Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ، گفت: روز 26 مرداد ماه سال جاری پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه بدل اندازی از شعبه 4 بازپرسی دادسرای ناحیه 8 تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی در توضیحاتش گفت: مالک مغازه طلافروشی هستم و 7 مرداد ماه زن جوانی با ظاهری بسیار آراسته به مغازه ام مراجعه و اعلام کرد که قصد فروش مقداری طلا را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلاها را به همراه فاکتور به من تحویل داد و من هم پس از بررسی فاکتور و طلاها تشخیص دادم که طلاها اصل می باشند و با اطمینان کامل مبلغ 20 میلیون تومان وجه نقد با اصرار وی مبنی بر دریافت نقدی پرداخت کردم. پس از چند روز برای ذوب کردن طلاها به کارگاه طلاسازی رفتم و متوجه شدم فقط روکش سرویس از طلا بوده و سرویس بدلی است.

سرهنگ نثاری افزود: با اظهارات شاکی تیمی از کارآگاهان به مغازه شاکی مراجعه و با تحقیقات میدانی تصویری از متهم به دست آوردند و در ادامه تحقیقات هویت متهم به نام "فریبا." 29 ساله شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم در شهر پردیس شناسایی شد، گفت: با هماهنگی های قضائی و اخذ نیابت، تیمی از ماموران به محل سکونت متهم اعزام و موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در همان بدو دستگیری به بزه انتسابی اعتراف و بیان کرد، طلاها را از دوستش به نام پانیذ 27 ساله گرفته و قرار بود در ازای فروش طلاها مبلغی را دریافت کند.

رئیس پایگاه چهارم تصریح کرد: دستگیری متهم دوم پرونده در دستور کار قرار گرفت و در اواخر آذر ماه امسال دومین متهم پرونده نیز در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم انتقال یافت.

نثاری ادامه داد: با انتقال پانیذ به پایگاه چهارم وی در بازجویی های پلیسی اظهار کرد، فردی به نام سعید 32 ساله که از همسایگان قدیمی مان است طلاها را برای فروش در اختیارم گذاشته و تا کنون 4 مرتبه از این نوع طلاها را خودم فروخته ام و این یکی را به دوستم دادم تا برایم بفروشد.

این مقام پلیسی اضافه کرد: در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که سعید سابقه دار بوده و اکنون به جرم کلاهبرداری تحت تعقیب مراجع قضائی است.

وی گفت : با شناسایی پاتوق سعید در محدوده خیابان نظر آهار وی در یک عملیات پلیسی در 4 دی ماه دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به پایگاه چهارم منتقل شد.

سرهنگ نثاری تصریح کرد: سعید در ابتدا منکر بزه انتسابی بود ولی با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به بدل اندازی اعتراف کرد و گفت: طلای تقلبی می سازم و دختران را اغفال و از آنها می خواهم طلاهای تقلبی را برایم بفروشند و تا کنون مبلغ یک میلیارد ریال از طریق فروش طلای تقلبی به دست آورده ام.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: با اقرار صریح متهمان به کلاهبرداری به شیوه بدل اندازی و شناسایی 4 تن از مال باختگان هر 3 متهم با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند

منبع: فردا

کلیدواژه: اقدام خجالت آور زن طلافروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران