Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: سکینه اسمی- بارش سنگین و مداوم برف از بامداد امروز دوشنبه که بر اساس اعلام مسئولان ذیربط به ۳۰ سانتیمتر رسیده است امروز زندگی عادی در این استان مرزی را مختل کرده و هم اکنون امداد رسانی، راهداری و نیز فعالیت نیروهای مدیریت بحران در استان ادامه دارد.

با توجه به تداوم بارش‌ها و نیز پیش بینی یخبندان طی ساعات آتی پیش بینی می‌شود امشب مردم و مسافرانی که قصد تردد در محورهای ارتباطی استان را داشته و نیز مردم این استان مرزی با مشکلات بیشتری نیز مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش میزان تصادفات، مسدود بودن راه‌های ارتباطی روستایی، گرفتاری خودروها و مسافران در برف و کولاک و نیز اختلال در دید افقی پروازهای ورودی فرودگاه ارومیه تنها بخشی از مشکلات مردم در اثر بارش مداوم و سنگین برف در آذربایجان غربی است.

برای اطلاع از آخرین وضعیت بارش برف و بخش‌های مختلف راه وامداد و نجات و هواشناسی سراغ مسئولان استان در این بخش رفته‌ایم که در ذیل می‌خوانید.

تردد در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی در جریان است

سخنگوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان در پی بارش سنگین برف از بامداد امروز دوشنبه به خبرنگار مهر گفت: از آغاز اجرای طرح زمستانی نیروهای راهداری در قالب ۶۸ اکیپ راهداری در محورهای ارتباطی استان مستقر بوده و مشغول ارائه خدمات و راهداری هستند.

روحینا مجیدی با بیان اینکه در سایه تلاش نیروهای راهداری از ابتدای آغاز فصل سرما و بارش تاکنون مشکل خاصی در محورها و جاده‌های ارتباطی نداشته‌ایم افزود: از امروز نیز با آغاز بارش سنگین برف نیروهای امدادی برف روبی و بازگشایی محورهای ارتباطی را آغاز کرده و به دلیل تداوم بارش‌ها عملیات راهداری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاع از وضعیت راه‌های استان تا ساعت ۲۰ امروز محورهای ارتباطی ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، سردشت، بوکان، تکاب، نقده، قوشچی، راژان، سرو و شاهین برفی است و عملیات برف روبی در حال انجام است اضافه کرد: همچنین کلیه محورهای ارتباطی سلماس، مهاباد، سردشت، اشنویه و ارومیه کولاک گزارش شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه با توجه به حجم و تداوم بارش سنگین برف از بامداد امروز و اعلام هواشناسی استان مبنی بر خاتمه بارش‌ها تا پایان شب پیش بینی می‌شود شاهد یخبندان در بیشتر محورهای استان باشیم گفت: از مسافران و رانندگانی که قصد تردد از جاده‌های استان را دارند تقاضا می‌شوند تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ همراه داشته و آخرین وضعیت راه‌ها از مدیریت راه‌های استان مطلع شوند.

راه ارتباطی ۱۶ روستای آذربایجان غربی مسدود است

سخنگوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص مسدود بودن راه‌های ارتباطی در استان نیز گفت عملیات بازگشایی، برف روبی با توجه به بارش‌ها امروز در حال انجام بوده و هم اکنون نیز تداوم دارد و اکیپ‌های راهداری با اطمینان از استمرار تردد در محورهای ارتباطی اصلی و شریانی استان اقدام به بازگشایی راه‌های روستایی استان خواهند کرد.

مجیدی با بیان اینکه در حال حاضر تردد در محورهای ارتباطی استان در حال انجام است گفت: در بخش روستایی نیز هم اکنون راه ارتباطی ۱۶ روستای استان در چهار شهرستان مسدود بوده که تلاش می‌شود این محورها در سریع‌ترین زمان ممکن بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور دریافت آخرین اطلاعات مربوط به راه‌های ارتباطی استان، بخش اپراتوری این اداره‌کل با ۳۰ خط تلفن همزمان، پاسخگوی مسافران زمستانی است افزود: کارشناسان مستقر در قرارگاه استانی طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارائه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.

مجیدی یادآور شد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم افزار برخط www.۱۴۱.ir تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری در سراسر کشور را مشاهده کنند یا از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

سخنگوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: شهروندان در شرایط جوی پیش بینی شده تا حد ممکن از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت نیاز به عبور از محورهای مواصلاتی از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه ۴۲۰ دستگاه ماشین در ۶۸ اکیپ راهداری استان آماده خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در راه‌ماندگان، همزمان با روزهای برفی سال جاری است عنوان کرد: این اکیپ‌ها در راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری مستقر هستند و کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی را بر عهده دارند.

رهاسازی ۶۶ خودروی گرفتار در کولاک آذربایجان غربی

معاون امداد و نجات آذربایجان غربی از رهاسازی ۶۶ خودروی گرفتار در برف و کولاک محورهای ارتباطی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر امداد رسانی به دلیل تداوم بارش‌ها در محورهای ارتباطی استان در حال انجام است.

رضا مسافر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه بارش سنگین برف در بیشتر محورهای ارتباطی استان افزود: با توجه به گزارش وقوع کولاک در برخی جاده‌های استان هم اکنون تیم‌های امداد و نجات به مناطق مورد نظر اعزام شده و در صورت نیاز امکانات و تجهیزات لازم نیز اعزام می‌شود.

وی با اشاره به استقرار نیروهای مدیریت بحران در جاده‌ها و محورهای ارتباطی استان اضافه کرد: هم اکنون در محور ارومیه به اشنویه ۳۰ خودرو در برف گرفتار شده بودند که رهاسازی شده و مسافران این خودرو امداد رسانی شدند.

مسافر از حضور نیروهای امدادی در محور ارومیه به سیلوانا، تکاب و رهاسازی ۳۶ خودروی گرفتار در برف در این محورهای نیز خبر داد و گفت: ۲۰ تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر این استان با آغاز بارندگی‌ها امروز، دوشنبه در نقاط مختلف استان آماده امدادرسانی به مسافران و در راه‌ماندگان است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه همچنین ۱۷ اکیپ پشتیبان سازمان جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در حالت آماده‌باش قرار دارند که در صورت لزوم به مناطق مورد نظر اعزام می‌شوند اظهارداشت: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی‌ها، رانندگان باید زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و لباس گرم به همراه داشته باشند.

مسافر با تاکید بر اینکه شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره ۱۱۲ این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شوند افزود: امدادرسانی در سوانح جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

دید افقی پروازهای ورودی فرودگاه ارومیه را مختل کرد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی نیز در خصوص آخرین وضعیت پروازهای فرودگاه ارومیه طی یک گفتگوی خبری با بیان اینکه در اثر کاهش دید افقی در فرودگاه ارومیه یک پرواز ورودی به این فرودگاه کنسل شد و ٢ پرواز ورودی دیگر نیز به تأخیر افتاد گفت: یک پرواز امروز فرودگاه ارومیه را به مقصد تهران ترک کرده است و پرواز «ایران ایر» از فرودگاه تهران به مقصد ارومیه نیز به علت دید افقی کم فرودگاه ارومیه به فرودگاه مبدا برگشت

محمدعلی نائل قراملکی با بیان اینکه پرواز قشم ایر از مبدا تهران به ارومیه امروز کنسل شد افزود: پرواز آسمان از مبدا تهران نیز با تأخیر انجام می‌شود و پرواز فلای پرشیا از مبدا مشهد نیز به دلیل شرایط جوی در فرودگاه تهران نشسته و برای ورود به فرودگاه ارومیه با تأخیر روبرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه به تبع تأخیر در پروازها به فرودگاه ارومیه، پروازهای خروجی نیز تأخیر خواهد داشت اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر و تداوم آن، مسافران برای اطمینان بیشتر از انجام پروازشان پیش از مراجعه به فرودگاه ارومیه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

قراملکی افزود: شماره تماس‌های ۱۹۹ یا تلفن مستقیم ۳۲۷۷۷۷۶۶ - ۰۴۴ پاسخگوی مسافران است و آنها می‌توانند از این طریق از وضعیت پروازهای این فرودگاه و یا تأخیرهای احتمالی اطلاع یابند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با شروع بارش برف از صبح امروز در حال حاضر مشکلی در مسیر باند هواپیمایی و فرودگاه ارومیه وجود ندارد و مشکل دید افقی در شرایط جوی کنونی وجود دارد که افق دید به ۷۰۰ متر رسیده است.

یخبندان در راه است

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی استان افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده شاهد بارش سنگین و مداوم برف در استان هستیم بارش برف که از دیشب درنقاط مختلف آذربایجان غربی آغاز شده همچنان ادامه دارد.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش برف بخش‌های شمال، جنوب و مرکز استان را در برگرفته است اظهارداشت: هم اکنون ارتفاع برف در ارتفاعات استان به ۳۰ سانمتی متر می‌رسد.

وی با بیان اینکه با خروج سامانه بارشی از اواخر وقت امشب، دمای بیشتر مناطق آذربایجان‌غربی حدود ۵ درجه سردتر می‌شود گفت: امشب مردم استان دمای منفی چهار درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه با وجود اینکه بارش برف موجب بروز مشکلات در بخش‌های مختلف شده اما کشاورزان خوشحال از این بارش الهی هستند گفت: هم اکنون محورهای مواصلاتی در آذربایجان غربی باز است و تردد در جاده‌های مرتفع نواحی کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

کد خبر 4824912

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش برف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی مهدی صابری قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف بوشهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهرکرد شهادت سپاه پاسداران تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه شیراز قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو

نیروهای پلیس ارمنستان با ساکنان یک روستای مرزی این کشور درگیر شدند و افراد دیگری از جمله یک نماینده مخالف پارلمان را در بحبوحه اعتراضات جاری علیه برنامه «نیکول پاشینیان» جهت واگذاری چهار منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، معترضان خیابان‌ها را در ایروان و بزرگراه‌های اصلی خارج از آن مسدود کردند و این اقدام آن‌ها جهت لغو امتیازات ارضی دولت «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان به عنوان آغاز تعیین مرز انجام شد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، معترضان بعضا از خودروهای سنگین استفاده کردند اما پلیس ارمنستان با استفاده از زور ترافیک را به حالت عادی خود برگرداند.

یک بزرگراه اصلی که به سمت شمال ایروان راه دارد، بعد از ظهر جمعه حدود یک ساعت مسدود شد و در جریان این اعتراضات، ۲ نفر از نمایندگان حزب مخالف به معترضان پیوستند و یکی از آن‌ها به نام «آرتور خاچاطریان» به داخل خودروی پلیس هدایت شد.

این نماینده اپوزیسیون ضمن محکومیت اقدامات پلیس، گفت: «شهروندان از حق قانون اساسی خود استفاده می‌کنند.»

صبح شنبه نیز پلیس راه بسیاری از کامیون‌هایی را که در امتداد همان بزرگراه به سمت ایروان حرکت می‌کردند، متوقف و بازرسی کرد. سخنگوی پلیس گفت که این کار به دلایل امنیتی انجام شده است اما توضیح بیشتری ارائه نداد. پلیس ارمنستان تعداد کل معترضان بازداشت شده روز جمعه را ذکر نکرد.

این درحالی است که خبرگزاری تاس هفته گذشته به نقل از بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان گزارش کرد: «تعیین مرز در بخش باغانیس-ووسکپار برای تاریخ ۲۳ آوریل (۴اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. هم‌چنین به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

اواخر عصر جمعه، تنش‌ها هم‌چنین در داخل «کِرانت» یکی از چهار روستای استان تاووش شمالی ارمنستان در مجاورت مناطق مرزی که ادعا می‌شود قرار است «به آذربایجان تحویل داده شود»، بالا گرفت.

صدها روستا که سایر ساکنان تاووش و سایر نقاط کشور به آن‌ها ملحق شدند، برای ششمین روز متوالی یک بخش محلی از یک بزرگراه کلیدی را مسدود کردند. برخی از آن‌ها چندین خودروی دولتی را متوقف و توقیف کردند که گمان می‌کردند مقاماتی در حال برنامه‌ریزی برای تحویل زمین بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی