Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:36:12 GMT

شاید راه را اشتباه می‌رویم

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۵۰۱۷

شاید راه را اشتباه می‌رویم

چند روزی‌ است که برخی هنرمندان برای همدلی با خانواده‌های مسافران پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین چهارشنبه گذشته (۱۸ دی)، واکنشی یکسان بروز و از حضور در جشنواره‌های فجر انصراف داده‌اند. اما به واقع این واکنش‌ها چقدر می‌تواند التیام بخش باشد و در عین حال چقدر می‌تواند دودست‌گی میان جامعه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته در میان این هنرمندان برخی نیز بودند که به جای لغو یا انصراف از جشنواره با برگزاری کنسرت خود و ادای احترام به خانواده بازماندگان به شکل دیگری عمل کردند و حرف‌های دیگری زدند. 

برخی معتقدند در این شرایط باید کنسرت‌مان را کنسل کنیم اما حدود چهار دهه جامعه موسیقی کار کرده، زحمت کشیده و مبارزه کرده و به اینجا رسیده تا اجازه داشته باشد برای شما کار کند و من بتوانم اینجا باشم.

کیهان کلهر نوازنده مطرح کمانچه این سخنان را گفته و گفته در این شرایط باید باهم باشیم و در میان شما باشیم و به جای عصبانی بودن و پرخاشگری این جو زمخت و خشن را با موسیقی تلطیف کنیم.

هرچند در این میان علیرضا قربانی، علیرضا عصار و شهرام ناظری هم بودند که ترجیح داده‌اند کنسرت‌های خود را لغو کنند یا مثلا بزرگ سینمای ایران یعنی مسعود کیمیایی ترجیح داد فیلم خون شد به کارگردانی او از جشنواره خارج شود، اما جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم گفت که خون شد در جشنواره خواهد ماند و می‌توانید کارگردانی استاد کیمیایی را داوری نکنید.

انصراف آنهایی که در جشنواره هم فیلمی نداشتند

جوان‌ترهای جشنواره فیلم فجر؛ یعنی پگاه آهنگرانی، سارا بهرامی و پیمان معادی هم هر کدام با انتشار پیامی جداگانه در صفحات شخصی خود خبر از انصراف در این رویداد هنری را دادند. البته بگذریم که برخی از این افراد در جشنواره امسال اصلا فیلمی ندارند. کیانوش غریب‌پور هم از مدیریت هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر کناره گیری کرد و باقی داوران این رویداد نیز دسته‌جمعی رفتند.
میترا ابراهیمی کارگردان فیلم مستند کامی و امیر مهدی قزوینی، بازیگر تئاتر پروانه الجزایری نیز از دیگر هنرمندانی بودند که از شرکت در جشنواره فجر به نشانه همدلی با مردم انصراف دادند.
فریدون شهبازیان آهنگساز و موسیقی‌دان نیز در اینستاگرام خود نوشت: در این زمانه پر از درد و اندوه مردم سرزمینم ایران، به جشنواره موسیقی فجر نمی‌روم.

فاطمه معتمد آریا و امیر مهدی قزوینی، آتیلا پسیانی، حسن معجونی، مهدی کوشکی، صابر ابر و حبیب رضایی هم جزء کارگردان‌هایی هستند که از جشنواره تئاتر فجر انصراف دادند.
البته در این بین اخباری غیرموثق هم منتشر شد که مثلا پیشنهاد داوری بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره فیلم فجر به هومن سیدی و نوید محمدزاده داده شده که این دو از پذیرش این مسئولیت خودداری کرده‌اند. خبری که از بیخ و بن کذب بود یعنی نه پیشنهادی در کار بوده و نه ردکردنی.
حالا با تمام این تفاسیر باید گفت متاسفانه گاهی حمایت‌های هنرمندان از توده مردم بیش از آنکه التیام‌بخش شود تفرقه‌انگیز می‌شود و آب به ‌آسیاب دشمن می‌ریزد. بنابراین شاید بهتر باشد افراد نخبه جامعه یا سلبریتی‌هایی (نامداران) که به لطف فضای مجازی حالا بهتر و راحت‌تر می‌توانند با مردم سخن بگویند و افکار خود را با جامعه به اشتراک بگذارند، تامل بیشتری کنند و در جو برخی فضاها واکنش‌هایی نشان ندهند که باعث رنجش بیشتر مردم و آسیب به جامعه شود.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی فجر علیرضا قربانی فاطمه معتمدآریا مسعود کیمیایی جشنواره فیلم فجر شهرام ناظری کیهان کلهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر علیرضا قربانی فاطمه معتمدآریا مسعود کیمیایی جشنواره فیلم فجر شهرام ناظری کیهان کلهر جشنواره موسیقی فجر علیرضا قربانی فاطمه معتمدآریا مسعود کیمیایی جشنواره فیلم فجر شهرام ناظری کیهان کلهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ تقی صادقی افزود: ۱۰ گروه و تک نواز خراسان شمالی در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.
وی گفت: هفتمین جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های رضوی از سلسله جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که با همکاری بنیاد ملی رضوی در استان برگزار می‌شود و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این رویداد حضور می‌یابند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: هوشنگ جاوید دبیری جشنواره آوا‌ها و نوا‌های شرق کشور شامل استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی را بر عهده دارد و حسین حصاری دبیر تخصصی این رویداد در استان است.
دراین جشنواره رضا محمدی فرزند زنده یاد سهراب محمدی در کنار پیشکسوتانی هم، چون خسرو حداد، عیسی قلی پور و روشن گل افروز در این جشنواره هنرنمایی خواهند کرد.

خراسان شمالی بیست و هفتم اردیبهشت میزبان این رویداد با هنرنمایی هفت گروه موسیقی و چهار تک نواز پیشکسوت است و استان‌های مازندران و گلستان نیز بیست و سوم و بیست و پنجم ماه جاری میزبان این رویداد هستند.

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • با اشتباه مرگبار رایا: تاتنهام شاید برگردد! (عکس)‏
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود