Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنــــامه امـــریـــکایی نیویورک تایمز امروز بخشی از برنامه‌ریزی چندین و چندماهه برای ترور سردار قاسم سلیمانی را افشا کرد؛ این روزنامه نوشت: «درست دقایقی پیش از بسته شدن درهای هواپیما قاسم سلیمانی به همراه دو تن که او را اسکورت می‌کردند وارد هواپیما شد.

  هواپیما درست ساعت 12:36 بعد از نیمه شب در فرودگاه بین‌المللی بغداد به زمین نشست و اولین کسی که از هواپیما پیاده شد ژنرال سلیمانی به همراه همراهانش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ابومهدی المهندس با دو خودرو به استقبال سلیمانی آمد و این دو خودرو در نهایت در انتهای جاده فرودگاه هدف قرار گرفتند. هواپیما تأخیر داشت و تیم ترور از این بابت نگران شده بود. قرار بود پرواز سردار سلیمانی ساعت 7:30  به وقت محلی از دمشق به سمت بغداد حرکت کند که خبرچین‌های فرودگاه دمشق به امریکایی‌ها اطلاع دادند پرواز با تأخیر انجام خواهد شد و هدف مورد نظر هنوز دیده نشده است.» نیویورک تایمز می‌افزاید: «عملیاتی که ژنرال سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داد، امریکا را به سمت فاجعه جنگ با ایران سوق داد. داستان این هفت روز تنش و بلاتکلیفی دنیا از یک برنامه‌ریزی مخفیانه 18 ماهه برای ترور قاسم سلیمانی نشأت می‌گیرد، طرحی که بدون شک به‌عنوان خطرناک‌ترین فصل از سه سال ریاست جمهوری ترامپ قابل بررسی است.» بنا به گزارش این روزنامه «در ۱۸ ماه گذشته، کاخ سفید در حال به‌کارگیری مهره‌هایی از فرودگاه‌های دمشق،بغداد و... برای لو دادن اطلاعات منجر به ترور قاسم سلیمانی بود. برخی از عواملی که به کار گرفته شدند، اطلاعاتی را در مورد رفت و آمدهای قاسم سلیمانی لو می‌دادند. اطلاعات به دست آمده نشان داد که او با چند شرکت هوایی مختلف پرواز می‌کند و در اغلب موارد، بلیت‌اش تنها در آخــــــــــرین لحظات تهیه می‌شود تا به دشمن برای زدن رد او فرصت کافی ندهد. سلیمانی معمولاً آخرین فردی بود که سوار هواپیما می‌شد و در صندلی آخرین ردیف می‌نشست تا با فرود هواپیما زودتر بیرون بیاید.» به نوشته این روزنامه امریکایی«واشنگتن نگران بود که [ترور] سلیمانی در زمانی که با یک مهره ارشد حزب‌الله در بازدیدهایش از سوریه همراهی می‌شود، ممکن بود که این سازمان لبنانی را وارد کارزار نظامی زودهنگام با اسرائیل کند به همین خاطر هم دست به ترور او در لبنان نزد. در بین مقامات جینا هسپل - رئیس سی‌آی‌ای - که معتقد بود به حد کافی اطلاعات در مورد طرح حمله به اهداف امریکایی در دسترس است، برای ترور قاسم سلیمانی علاقه‌مندی زیادی نشان می‌داد.»  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نبرای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه یافتن «یسنا» از دید کایت‌سوار هلال احمر
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • تیک آف بارانی هواپیما در فرودگاه کرمانشاه
  • پرواز با بال‌های پارچه‌ای (عکس)
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت