Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارائه گزارش مدیرعامل شرکت شهربان حریم بان شهرداری تهران درباره عملکرد سال جاری این شرکت شروع شد.

زهرا صدر اعظم نوری پیش از گزارش شرکت شهربان هدف از این جلسه را بررسی عملکرد شرکت و تصمیم گیری برای در نظر گرفتن اولویت های این شرکت در بودجه سال 99 شهرداری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر فتاحیان مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در ابتدا با تاکید بر اینکه شرکت مطبوعش در نه ماهه نخست سال 98 عملکردی به مراتب قابل دفاع تر داشته است گفت: افزایش سطح کیفی و کمی تعاملات با مناطق در راستای پیشبرد اهداف مدیریت شهری و هم افزایی با مناطق 22 گانه و اجرای طرح های فوریتی و مناسبتی و نیز اصلاح روند انتخاب پیمانکاران واجد شرایط با برگزاری مناقصه عمومی و کاهش هزینه های لازم از جمله مواردی بود که شرکت را دچار تحولات راهبردی کرده است.
او همچنین تقویت نیروی انسانی موجود در شرکت از طریق بسته های آموزشی و رفتاری را از دیگر گام هایی دانست که نمره شرکت را قابل قبول تر از سالهای قبل کرده است.
مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران در ادامه سخنانش به ارائه عملکرد 9 ماهه شرکت پرداخت و اضافه کرد: بیش از 179 هزارو هشتادو ماموریت صورت گرفته است که به تفکیک در رفع سد معبر 136 هزارو 791 مورد، آزاد سازی معابر (حصار کارگاهی) 5 هزارو 355 مورد، همکاری در اجرا و صیانت از آرای (ماده 100) 3 هزارو 982، جلوگیری از تخلف ساختمانی املاک دارای پروانه 26 هزارو 830 مورد، جلوگیری از تغییر کاربری بدون مجوز 678 مورد، پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز 3هزارو 288 مورد و شناسایی و رفع آثار تخلف از ساخت و ساز غیر مجاز 2 هزارو 158 مورد بوده است.
فتاحیان یکی از مشکلات موجود شرکت را صدور جریمه ورود به طرح ترافیک برای ماشین های شرکت عنوان کرد و خواستار مساعدت شورا و شهرداری برای رفع این مشکل شد.
زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در اینباره تاکید کرد که؛ شهرداری تهران باید برای رفع این معضل اقدام کند. چطور می شود که برای گروهها و سازمانها غیر وابسته به شهرداری سهمیه هایی در طرح ترافیک در نظر می گیرد اما برای خودرو هایی که در حوزه شهری باید خدمات رسانی داشته باشند چنین مزایای در نظر گرفته نمی شود.
در ادامه و بعد از اتمام ارائه گزارش مدیرعامل شرکت شهربان حریم بان با بیان اینکه بحث رعایت حریم پیاده‌رو در همه نقاط دنیا بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر در نقاطی به دلیل ساخت و ساز سد معبری ایجاد شده و یا احتمال خطر وجود دارد باید مالک حریم پیاده رو را رعایت و یا اگر معبری باریک است امنیت آن را تامین کند.
نوری با بیان اینکه باید با 2هزار و 200نفر نیرو و سالانه 170میلیارد تومان هزینه تلاش شود تا تخلفات ساختمانی از این دست کاهش پیدا کند، گفت: بنظر بنده عملکرد شما قابل قبول است اما ضمن اینکه باید آن را تقویت کنید باید میزان رضایت یا عدم رضایت از عملکردتان را در بین مردم جستجو کنید، معتقدم مردم از تلاش برای رفع سدمعبرهای ساختمانی رضایت زیادی ندارند.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وقتی هزار و 500 متر در حریم یک ساختمان تخلف می‌شود، هیچ مسوولی نمی‌تواند بگوید آن را ندیدم، اینکه به آن رسیدگی نمی‌شود دلیلش این است که فرد مسوول نخواسته آن را ببیند.
او همچنین با اشاره به اینکه رفع سد معبر باید محسوس باشد و به چشم مردم بیاید، اظهار کرد: به قطع باید معضل بیکاری و فقر را در مواجه با پدیده دستفروشی در نظر گرفته و به آن توجه کنیم اما در جایی که دستفروشی به امنیت و آسایش شهروندان تعرض می‌کند باید به جد جلوگیری شود.
نوری گفت: در محدوده میدان ولیعصر و یا میدان تجریش به قدری تعداد دستفروشان زیاد بود که شهروندان به ویژه سالمندان و بانوان از نداشتن امنیت و یا مشکل در تردد گلایه می‌کردند. درعین حال فرصت برای برخی سارقان و یا خلافکاران نیز در میان سیل دستفروشان ایجاد می‌شد تا به کارهای غیرقانونی دست بزنند.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه معتقدم سد معبر نسبت به سالهای گذشته کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: البته نباید لحظه‌ای از وظیفه خود غافل بمانید زیرا که سهولت در تردد ابتدایی‌ترین نیاز شهروندان باشد که باید به آن ارج نهاد

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از شهرداری فردیس در خصوص ۶ محله هدف عنوان کرد: در مجموع ۹ محله در فردیس و مشکین دشت مورد هدف این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود شهرداران مربوطه در خصوص برنامه‌های ویژه برای سال ۱۴۰۳، طرح ارائه دهند. شهرداری‌ها باید رضایتمندی مردم را ارتقا دهند چراکه در مراجعات مردمی، بیشترین گله‌مندی از مدیریت شهری است، از این رو با توانمندسازی محله‌های هدف، می‌توان اعتماد و رضایت آنها را جلب کرد.

عبداللهی مطرح کرد: شهرداران و مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بخش خدمات روی محله‌ها متمرکز شوند و با همپوشانی نسبت به حل موانع اقدام کنند. شهرداران طی هماهنگی با شرکت برق، روشنایی محله‌های بی دفاع شهری را تأمین کنند چراکه از این طریق علاوه بر تأمین روشنایی، امنیت محله‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

استاندار البرز پس از استماع گزارش شهردار چهارباغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهار محله هدف بیان کرد: چهارباغ هفت محله شامل چهار محله در بافت شهری و سه روستا مورد توجه این قرارگاه دارد. باید طی تعامل با مدیران خانه محله‌ها، نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم احصا و در جهت اجرای برنامه‌ها اقدام شود.

وی در خصوص پنج محله هدف شهرداری نظرآباد گفت: پروژه‌های بزرگ تعریف شده می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای رضایتمندی و رفاه مردم داشته باشد، از این رو ضرورت دارد اجرای آنها تسریع شود. احداث و راه اندازی فرهنگسرا و ایجاد کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در محله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی پس از گزارش شهردار طالقان در خصوص دو محله هدف افزود: شهرداری طالقان باید تعامل بیشتری با این محله‌ها داشته باشد و در ارتباط سازنده با مدیران خانه محله‌ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا بار دیگر با حضور پرشور خود، دشمنان را از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم برای این مرز و بوم ناامید کنند.

کد خبر 6088365

دیگر خبرها

  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • تهران بزرگ‌تر شد