعی پرداخت بدهی مراکز خصوصی رادیولوژی را جزو اولویت مرسوم خود قرار دهد افزود: هرچند در توان مالی نیروهای مسلح به نسبت تامین اجتماعی در پرداخت بدهی نیست اما آنها به قرار داد خود تاکنون عمل کرده‌اند و مشکلی در این زمینه نبوده است؛ حتی فرانشیز این مجموعه از تامین اجتماعی هم بیشتر است.

نمی‌توانیم برای تامین اجتماعی مفت کار کنیم

وی با بیان اینکه می‌طلبد تامین اجتماعی طبق متن قرارداد عمل کند و ۵۰ درصد مبالغ را با دریافت برگه بیمه پرداخت کند و مابقی را بعد از دو یا سه ماه گفت: امیدوارم به این رویه عمل شود و ما سرکار نباشیم چراکه قیمت تجهیزات خریداری شده و مالیات و در مجموع مخارج جاری چندین برابر شده و نمی‌توانیم برای تامین اجتماعی مفت کار کنیم.

رئیس دفتر اسناد پزشکی استان همدان نیز در این خصوص اظهار کرد: بخشی از مشکلات بیمه‌شدگان در دریافت خدمات رادیولوژی سونوگرافی در بخش خصوصی مطرح شده که برای روشن شدن اذهان عمومی به خصوص بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی لازم می‌دانم نکاتی را در تکمیل صحبت‌های نائب رئیس انجمن رادیولوژی استان همدان بیان کنم.

قراردادی با عنوان پرداخت ۵۰ درصد علی‌الحساب وجود ندارد

اردلان رفیعی بیان کرد: متن قراردادی که سالها قبل و در حال حاضر بین سازمان‌های بیمه‌ای و مراکز خصوصی ارائه‌دهنده خدمت وجود دارد، فاقد بخشی با عنوان پرداخت ۵۰ درصد علی‌الحساب به محض تحویل اسناد است و این موضوع خواسته جدیدی بوده که از طرف همکاران رادیولوژیست عنوان می‌شود بنابراین در این خصوص قانونی وجود نداشته تا خلف وعده‌ای صورت گرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد: منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی عمدتاً از حق بیمه‌ای است که توسط بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود که طی سالهای گذشته وصول این درآمد و هزینه‌های مرتبط، با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده اما در همه حال تمام مطالبات مراکز تسویه شده است.

تاخیر در پرداخت مطالبات تمام مراکز در کشور

رئیس دفتر اسناد پزشکی استان همدان عنوان کرد: در شرایط کنونی با تحریم‌های اقتصادی مواجه هستیم و وضعیت خاصی ایجاد شده و  این امر موجب تاخیر پرداخت مطالبات تمام مراکز ارائه دهنده خدمت در سطح کشور شده اما با وجود این مشکلات؛ بسیاری از گروه‌های پزشکی به خصوص در سطح استان همچنان مشغول ارائه خدمت به مردم و به ویژه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه عمدتاً به قشر کارگری و کم‌درآمد جامعه خدمات ارائه می‌شود که حتی به کیفیت نیز توجه شده است گفت: جای تشکر و قدردانی دارد که در شرایط سخت کنونی، سازمان تامین اجتماعی جامعه خود را ترک نکرده و خود را تافته‌ای جدابافته از مشکلات مردم ندانسته و با مردم همراهی می‌کند.

 رفیعی خاطرنشان کرد: اکثر همکاران پزشک در مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز فیزیوتراپی، پزشکی هسته‌ای، رادیوتراپی، MRI، CT Scan و دیگر مراکز به ارائه خدمات پرداخته‌اند.

وی تاکید کرد: سیاست‌های پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد از طرف ستاد مرکزی سازمان و به نحوی یکسان در کشور اجرا می‌شود و وضعیت پرداختی‌های همکاران رادیولوژیست در همدان با سایر استان‌ها در سطح کشور یکسان است.

تصمیم لغو قرارداد یکجانبه از طرف رادیولوژیست‌های همدان

رئیس دفتر اسناد پزشکی استان همدان گفت: در بررسی‌ها شاهد هستیم اکثر همکاران رادیولوژیست در سایر استان‌ها با وجود وضعیت مشابه همچنان به بیمه‌شدگان خدمت ارائه می‌دهند و تصمیم لغو قرارداد همکاری موضوعی یک جانبه از طرف جمعی از همکاران رادیولوژیست استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۴ مرکز خصوصی ارائه‌دهنده خدمات رادیولوژی بدلیل دیر کرد در پرداخت مطالبات خود متاسفانه لغو قرارداد کرده‌اند افزود: اما دیگر همکاران رادیولوژیست در ۱۰ مرکز شامل سونوگرافی سینا نهاوند، نسل نو همدان، شرف‌الدین نهاوند، پارسیان الوند همدان، رادیولوژی و سونوگرافی مهدیه، کلینیک امید همدان، کلینیک امام خمینی(ره) همدان، کلینیک فخریه ملایر، کلینیک تخصصی مهدیه و کلینیک امید اسدآباد همچنان در حال ارائه خدمت هستند.

رفیعی با بیان اینکه در خصوص مشکلات پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد آنچنان تفاوت فاحش و چشم‌گیری بین سازمان‌های بیمه‌گر نبوده است گفت: در مواقع مختلف تفاوت‌هایی در مدت زمان پرداخت پیش می‌آید اما در نهایت تمام مطالبات پرداخت شده و سابقه‌ای در نادیده گرفتن حقوق مراکز طرف قرارداد و عدم پرداخت مطالبات آنها وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: با این وجود پیگیری‌های اخیر منجر به پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی به مدت ۶ ماه شده و این پیگیری‌ها در مورد سایر مراکز خصوصی نیز در حال انجام است.

رئیس دفتر اسناد پزشکی همدان با بیان اینکه امیدوارم با تلاش تمام همکاران و صبوری رادیولوژیست‌ها بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات بیمه‌شدگان را نه صرفاً با نگاه صنفی و مادی بلکه از منظر رفع نیاز بیماران برطرف کنیم  گفت: در این راستا سازمان تامین اجتماعی از هیچ کوششی برای رفع مشکل، دریغ نکرده تا حدی که با اجرای طرح‌های مختلف از جمله تهاتر حق بیمه مراکز یاد شده با مطالبات آنها سعی دارد تا بخشی از مطالبات مراکز را پرداخت و حقوق بیمه ای مردم در مراجعه به مراکز رادیولوژی  را مجدد بر قرار کند.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان سونوگرافیست احسان صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد با بیان اینکه آزمایشگاه های کشور دو مشکل عمده درباره تعرفه و خدمات بیمه دارند گفت: مشکل اول این است که در ۱۰ سال اخیر در دو سال متوالی افزایش تعرفه ای در خدمات آزمایشگاهی نداشتیم و در سال های بعد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی را در این باره شاهد بودیم که در این صورت از تورم جاری عقب ماندیم.

وی افزود: تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی در خرید مایحتاج متفاوت و بسیار بالاتر است لذا این مشکل برای آزمایشگاه ها به وجود آمد و با افزایش قیمت ارز تجهیز آزمایشگاه ها با مشکل روبرو شد لذا آزمایشگاه ها نتوانستند با پیشرفت های کشورهای دیگر و تجهیزات جدید، خود را به روزرسانی کنند.همتی بیان کرد: این موضوع در نهایت به نظام سلامت برمی گردد زیرا ۵ درصد بودجه سلامت در بخش آزمایشگاه مصرف و ۹۵ درصد بودجه در بخش درمان و بستری صرف می شود اما با تجهیز آزمایشگاه ها و ایجاد تعرفه و به روزرسانی خدمات، پوشش بیمه ای تسهیل داده می شود.وی تاکید کرد: در نظام سلامت مبتنی بر ارزش، ارزش گذاری به خدمات آزمایشگاه ها می تواند بودجه نظام سلامت را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: از متولیان امر درخواست داریم دید دیگری به آزمایشگاه ها داشته باشند؛ ۷۰ درصد تشخیص، پیشگویی و درمان بیماری ها نقش مهم آزمایشگاه را نشان می دهد لذا آزمایشگاه به روز و پیشرفته به راحتی می تواند یک بیماری را تشخیص و درمان بیمار آغاز شود.دکتر همتی بیان کرد: تعرفه خدمات آزمایشگاهی به روز نیست و از تورم عقب هستیم تاخیر در پرداخت بیمه ها نیز مشکل دیگری است که باید حل شود اکنون مردم باید ۳۰ درصد از تعرفه خدمات آزمایشگاهی را پرداخت کنند اما بیمه ها این تعرفه را پوشش نمی دهند و مردم ۷۰ درصد، پرداختی دارند این ارتباط مالی بین آزمایشگاه ها و بیمار نباید اختلاف داشته باشد تا بتوان ارتباط خوبی بین آزمایشگاه ها و بیمار برقرار کرد.

وی اظهار کرد: دو خواسته در این بین مطرح است؛ یک اینکه تعرفه ها منطقی شوند اکنون قیمت تمام شده تست ها آماده شده و قیمت های واقعی در قالب یک نرم افزار به زودی در اختیار مرجع سلامت قرار می گیرد در این راستا قیمت یک تست مشخص است.وی در پایان یکی از بازوان مهم نظام سلامت را آزمایشگاه ها دانست.

در ادامه، پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی کنگره نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان کنگره، گفت: توجه به خدمات آزمایشگاه ها، پرهیز از صنف گرایی، استفاده از افراد متخصص، انتشار علم علوم آزمایشگاهی و شناساندن آن به جامعه دانش آموزی برای انتخاب رشته، معرفی چهره های ماندگار، حرکت روبه آینده از دستاوردهای برگزاری این کنگره است.

همچنین غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی این رویدا اظهار کرد: «کیفیت را پایانی نیست» شعار کنگره امسال بود سعی کردیم در این راستا حرکت کنیم، همچنین استفاده از بسترهای الکترونیک در کنگره امسال، از دیگر مزایای برگزاری کنگره بود.

براساس این گزارش، قطع نامه پایانی کنگره امسال، توسط دکتر فریبا شایگان مدیر روابط عمومی انجمن، قرائت شد.گفتنی است در روز پایانی برگزاری این کنگره، که به مدت ۴ روز از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، محمدامین واعظی در بخش پوستر برگزیده کنگره امسال شد.

شایان ذکر است دکتر فرزانه عزیزمحسنی مسئول پنل محققین جوان و پوسترهای کنگره از ۱۱۳ پوستر پذیرفته شده در کنگره امسال، ۹۰ ارائه وجود داشت که با توجه به امتیازات از بین ۵ نفر منتخب بخش پوستر، محمدامین واعظی از دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شد همچنین در این مراسم از ۵ نفر منتخب نیز با اهدای جوایز تقدیر و تشکر شد.زینب داوودی مقدم، ناهید رضایی، امیرسالار نیکخواه بهرامی، محمدخانی عشرت آبادی اسامی منتخبان بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229335 برچسب‌ها بیمه

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی