Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم اینانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این تعاونی‌ها ۹۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در روستاهای استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌های کوچک در روستاها موجب رفع فقر و بیکاری آنها می‌شود، افزود: توسعه این تعاونی‌ها، راهبردی مناسب برای رفع محرومیت‌های روستاهای استان است و در حل فقر و نابرابری اجتماعی نیز موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: صنایع کوچک از جمله صنایع دستی به علت نیاز به سرمایه گذاری اندک در مقایسه با صنایع بزرگ، هزینه تولید به نسبت مناسب، نیاز کمتر به ارز خارجی، آموزش آسان و رایگان و نیز در دسترس بودن مواد اولیه در محل با تکیه بر راه اندازی و بسط شرکت‌های تعاونی می‌تواند به مرور راهبردی مناسب در راستای رفع معضلات ناشی از محرومیت‌های جامعه روستایی باشد.

وی اظهار داشت: در فرایند اشتغالزایی در محیط‌های روستایی آنچه مهم است توجه و تاکید بر کارکردهای گروهی و مشارکتی از جمله فعالیت تعاونی در بین افراد روستاست.

این مسوول افزود: توسعه روستا از طریق تعاونی‌های صنایع کوچک در استان قزوین موجب برخورداری از سطح قابل قبولی از رفاه، اشتغالزایی و درآمد مکفی برای همه افراد جامعه روستایی می‌شود و یکی از اهداف برنامه ریزان کشور را برای توزیع عادلانه امکانات و ثروت محقق می‌سازد.

وی ادامه داد: این صنایع علاوه بر اشتغالزایی بالا می‌تواند در حل مسایل فقر و نابرابری، توزیع درآمد و امکانات متمرکز و دیوان سالاری، امنیت ملی و آمایش سرزمین موثر باشند.

حدود ۵۳۰ روستای دارای دهیاری و بیش از ۸۰۰ روستای دارای سکنه در استان قزوین وجود دارد.

برچسب‌ها تعاونی تسهیلات اشتغال استان قزوین تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی تسهیلات اشتغال استان قزوین تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تعاونی تسهیلات اشتغال استان قزوین تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور