Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع مدعی شده‌اند که معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای اطلاع از میزان خسارت وارده به پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در پی پاسخ موشکی ایران، اخیرا مخفیانه به عراق سفر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برخی منابع مدعی‌اند «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب در سفری مخفیانه و غیرعلنی به عراق رفته تا از نزدیک در جریان میزان خسارات وارده به پایگاه هوایی «عین الاسد» در پی پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کانال تلگرامی «السیده الاولی» در این خصوص گزارش داد که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که با توجه به خسارت گسترده وارده به باند پایگاه هوایی عین الاسد، هواپیمای حامل مایک پنس در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد فرود آمد.

بر اساس این گزارش، معاون ترامپ با یک بالگرد و در میان تدابیر شدید امنیتی و پشتیبانی هوایی آپاچی‌های آمریکایی، از بغداد به پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق منتقل شد.

اطلاعات به دست آمده همچنین نشان می‌دهد که در پی پاسخ موشکی ایران، پایگاه آمریکای «عین الاسد» به طور کامل غیر قابل استفاده شده و کلیه سیستم فرماندهی، کنترل، ارتباطات و همچنین باند و زیر ساخت‌های آن از کار افتاده است.

منابع خبری عراق جمعه شب گزارش داده بودند که تعداد زیادی از بالگردهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به پرواز درآمده‌اند.

ساعتی بعد، شبکه «المیادین» خبر داد که دلیل پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی در غرب بغداد و در نزدیکی فرودگاه بغداد، «انتقال یک مقام بلندپایه» بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود

یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه گزارش داد میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچال» در استان سلیمانیه بمباران شد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

وزارت نیروی عراق هم اعلام کرد در پی حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، گازرسانی به پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد مین‌گذاری شده هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است که بر اثر آن ۴ تن زخمی شدند.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است. با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها