Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اهداء این حکم که در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس توسط سلیمان مهدوی به دکتر محمدجامعی اعطا شد، فعالیت این شورا آغاز شد.

در این جلسه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با قدردانی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در راستای راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در این دانشگاه اظهار داشت: مراکز علمی و آموزشی یکی از نهاد‌های تاثیرگذار در زمینه نهادینه کردن فرهنگ احیاء فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجامعی افزود: در این راستا نیز درخواست ما از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس این است که ارتباط بیشتری با دانشگاه‌ها برقرار کرده و با ارائه آموزش برای عملیاتی کردن این مهم در جامعه کمک کنند.

او بیان کرد: باید طوری آموزش داده شود که آمران به معروف به طور صحیح و منطقی به این موضوع ورود کنند به گونه‌ای که اصلاح حاصل شود نه اینکه دافعه بیش از جاذبه باشد.

جامعی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با دارا بودن ۱۳ دانشکده در شهرستان‌های استان فارس و بیش از ۱۳ هزار دانشجو آماده هرگونه همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در راستای اشاعه بیش از پیش این مهم است.

در این جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با قدردانی از رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در این دانشگاه با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند ایجاد گفتمان و احیاء است، افزود: یکی از مراکزی که باید در آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و آموزش همت کند مراکز دانشگاهی است.

سلیمان مهدوی افزود: به دنبال این هستیم با راه اندازی شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها طوری فرهنگ‌سازی کنیم که علاوه بر اجرای این فریضه نگاه‌ها در جامعه نیز به این مهم تغییرکند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز نگاه بسیاری از افراد جامعه به امر به معروف و نهی از منکرمزاحمت است و این در حالی است که این فریضه ۱۰۰ درصد مراحم است و در آن همه چیزش محبت است و به فرموده امام علی (ع) این فریضه دانا کردن دیگران را به دنبال دارد.

این مسئول تاکید کرد: انتظار ما این است دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه اساتید نگاه عمومی جامعه را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر جامعه تغییر دهند به طوری که مردم بدانند این فریضه واجبی است که قضا ندارد و اگرانجام ندادیم بازخواست در درگاه الهی دارد.

مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تشکیل شورا‌های امربه معروف و نهی از منکر قانونی است، گفت: تمام ساختار‌های دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و مردمی موظف به تشکیل این شورا هستند و براساس پیش‌بینی صورت گرفته باید نزدیک به ۴۰ هزار شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان فارس راه اندازی شود.

او با تاکید بر اینکه باید نگاه افکار عمومی را طوری تغییر دهیم که بدانند امر به معروف و نهی از منکر ناجی است، بیان کرد: نخستین قدم ساختارسازی است و شورای امر به معروف باید موتور این حرکت باشد و در هر منطقه‌ای متناسب با آن برنامه‌ریزی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس خاطرنشان کرد: در ساختار دانشگاه‌ها کارکنان و اساتید در قالب یاوران معروف و دانشجویان نیز طلایه‌داران معروف به شمار می‌روند که باید در گام نخست آموزش‌های لازم به آنان ارائه شود.

مهدوی به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از لحاظ کار فرهنگی نسبت به دانشگاه‌ها دیگر زبانزد است و انتظار داریم فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر آن نیز در بین دانشگاه‌ها زبانزد باشد.

او با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس دارای ۱۳ دانشکده در این استان فارس گفت: شورای عالی امربه معروف نیز با حضور روسای دانشکده‌های این دانشگاه به زودی تشکیل می‌شود و ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان فارس نیز آماده برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی با توجه به سرفصل‌های پیش بینی شده برای آنان است.

براساس این گزارش، در این نشست نادرامیدوار به عنوان دبیر شورای امربه معروف و نهی ازمنکر دانشگاه فنی و حرفه‌ای باهنراستان فارس منصوب و احکام سایر اعضاء نیز اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای امر به معروف استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مؤمنی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت ۵۰ امین سالگرد تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۱۳۵۳ به عنوان اولین دانشگاه در استان تأسیس شد درواقع پیش از آن در استان دانشگاه وجود نداشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشینه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سال ۱۳۴۸ بازمی‌گردد، افزود: پس از سال ۱۳۵۹ که انقلاب فرهنگی رخ داد در ساختار و محتوای درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تغییراتی ایجاد و در سال ۱۳۶۴ نیز این دانشگاه احیا شد؛ در سال ۱۳۶۶ نیز با عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهرکرد آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و تا مدتی پس از آن تنها یک مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری فعال بود اما به برکت انقلاب اسلامی امروز ۶ مرکز از مجموعه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت دارند.

مؤمنی با اشاره به وجود ۱۸۰ مرکز آموزشکده فنی و حرفه‌ای در کشور، عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در تمامی استان‌های کشور وجود دارند که وظیفه آن‌ها نیز تربیت نیروی کارآمد و تکنسین است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ۳۸ کد رشته محل وجود دارد که از این تعداد ۱۹ کد رشته مربوط به مقطع کاردانی و ۱۹ کد رشته مربوط به مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از واحدهای درسی دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای عملی هستند، تصریح کرد: امسال ۵۰ امین سالگرد تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و طی این مدت این دانشگاه خدمات بسیار ارزنده‌ای در حوزه تربیت نیروی کار ماهر داشته چراکه بر اساس آمار موجود بخش زیادی از فارغ التحصلان این دانشگاه وارد بازار کار شده‌اند.

مؤمنی یادآور شد: امروز با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در کشور برای ایجاد جهش تولید همچنین به دلیل وجود فشار اقتصادی بیگانگان و لزوم کسب توانمندی در حوزه‌های مختلف تربیت نیروی ماهر یکی از نیازهای اساسی محسوب می‌شود و دستگاهی که توانایی انجام این مأموریت را دارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اگر تربیت نیروهای دارای مهارت در دستور کار بگیرد بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال کشور برطرف خواهد شد و این موضوع یکی از اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که ارتباط دانشگاه و صنعت به معنای حقیقی کلمه برقرار شود، افزود: از سال گذشته فعالیت‌هایی در راستای تحقق این امر انجام شده برای مثال تفاهم‌نامه‌هایی بین بخش‌های صنعت و دانشگاه منعقد شده است.

مؤمنی ادامه داد: در قانون ششم توسعه تکلیف قانونی برای موضوع مهارت این بود که ۳۰ درصد از دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های مهارتی هدایت شوند درحالیکه تا پایان این قانون تنها ۱۶ درصد از این امر محقق شده بود، در قانون هفتم توسعه هدایت ۴۰ درصد از دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته که برای تحقق آن لازم است برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تربیت مهارت‌محور دانشجویان در تمامی دانشگاه‌ها، عنوان کرد: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی برای به نمایش گذاشتن ایده‌ها و توانمندسازی دانشجویان، ایجاد شهر مشاغل با همکاری شهرداری و صنایع خلاق از جمله طرح‌هایی هستند که توسط این دانشگاه در حال پیگیری است و می‌تواند اثرات مثبتی برای استان به همراه داشته باشد.

نمایشگاه توانمندی‌ها و دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

وی اضافه کرد: از تاریخ ۱۶ الی ۱۹ اردیبهشت ماه هفتمین نمایشگاه توانمندی‌ها و دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری برقرار خواهد شد و ایده‌هایی که طی یک سال توسط دانشجویان به مرحله تولید رسیده در معرض دید قرار می‌گیرند، نکته مهم این است که این محصولات مورد حمایت مرکز رشد دانشگاه قرار گرفته و در ادامه نیز برای تولید به پارک علم و فناوری استان معرفی می‌شوند.

مؤمنی تصریح کرد: «فردایی بهتر از امروز» شعار در نظر گرفته شده برای نمایشگاه توانمندی‌ها و کار در چهارمحال و بختیاری است، اهداف این نمایشگاه نیز شامل بازدید همگانی از دانشگاه، کارگاه‌ها و آموزشگاه‌ها، فروش محصولات تولید شده در مرکز رشد دانشگاه، نمایش پروژه‌های کاربردی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان می‌شود.

کد خبر 6091991

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است