Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:43:27 GMT

«دوربین. نت» از نزدیک

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۴۹۷۸

«دوربین. نت» از نزدیک

ایسنا/اصفهان سالن سوره اصفهان، این روزها میزبان برپایی چهاردهمین جشنواره عکس خبری-مطبوعاتی «دوربین. نت» است؛ جشنواره‌ای که ۱۳ دورۀ آن در تهران برپاشده و شامل بخش‌های مختلفی مثل تور عکاسی، سخنرانی الهام‌بخش، نمایشگاه و همچنین پنل‌های تخصصی است.

احسان رأفتی، مدیر آژانس عکس «دوربین. نت» در این رابطه به ایسنا گفت: هدف از شکل‌گیری جشنواره «دوربین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نت» در ابتدای امر، محک زدن عکاسان گروه بود اما به این دلیل که تقریباً جشنوارۀ عکس خبری گسترده‌ای در سطح کشور برگزار نمی‌شود و یا محدود است، تصمیم گرفتیم که دایره شرکت‌کنندگان را بزرگ‌تر کنیم و به‌این‌ترتیب، ازآنجاکه وابستگی به رسانه نیز شرط شرکت در جشنواره نیست، همه عکاسان مجازند پس از اعلام فراخوان، آثار مطبوعاتی، خبری و مستند خود را برای دبیرخانه این جشنواره بفرستند.

وی تصریح کرد: دوره‌های قبلی این جشنواره در تهران برگزارشده و از دورۀ پنجم یا ششم، اعضای «دوربین. نت» که در سراسر کشور پراکنده‌اند، به این رویه اعتراض کردند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نمایشگاه‌هایی را در شهرهای مختلف ایران برگزار کنیم و به‌تازگی نیز طرح ماراتن شهر به شهر را پیاده کرده‌ایم؛ در این طرح، از یک شهر حرکت را آغاز کرده و طی ۹ روز در شهرهای مختلف آن را ادامه می‌دهیم.

مدیر آژانس عکس «دوربین. نت» ادامه داد: امسال بعد از ۱۳ دوره با همت مهدی زرگر، همکاری سالن سوره و حمایت شهرداری اصفهان، چهاردهمین دوره جشنواره عکس خبری مطبوعاتی «دوربین. نت» را از ۲۲ تا ۲۶ دی‌ماه در اصفهان برگزار می‌کنیم.

رأفتی خاطرنشان کرد: ۸۰ عکاس از سراسر ایران برای حضور در این جشنواره دعوت‌شده‌اند که قطعاً با ثبت اصفهان، به معرفی این شهر در اقصی نقاط کشور کمک می‌کنند.

وی افزود: برای بالا بردن سطح مخاطبان، پنل‌های تخصصی، پخش فیلم، سخنرانی الهام‌بخش و همچنین اجرای تورهای عکاسی و داوری داده‌های این تورها را در کنار برپایی جشنواره خواهیم داشت. در اختتامیه نیز نشان جشنواره به عکاس برگزیده این تورها اهدا خواهد شد.

این دانش‌آموخته عکاسی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰ عکس در نمایشگاه چهاردهمین جشنواره عکس خبری مطبوعاتی «دوربین. نت» به نمایش درآمده یادآور شد: هر شهری با فراهم آوردن امکانات مورد نیاز، می‌تواند میزبان برپایی دور بعدی این جشنواره باشد.

رأفتی، در واکنش به انتقاداتی که نسبت به برپایی این جشنواره در شرایط کنونی می‌شود، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم درگیر برگزاری این جشنواره‌اند و از مدت ها پیش برای حضور آن‌ها برنامه‌ریزی شده است. معتقدیم که باید به مردم احترام گذاشت و برگزاری این جشنواره نیز برپایه عمل به همین باور است.

جزییات برنامه‌های این جشنواره به این شرح است:

۲۴ دی‌ماه؛ تور مسابقه عکاسی از محله جلفا از ساعت ۱۰ تا ۱۳، سخنرانی الهام آمیز با موضوع «برند سازی شخصی عکاسان خبری» با حضور عادل دهدشتی رأس ساعت ۱۶ تا ۱۷،  اکران فیلم‌های «خاطرات یک بالکن» و «یغمای کودکی» از ساعت ۱۷ تا ۱۸، نشست گپ و گفتگو دربارۀ «انتخاب عکس برای جشنواره‌ها» با حضور امین رحمانی، احمد آقاسیانی و سعید عرب زاده از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۲۰ و داوری بخش تور با حضور پژمان نظر زاده آبکنار، رضا امینی و مهدی زرگر در سالن سوره.

۲۵ دی‌ماه؛ تور مسابقه عکاسی از محله بیدآباد و مسجد سید از ساعت ۱۰ تا ۱۳، سخنرانی الهام آمیز با موضوع «در آثار هنری جعل و کپی‌برداری چیست؟» با حضور ابراهیم عرب بیگی از ساعت ۱۶ تا ۱۷، اکران فیلم‌های «اتاق آبی»، «اصلی» و «نگیر آقا» از ساعت ۱۷ تا ۱۸، نشست گپ و گفتگو درباره «بایدها و نبایدهای عکاسی خبری» با حضور محمد نوروزی، آریا جعفری و مهران ریاضی و داوری بخش تور با حضور پژمان نظر زاده آبکنار، رضا امینی و مهدی زرگر در سالن سوره.

۲۶ دی‌ماه؛ تور عکاسی از میدان نقش‌جهان و بازار قیصریه (خارج از مسابقه) از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و اختتامیه و اهدای جوایز برترین‌های چهاردهمین دوره جشنواره عکس خبری مطبوعاتی دوربین نت، به همراه بزرگداشت مهدی جانی پور، عکاس باسابقۀ اصفهان، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن سوره.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره دوربین نت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تسنیم در جشنواره رسانه‌ای لرستان/ ۳ خبرنگار برتر شدند

آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور با تجلیل از آثار برتر به پایان رسید و خبرگزاری تسنیم لرستان سه رتبه برتر این جشنواره را کسب کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور شامگاه چهارشنبه در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد و سه خبرنگار تسنیم در این جشنواره برگزیده شدند.

رضا قبادی در بخش گزارش ویدئویی مستند، پگاه دالوند در بخش انیمیشن و فاطمه نیازی در بخش خبر از سوی هیئت داوران به‌عنوان برگزیدگان جشنوارۀ بر بلندای حضور معرفی شدند.

ارسال 450 اثر به جشنوارۀ بر بلندای حضور در لرستان

450 اثر به دبیرخانه جشنواره بر بلندای حضور در خرم‌آباد ارسال شد و آثار ارسالی در قالب‌های خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، سرمقاله و یادداشت، عکس، موشن‌گرافیک، پادکست، مستند، کلیپ و گزارش ویدئویی مستند مورد داوری قرار گرفت.

جشنواره بر بلندای حضور با محوریت انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات در سه بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها، رسانه‌های دیداری و شنیداری و رسانه‌های اجتماعی برگزار شد و 73 نفر در این جشنواره شرکت کردند.

کتاب‌های دلیران لرستان در خانطومان خاطرات سه نفر از مدافعان حرم لرستان اثر حمید فولادوند و کتاب خبرنگار جمهوری اسلامی زندگی‌نامه و خاطرات حسن مرادی عکاس و خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی به تحقیق سامان سپهوند، فریبا مرادی‌نسب و نگارش فریبا مرادی‌نسب در جشنوارۀ بر بلندای حضور رونمایی شد.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • نکونام در کمپ حجازی مهمانان ویژه‌ای داشت
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • درخشش تسنیم در جشنواره رسانه‌ای لرستان/ ۳ خبرنگار برتر شدند