Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@16:53:58 GMT

فوران شدید آتشفشان تال +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۴۳۶۴

فوران شدید آتشفشان تال +عکس

فوران های آتشفشانی از کول تال در ۷۰ کیلومتری جنوب پایتخت فیلیپین که از روز گذشته آغاز شده، سبب شد تا مانیل روز دوشنبه در شرایط اضطراری فرو رود و فرودگاه بین المللی و بسیاری از مراکز اداری و آموزشی این شهر تعطیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، گزارش رسانه های حاکی از به جریان افتادن کیلومترها گدازه قرمز داغ روز دوشنبه پس از فوران ناگهانی خاکستر و بخار که باعث شد روستاییان و مردم محلی مجبور به فرار شوند ، فرودگاه مانیل، و سایر بخش های آموزشی و اداری این شهر را به تعطیلی کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ابرهای ناشی از دود و خاکستر فعالیت کوه آتشفشان تال در صدها کیلومتر اطراف آن روان شده و ستون های دود و خاکستر آتشفشانی به پایتخت شلوغ فیلیپین رسیده است. از این رو مقام های محلی فرودگاه اصلی این کشور را تعطیل کردند که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۴۰ پرواز بین المللی و داخلی لغو شده است.

اداره حمل و نقل هوایی غیرنظامی فیلیپین نیز گفت که یک فرودگاه جایگزین در شمال مانیل در بندر آزاد کلارک باز است اما اگر تهدیدات سقوط پروازها تشدید شود، مقامات این فرودگاه را نیز تعطیل می کنند.

سازمان بلایای طبیعی فیلیپین گزارش داد که تاکنون حدود ۸ هزار روستایی در مناطق بیتانگا و کاویت در اطراف مانیل به حداقل ۳۸ مرکز تخلیه نگهداری موقت منتقل شده اند، اما انتظار دارند این تعداد افزایش یابد زیرا صدها هزار نفر از ساکنان محلی در معرض این حادثه طبیعی قرار گرفته اند. مرکز آتشفشان و لرزه‌نگاری فیلیپین تاکنون از میزان خسارات و تلفات انسانی احتمالی دراین زمینه گزارشی منتشر نشده است.

مرکز آتشفشان و لرزه‌نگاری فیلیپین سطح هشدار را از سه به چهار افزایش داده و نسبت به احتمال وقوع سونامی آتشفشانی هشدار دادند که ممکن است به دلیل سرازیر شدن گدازه‌ها و آوار پس از فوران به آب‌های اطراف این کوه آتشفشانی فشار وارد شده و موج‌هایی شکل بگیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آتشفشان سونامی فیلیپین فوران آتشفشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار

دیگر خبرها

  • تنیس روی میز کانتندر فیلیپین؛ فرجی و نشاطی از صعود بازماندند
  • حریفان ایران در والیبال چلنج کاپ زنان مشخص شدند
  • زیر گرفته شدن چند کودک در مراسم جشن محلی + فیلم
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • فیلیپین سفیر چین را فراخواند
  • نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟
  • (ویدئو) فوران یک آتشفشان در اندونزی و تخلیه ساکنان
  • فیلم/ فوران آتشفشان در اندونزی
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار